Strona 1 z 3
[b4 abt] Jaki olej zalać po remoncie silnika?
: 08 lip 2010, 22:21
autor: MIODEK
Silnik mam po kapitalnym remoncie. Na blacie na stukane 250 000. Poprzednio zalewałem mineralny Mobil... teraz na dotarcie zalałem też minerala Mobila, gdyż taki był już dawno zakupiony... Zastanawiam się czy po przejechaniu 1500 km nie zmienić mu oliwy na pełny albo półsyntetyk... Co radzicie ? :roll:
: 08 lip 2010, 22:28
autor: GerB3
Ja bym zalał semi syntetic. Jak można polecić to Valvoline Max Live - 500 km zrobiłem juz na nim i nie wziął ani grama oleju, nie ma też tego lekkiego stukania szklanek przy odpalaniu.
: 08 lip 2010, 22:52
autor: Chuppa83
Znajomy pisał prace inżynierską na temat olei i robił testy na tarcie, najlepszymi olejami były Mobil, Shell i Liqui Moly. Osobiście używam ostatniego i z czystym sumieniem mogę polecić, ponieważ najlepszy stosunek ceny do jakości.
: 09 lip 2010, 09:33
autor: Słonik
MIODEK, lej smialo pelnysyntetyk. Jesli masz nowe uszczelnienia w silniku i pewnosc ze nic nie wyplucze sie z nagaru i pusci.
: 09 lip 2010, 09:38
autor: MIODEK
Adam a co myślisz o pełnym ? :roll:
: 09 lip 2010, 09:38
autor: grze
Słonik pisze:MIODEK, lej smialo pelnysyntetyk. Jesli masz nowe uszczelnienia w silniku i pewnosc ze nic nie wyplucze sie z nagaru i pusci.
ja po takim remoncie bym zalał półsyntetyk, potem ewentualnie myślał o zmianie. ale jak kto woli.
MIODEK, simering na wale zmieniałeś?
: 09 lip 2010, 09:42
autor: MIODEK
MIODEK, simering na wale zmieniałeś?
Tak.
: 09 lip 2010, 10:56
autor: karolas123
Minarala na docieranie do około 500 km pozniej drugi raz połsynteyk do konca docierania, i po dotarciu syntetyk. Pomysl o przyklejeniu do misku ojejowej na zewnatrz magnesu neodymowego.
: 12 lip 2010, 14:55
autor: ciechan
karolas123, a po co ten magnes?
: 12 lip 2010, 15:12
autor: Słonik
Przeciez napisalem o pelnymsyntetyku a nie o polsyntetyku
Magnes po to aby zbierał opiłki metalu; najlepiej kupic spust oleju z magnesemneodymowym bo zeby wyczyscic opilki nie musisz sciagac miski tylko przy wymianie oleju czyscisz srubke i juz
: 12 lip 2010, 15:22
autor: grze
Gdzie taką śrubkę można kupić? Dużo się tych opiłek potrafi nazbierać przy silniku w przeciętnej kondycji? Warto sobie tym głowę zawracać?
: 12 lip 2010, 19:35
autor: karolas123
grze, silnik przecietnej kondycji bedzie wydzielał znikome albo wcale nie bedzie wydzielał opiłków, ale w silniku na dotarciu i po docieraniu jeszcze przez 10kkm potrafi cos tam sie zbierać. Ori korek tez ma magnes ale słaby.
: 13 lip 2010, 09:46
autor: Słonik
Allegro-skepy tuningowe etc.
W przypadku kikuletnich aut to tyko kosmetyka, do silnika na dotarciu jak najbardziej wskazane.
: 13 lip 2010, 13:23
autor: kepasus
z tym magnesem to bdb pomysł dla silnika na dotarciu. Cześci współpracujące ze soba działaja na siebie dosyć mocno ponieważ nie są ze sobą spasowane zbyt ciasne pasowanie) i występuje skrawanie powierzchni elementów w silniku docieranym. jeżeli zastosujemy taki magnes to wyłapiemy efekty docierania
a o do oleju to im lepszy tym dłuzej i delikatniej docieramy elementy co w przyszłości za %%tuje. Zabiera to wiecej czasu dlatego trzeba sie poswiecic...
: 19 lip 2010, 18:44
autor: MIODEK
A może ktoś podesłać jakiegoś linka z tymi magnesami....chciałbym mieć coś na wzór :->