Strona 1 z 2

[B3 2.0 3A] Szybkie skoki wzkazówki obrotomierza

: 13 lip 2010, 07:02
autor: lyssy88
Wiatam.Problem polega na tym że obrotomierz mi szaleje i to są szybkie skoki w zakresie od 0-3500 obr. przy tym strzela w tłumiku,przerywana praca silnika na paliwie oraz gazie, w czasie jazdy i na postoju...
-kable i świece wymienione 4 miesiące temu
-filtr powietrza wymieniony
-czujnik temperatury wody ten od regulacji składu mieszanki sprawdzony
Szczerze to nie wiem za co się zabrać...najchętniej bym oddał do mechanika ale na śląsku nie mogę znaleść takiego który by się podjął naprawy (regulacji) silnika z mechanicznym wtryskiem...Jakieś pomysły koledzy mają???

: 13 lip 2010, 10:49
autor: serial28
Witam a na pewno strzela w tłumik???? Sprawdzałeś szczelność układu?Może był strzał w przepływke? w dolocie zrobiła się duża nieszczelność i stąd te kłopoty które opisujesz. Sprawdź na początek czy cały układ jest idealnie szczelny bo problemy które opisujesz wskazują na ewidentne lewe powietrze.

: 13 lip 2010, 12:20
autor: lyssy88
Nie wydaje mi się bo wczoraj wymieniłem talerz przepływki i przejechał kilkanaście kilometrów i nic się nie działo ale zaraz sprawdzę,obroty nie falują tylko są szybkie skoki w milisekundach,czasami mogę przejechać z 30 kilometrów i nic się nie dzieje...

: 13 lip 2010, 12:49
autor: serial28
W takim razie do sprawdzenia zapłon, kopułka oraz palec rozdzielacza. A obrotek szalej właśnie wtedy gdy występują opisane problemy czy w trakcie normalnej pracy silnika też? Ja miałem z nim podobne problemy i okazało się że zimne luty były temu winne.

: 13 lip 2010, 13:02
autor: lyssy88
Bylem teraz sprawdzić odpaliłem i chodził jak traktor,obroty szalały gasł mi kilka razy...przepływka ok.,talerz prosty...Na czym zimne luty przekażnik???
kopułkę i palec wymianiałem z roku temu ...

: 13 lip 2010, 16:24
autor: nitromek
sprawdź zapłon, bo jeżeli strzela w tłumik, to nie przepala całej mieszanki w komorze, tak jakby był opóźniony zapłon.

: 13 lip 2010, 17:51
autor: lyssy88
Z tego co czytałem to w moim silniku nie ustawia się zapłonu reguluje nim chyba czujnik halla tylko jak go sprawdzić???tak to wygląda jakby zapłon sie przestawiał,teraz jechałem do pracy 8 kilometrów i nic chodził normalnie...będę wracał to pewnie kłopoty mnie spotkają :( .SZKODA ŻE MECHANIKA NIE MA W POBLIŻU CO BY SIĘ PODJĄŁ TEGO :(

: 14 lip 2010, 07:58
autor: czester-11
zaplon normalnie sie u coebie ustawia.

Re: [B3 2.0 3A] Szybkie skoki wzkazówki obrotomierza

: 14 lip 2010, 08:47
autor: Leo
lyssy88 pisze:Wiatam.Problem polega na tym że obrotomierz mi szaleje i to są szybkie skoki w zakresie od 0-3500 obr. przy tym strzela w tłumiku,przerywana praca silnika na paliwie oraz gazie, w czasie jazdy i na postoju...
-kable i świece wymienione 4 miesiące temu
-filtr powietrza wymieniony
-czujnik temperatury wody ten od regulacji składu mieszanki sprawdzony
Szczerze to nie wiem za co się zabrać...najchętniej bym oddał do mechanika ale na śląsku nie mogę znaleść takiego który by się podjął naprawy (regulacji) silnika z mechanicznym wtryskiem...Jakieś pomysły koledzy mają???
www.koraszewski.com
trochę drożej niż u innych ale masz pewność , że na 100% będziesz miał auto zrobione.

: 14 lip 2010, 11:27
autor: Lukaszbroz
Jeśli obrotk tak skacze to ja stawiam na cewkę zapłonowa.
To od cewki leci sygnał o prędkości obrotowej. prawdopodobnie moduł zapłonowy (jeśli masz) lub ta dioda lub nawet sama cewka jest na wykończeniu.

Koniecznie to sprawdź na 99% to jest to.

Moduł zapłonowy znajduje się na słupku drzwi od strony kierowcy zaraz koło pedałów.
Cewka jest razem z dioda. Nie pamiętam ale jeśli masz diodę to chyba nie ma modułu.

: 14 lip 2010, 18:15
autor: keczy
Panowie, podłączę się do tematu, mam dość irytujący problem, po wyłączeniu zapłonu silnik czasami potrafi odpalić jak poczciwy maluszek, mieliście może podobny problem? :roll:

: 15 lip 2010, 07:06
autor: Leo
masz nagar w silniku. Na szybkiego to polecam przegonić auto w trasie z dużymi prędkościami/obrotami, a do paliwa dodać środek do czyszczenia nagarów albo wtryskiwaczy.

: 15 lip 2010, 09:04
autor: lyssy88
Lukaszbroz pisze:Jeśli obrotk tak skacze to ja stawiam na cewkę zapłonowa.
To od cewki leci sygnał o prędkości obrotowej. prawdopodobnie moduł zapłonowy (jeśli masz) lub ta dioda lub nawet sama cewka jest na wykończeniu.

Koniecznie to sprawdź na 99% to jest to.

Moduł zapłonowy znajduje się na słupku drzwi od strony kierowcy zaraz koło pedałów.
Cewka jest razem z dioda. Nie pamiętam ale jeśli masz diodę to chyba nie ma modułu.
Cewkę zmierzyłem i jej wartości są ok ,jeszcze mi został czujnik halla i czujnik stukania ;)
wczoraj przejrzałem ukł.podciśnienia i obudowa przepływki była pęknieta...na razie dałem ją na silikon dopóki nie przyjdzie nowa ;).Mam nadzieje że to był problem...

: 15 lip 2010, 13:18
autor: Lukaszbroz
To że cewka ma dobre oporniosci nie znaczy ze moze działać prawidłowo. Obrotek bierze sygnał od niej tak wiec jesli skacze i pokazuje bzdury to jakas czesc sterowania zapłonem nie dziła poprawnie. Chyba ze obroty na zegarze skacza współmiernie ze skokiem obrotów silnika??

: 15 lip 2010, 18:56
autor: lyssy88
tak,obroty szaleją razem ze skokami na obr.tylko dziwi mnie ich predkość heh