Strona 1 z 1

[ABT 2.0B] wyciera się pasek rozrządu

: 21 lip 2010, 19:23
autor: koyot_25
od pewnego czasu słyszałem obcieranie paska o obudowe /wymiana ok. 10 tyś temu/

ale zjawisko ucichło - przepiłowało delikatne dolną pokrywę osłony paska


dziasiaj sprawdzałem stan płynów i sie przeraziłem <buu>


oleju prawie nie ma <osohozi> mokro w przedniej części silnika, do okoła osłony paska

jak zdjąłem osłone paska :shock: total masakra 50% paska nie ma ! wytarł się - pełno strzępów ! zsuwa się w kierunku chłonicy


czy lanie oleju łączyć z paskiem /np. zle załozony, napiety powoduję naprezenia na wale i puszcza uszczelniacz ?



pytanie:
- czy wymiana uszczelniacza to duży koszt ?
- co mogło być przyczyną zsuwania paska ?


Proszę o pomoc

AUDICA jedzie w 700km trasę <osohozi>

: 21 lip 2010, 19:43
autor: Audi 80 Polska
Co do wycierania paska z jednej strony: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=5622

: 22 lip 2010, 10:15
autor: Key100l
U mnie zsuwał się bo rolka samonapinająca miala już dosyć. Skutek? brak połowy paska i przeskakiwanie rozrządu:-(

: 22 lip 2010, 10:23
autor: percevalle
Myślę że najprawdopodobniej winny jest zimering na którymś z kół, to by tłumaczyło ubytki oleju.

: 22 lip 2010, 10:32
autor: Audi 80 Polska
Uszczelniacz na wałku pośrednim ma czasami tendencję do wypadania ze swojego miejsca.
koyot_25 pisze:- czy wymiana uszczelniacza to duży koszt ?
Jeśli wymieniasz sam to koszt uszczelniacza jakieś 5zł za jeden, jeśli w warsztacie to szykuj trzycyfrową sumę.

: 22 lip 2010, 20:15
autor: koyot_25
OLEJ OPANOWANY <ok>

wypadł simering wałka rozrządu - ale dlaczego ? możliwe że było oleju na max a osttanio przepalałem maszyne na autostradzie V-max :mrgreen: i cisnienie wypchało :?:


narazie go wepchałem ale przy wymianie rozrzadu wymienie 3 naraz


natomiast problem nadal z paskiem straciłem 60% z szerokości :shock: <buu>

zrobilem testy zsuwam go na normalną pozycje na kołach i rolce i po odpoleniu już jest na skraju kół <osohozi>


napewno nie pomaga olej który cieknie po wszystkim <ok>


plan jest taki - wymiana

pasek
napinacz
3 uszczelniacze
dolne koło /dużo sie o nim naczytałem/
jakiś klin <urodziny>
i oś rolki /dużo sie o tym naczytałem/


główną przyczyną wg. większości to

1. wytarte zeby dolnego koła
2. wygieta oś rolki


co jeszcze może być przyczyna i co jeszcze wymienic wg. Was przy wymianie rozrządu :?:

: 23 lip 2010, 12:49
autor: Key100l
Hmm... u mnie wymiana koła nic nie dała. Poszły tylko nowe uszczelniacze i pasek z rolka. Tylko jesli nie chcesz mieć z tym problemów na przyszłość to nie kupuj nic co się nazywa topran czy no name:-D na rozrządzie nie warto oszczędzać:P

: 23 lip 2010, 19:59
autor: tajson0909
moze to byc ukrzywiona oska i napewno uszczelniacz wału do wymiany