Strona 1 z 1
[B3 1,8] łapie temperaturę
: 17 lip 2010, 17:59
autor: Czarnuch
Panowie; aż mnie głowa od tego boli a mianowicie, silnik grzeje się nieziemsko. Wymieniłem pompę wody, termostat zupełnie usunąłem aby wykluczyć tą opcję, układ odpowietrzony i nie wiem o co chodzi. Grzeje się podczas jazdy więc takie rzeczy jak wentylator można wykluczyć również. Obawiałem się uszczelki albo nawet pęknięcia głowicy ale nic na to nie wskazuje. Zostało coś jeszcze? Jak to sprawdzić? Widziałem na forum takie tematy ale każdy jakoś tam rozwiązał problem grzania się ale u mnie nic nie pomaga. ja już nie wiem..
: 17 lip 2010, 20:25
autor: Przemo80b3
witam. Jeżeli już prawie wszystko sprawdziłeś i wykluczyłeś, to może jest wina czujnika temp, bądź samego wskaźnika temp. u mnie kiedyś było tak, że czujnik był walnięty i zawyżał temp o 10st. mierzyłeś temp. jakimś wiarygodnym miernikiem ? a w ogóle to do jakiej temp. Ci się silnik grzeje ?
: 18 lip 2010, 11:32
autor: serial28
A jak z mocą? Odpala normalnie? Jak wygląda bagnet od oleju nie ma na nim jakiegoś osadu? A węże nie są mocno twarde? A grzanie nagrzewnicy? Nie jest przypadkiem zamulona ? Jeśli to co pisałem jest oki to tak jak kolega wyżej pisał należy sprawdzić czujnik temp. To jest ten drugi od góry licząc od głowicy na trójnik obok głowicy.
: 18 lip 2010, 13:13
autor: Czarnuch
nigdy wcześniej nie miałem takiego silnika więc nie mam porównania co do mocy. nagrzewnica grzeje i to wszystko ok więc uszczelki nie podejrzewam. ale po co sprawdzać czujnik temp? wiem jak wygląda gotująca się woda
: 18 lip 2010, 13:16
autor: mati86
a musisz wody dolewać czy nie?
: 18 lip 2010, 13:35
autor: Czarnuch
trzyma poziom
: 18 lip 2010, 14:59
autor: mati86
to może chłodnica zakamieniona.
: 18 lip 2010, 15:14
autor: goldi j51
Napisz jaką temperaturę pokazuje na zegarach i czy niema śladu oleju w zbiorniczku wyrównawczym od chłodnicy wygląda mi to na walniętą uszczelkę pod głowicą.Jeśli zmieniłeś pompę nie masz termostatu to innej opcji nie widzę można by jeszcze przepłukać obieg chłodzenia może gdzieś chłodnica lub nagrzewnica jest zapchana i nie puszcza obiegu całego na silnik
: 18 lip 2010, 16:16
autor: Czarnuch
temperatura idzie na max. jak wchodzi na 100 to wiadomo gotuje sie i dalej go nie męczę. właśnie wywaliłem chłodnicę i wydaje mi się zawalona, idę kupić kreta i zobaczymy
to będzie raczej to
: 18 lip 2010, 16:36
autor: goldi j51
można przy okazji przepłukać wężem nagrzewnice tylko nie połam króćców od nagrzewnicy bo będzie cię czekać wyjmowanie deski rozdzielczej
: 19 lip 2010, 20:01
autor: Czarnuch
jest dobrze, jest postęp
chłodnica syf. ale się namęczyłem z jej czyszczeniem. krety, odkamieniacze nawet coś tam specjalnego do chłodnic i wciąż nie jestem pewien że taki przepływ powinien być, ale po założeniu okazuje się że trzyma upragnione 90
: 20 lip 2010, 23:24
autor: davidpolska
no własnie i tu fachowcy mam pytanie?? moja niunka też się grzeje dość szybko; nawet w trakcie jazdy temp dochodzi powyżej 90. tak do 92 stopni; jak się zatrzymam to zaraz się wentylator włączy; autko się schłodzi tak do 90 i dalej to samo. Chłodnice mam nową; płyn też; nagrzewnica 2 lata temu wymieniana;ale i tak płynu musze dolewać co jakiś czas; jednak ubywa. Wycieku niema nigdzie bo sprawdzałem. Czy taka temp jak 92 stopnie w trakcie normalnej jazdy samemu 70 km/h jest normalna?/ Pozatym jak jest wlączony wentylator węze są twarde i jak otworze korek wyrzuci płyn i węże zmięknną. I jeszcze jedno jak teraz wrócilem do domu autko stało może 40 sekund i od razu wentylator i patrzylem z tyłu to coś kopciło; ale jak jest tylko tak mocno nagrzany ?? HELP
: 21 lip 2010, 18:46
autor: mati86
to normalna temp w 2.3 ja miałem b3 1.8 i wentylator załączał się przy 105 stopniach a trzymała stówę
sprawdz jeszcze termostat.
: 21 lip 2010, 21:16
autor: davidpolska
termoastat chyba nie; bo by temp nie dochodziła do 92 i by się wentylator nie włączał; tak mi sie wydaje??