Strona 1 z 2
[B3 RU]paląca sie kontrolka oleju i stukanie w silniku
: 12 lip 2010, 21:05
autor: WIELBICIEL AUDI
witam wszystkich. mam audi 80 b3 1.8. przy odpalaniu samochod chodzi jak silnik desla[klekocze] a kontrolka oleju jest zapalona. dopiero jak silnik uzyska temperature ok 90 stopni kontrolka gasnie a silnik pracuje normalnie. Moze ktoś wie co jest grane?
[ Dodano: 2010-07-12, 21:08 ]
chce dodać ze po zgaśniecu kontrolki ciśniena oleju silnik cichnie
: 12 lip 2010, 21:15
autor: shellah
WIELBICIEL AUDI pisze:chce dodać ze po zgaśniecu kontrolki ciśniena oleju silnik cichnie
do sprawdzenia czujnik ciśnienia oleju no i jaki masz stan oleju??wątpię że ponad kreskę :lol:
: 12 lip 2010, 21:54
autor: bloku
Pierwsze co to zmiana oleju...najprawdopodobniej jest na tyle gęsty że na zimno nie jest w stanie smarować i wypełnić popychaczy hydraulicznych. A kontrolka...niski stan oleju bądź też na tyle gęsty olej że czujnik głupieje i w momencie uzyskania wyższej temperatury zaczyna działać poprawnie gdyż olej się rozrzedza.
: 12 lip 2010, 22:32
autor: Lukaszbroz
klekot może pochodzić z popychaczy hydraulicznych... widziałem taka sytuacje w której korbowód był na tyle zużyty że dawał podobne objawy (silnik 1.8RP w Passacie b3)
Brak wczesnej interwencji skończył się fatalnie dla jednostki... spróbuj zlokalizować źródło klekotu...(głowica czy blok)
: 12 lip 2010, 22:35
autor: shellah
Lukaszbroz pisze:klekot może pochodzić z popychaczy hydraulicznych
na zimnym zawsze będą klekotać
: 12 lip 2010, 23:25
autor: WIELBICIEL AUDI
mam połowe stanu. a leje olej MOBIL 1 15/40
[ Dodano: 2010-07-12, 23:35 ]
taki stan co opisałem powtarza sie często. jeśli chodzi o ewentualną zmiane oleju to na jaki?
powiedzcie w ktorym miejscu jest czujnik oleju bo ja jestem kompletnie zielony z mechaniki
: 13 lip 2010, 10:07
autor: Lukaszbroz
shellah pisze:Lukaszbroz pisze:klekot może pochodzić z popychaczy hydraulicznych
na zimnym zawsze będą klekotać
jak dobry silnik to popychacze klekocza góra kilka sekund, a nie aż do rozgrzania silnika (oleju)
: 13 lip 2010, 10:36
autor: serial28
Witam tak jak pisał kolega Bloku olej do zmiany. Możesz się jeszcze pokuśić o jakiś środek do czyszczenia silnika. Czujnik oleju jeśli się nie mylę znajduje się przy filtrze oleju i jest to ten dolny. Swoją drogą sprawdził bym jeszcze kompresje.
: 13 lip 2010, 11:54
autor: Audi 80 Polska
Ja bym proponował sprawdzić manometrem ciśnienie oleju bo może to stukanie jest spowodowane zbyt niskim ciśnienie.
Ponoć przez niektóre filtry oleju może świecić się lampka ciśnienia oleju.
: 13 lip 2010, 17:55
autor: kacper85
aldi pisze:Ponoć przez niektóre filtry oleju może świecić się lampka ciśnienia oleju.
Nom, zwłaszcza jak się trochu przytka. Może się przytkał i jak olej jest cieplejszy/rzadszy to dopiero jest przepychany przez filtr z właściwym ciśnieniem potrzebnym do smarowania szklanek. Dawno był wymieniany filterek?
: 19 lip 2012, 14:15
autor: dawid91
Witam, z góry przepraszam za odkopanie tego tematu ale mam podobny problem. Nie zawsze, ale ostatnio dwa razy się już tak zdarzyło przy odpalaniu, z tą różnicą, że u mnie kontrolka gaśnie zaraz (~10s) po odpaleniu zimnego silnika, silnik gdy kontrolka świeci chodzi jak diesel. Nie wiem skąd wydobywa się ten "klekot", bo nie zdążyłem zobaczyć pod maskę. Za pierwszym razem oleju było mało. Myślałem, że to dlatego, ale oleju dolałem (10W40) żeby było trochę ponad połowę miarki i sytuacja się powtórzyła.
Wymienię filtr oleju i zobaczę co będzie.
Leo pisze:tragedia...
No, żebyś wiedział, dzięki za pomoc <ok>
: 19 lip 2012, 14:16
autor: Leo
tragedia...
: 19 lip 2012, 18:03
autor: Cris
U mnie klekotały popychacze jak uruchamiałem silnik po kilkunastu godzinach.Klekotało tylko kilka sekund. Wymieniłem uszczelniacze zaworów i spokój. Teraz silnik praktycznie nie bierze oleju. U ciebie podejżewam za niskie ciśnienie spowodowane ogólnym zuzyciem silnika ; panewki , gniazda zaworów ,uszczelniacze ,pompa oleju....Be kapitalki długo nie pojeżdzisz....Spróbuj na początek wymienić filtr ,ale czarno to widzę....
: 20 lip 2012, 18:49
autor: dawid91
W sumie u mnie mogą klekotać te popychacze, ale świeciła Ci się wtedy kontrolka ciśnienia oleju? Bo gdyby to były panewki to chyba waliłoby też w czasie jazdy, pod obciążeniem?
Na razie wymienię filtr, bo nie wiem czy poprzedni właściciel go wymieniał razem z olejem, jak nic nie pomoże to zmierzę ciśnienie oleju i kompresję. Mocy wielkiej ten samochód właśnie nie ma, dużo nim nie jezdziłem i nie wiem ile oleju bierze, ale uszczelniacze chyba do wymiany. LPG robi swoje.
Żeby wymienić sam filtr oleju trzeba spuścić olej czy da radę bez spuszczania? Nie uleci go więcej?
: 21 lip 2012, 22:26
autor: Cris
Nie do ciebie pisałem dawid91. Mimo to ...pierwszy raz spotykam się z takim pomysłem aby wymienić filtr bez wymiany oleju ...Jeąśli natomiast chodzi na wpływ LPG to też pierwszy raz słyszę o takiej teori,że gaz jakoś znacznie przyspiesza zużycie uszczelniaczy.....?! Twój wybór co zrobisz.Uszczelniacze padają ze starości,bo to przecież guma ,która twardnieje i się wuciera !