Strona 1 z 1

[80 B3 1.6] problemy z rozruchem - gaśnie

: 01 cze 2007, 00:23
autor: mpowroznik
witam wszystkich...

mam następujący problem... od dłuższego czasu przy zapalaniu silnik mi gaśnie... wymienione zostąły świece i kable zapłonowe, "uszczelka" pod gaźnikiem, ostatnio pompa paliwa i filtr...

objawy są następujące...
na zimnym silniku samochód zapla normalnie
na ciepłym - po przejechaniu kiluset metrów zgaszenie i zapalenia już nie da się normalnie zapalić... w momencie przekręcania stacyjki, trzeba docisnąć gaz i populsować gazem prze kilkanaście sekund... w tym momencie silnik nie jest w wstanie pracować samodzielnie na niskich obrotach - "na lzuie"... po tych kilkunastu sekundach jest to dopiero możliwe...

robiony był pomiar spalin i gaźnik został niby wyregulowany, ale od tego czasu "niunia" strasznie topornie chodzi... np. dotych czas moglem swobodnie osiagajac 50 km/h przezucic bieg z 3 na 4 i mogle dynamicznie jechac... po reguzlacji gaźnika nie mam juz takiej mozliwości... wykoana została redukcja zapłonu i sprawdzona sonada lambda.

Kod: Zaznacz cały

OBR: 2950
PKT. ZAPL: 5,9
KAT ZWARCIA: 0
TEMP. OL.: 93
CO2: 14,8
CO: 1,21
HC Heksan: 100
O2: 0
lambda: 0,962
CO kor: 1,21
mechanik powiedział ze powinienem przygotowac sie na wyamiane gaźnika, ale jeszcze powinien podziałac.

Mam więc do was drodzy forumowicze pytanie, co moze byc przyczyna takiego zachowania. Jest to strasznie irytujace kiedy masz problemy z odpaleniem samochodu.

nie znam się sformułowaniach więc sorry za jakieś niejasności... :oops:

: 01 cze 2007, 09:50
autor: Miccoli99
Wiec musisz wymienić kopułke i element zaplonowy (niepamietam nazwy) znajduje sie kolo kopulki ja tak mialem i od ej pory co wymieniłem to nie gasnie juz a powiem tak ze na tej czesci tej co z kopulką wymieniałem to niebyło nic metalu .Pzdr

: 01 cze 2007, 10:04
autor: Revelation
kopułka i paluch:]

[ Dodano: 2007-06-01, 10:22 ]
mozesz pwoiedziec ile kosztowały cie te pomiary których wyniki napisałes

: 01 cze 2007, 10:57
autor: mpowroznik
Revelation pisze:kopułka i paluch:]

[ Dodano: 2007-06-01, 10:22 ]
mozesz pwoiedziec ile kosztowały cie te pomiary których wyniki napisałes
niestety nie wiem ile mnie to kosztowało, bo przy okazji wymieniane były swiece i kable zapłonowe... kopułka i paluch tez chyba zostały od razu wymienione

: 01 cze 2007, 11:23
autor: WOJTEK26
A powiedz jaki typ gaźnika masz zwykły mechaniczny czy już elektroniczny. Na tym badaniu widać że masz troche za bogatą mieszanke Lambda powinna być koło 1 a ty masz 0,962

: 11 cze 2007, 12:58
autor: mpowroznik
WOJTEK26 pisze:A powiedz jaki typ gaźnika masz zwykły mechaniczny czy już elektroniczny. Na tym badaniu widać że masz troche za bogatą mieszanke Lambda powinna być koło 1 a ty masz 0,962
sorry ze nie odpisywałem... gaźnik jest prawdopodobnie już elektroniczny

: 11 cze 2007, 13:24
autor: WOJTEK26
Skoro tak to masz mozliwośc zdiagnozowania już silnika kod błyskowy lub Vag sprawdź i bedziesz wiedział co i jak