Strona 1 z 1
[B3 JN] Ustawienie zaplonu
: 27 lip 2010, 23:01
autor: kasiek13
Witam czy wie moze ktos jak ustawic zaplon , poprostu zostaly wyciagniete kable i nie wiem jak ma isc pierwszy kabel i gdzie czy od rozadu czy od kabiny prosze o pomoc silnik to JN 1.8 GTE ka-jetronic jakos tak
Na przyszłość proszę stosować właściwe tagi.
Stosuj polskie znaki w postach.
: 27 lip 2010, 23:31
autor: terranovy
http://obrazki.elektroda.net/88_1249878603.jpg
kat wyprzedzenia 6 stopni +_ 1 przy odłączonym podcisnieniu
: 27 lip 2010, 23:42
autor: percevalle
Kolejność zapłonu jest: 1-3-4-2 na rozdzielaczu zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Na głowicy natomiast: 1 cylinder to ten przy chłodnicy a 4 to ten przy skrzyni.
https://audi80.pl/80-b4-20-abtproble ... +zap%B3onu
Kolega
Terranovy pokazał wprawdzie silnik w układzie poprzecznym, ale przewody też sie zgadzają.
: 28 lip 2010, 09:43
autor: kasiek13
tak ale oco chodzi z tym wyprzedzeniem jak mnie ktos moze oswiecie
: 28 lip 2010, 10:26
autor: percevalle
kasiek13 pisze:tak ale oco chodzi z tym wyprzedzeniem jak mnie ktos moze oswiecie
Jesli nie kręciłeś aparatem zapłonowym a tylko zdjąłeś kable z rozdzielacza to nie musisz ustawiać zapłonu tylko powtykać kable we właściwe miejsca, tak jak jest napisane wyżej.
: 28 lip 2010, 10:27
autor: kasiek13
wlasnie ze byl wyjety caly zaplon z bloku i czyszczone bylo wszystko i teraz nie wiem jak to bylo ;/
: 28 lip 2010, 11:05
autor: percevalle
kasiek13 pisze:wlasnie ze byl wyjety caly zaplon z bloku i czyszczone bylo wszystko i teraz nie wiem jak to bylo ;/
W takim razie jak masz wyjęty aparat musisz zaglądając przez otwór ustawić śrubokrętem ząb pompy oleju równolegle do kierunku jazdy zgodnie z nacieciem.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 23bbc56ab0
Następnie włożyć aparat zapłonowy, z palcem prostopadle do bloku silnika zgranym z nacieciem na obudowie rozdzielacza.
Następnie zakładasz kable zgodnie z kolejnoscią zapłonu tak ja napisałem wyżej. Odpalasz silnik i regulujesz wyprzedzenie zapłonu kręcąc obudową aparatu w prawo - przyspieszasz, w lewo - spowalniasz. Ale to już najlepiej zrobić u mechanika, niech ci na lampie wyreguluje kąt wyprzedzenia 6* bo sam na ucho tego nie ustawisz.
: 28 lip 2010, 11:27
autor: Audi 80 Polska
Przed wykonaniem instrukcji kolegi percevalle ustaw rozrząd jak do wymiany paska, najlepiej na znak koła wałka rozrządu wtedy będzie pewne że tłok jest w ZZ po suwie sprężania a nie wydechu (dzieje się tak bo na jeden obrót wałka rozrządu przypadają dwa obroty wału).
: 28 lip 2010, 11:50
autor: kasiek13
ok ale np czy jak bede wkladal ten zaplon w blok to on pasuje tylko w 1 miejsce czy ruznie ?? i czy jest jakis znak jak ma byc dokladnie wsadzony bo jak wal ma 2 okrazenia to moze byc ze bedzie pasowal w 2 miejscach to czy ma to jakies znaczenie ??
: 28 lip 2010, 12:47
autor: percevalle
kasiek13 pisze:ok ale np czy jak bede wkladal ten zaplon w blok to on pasuje tylko w 1 miejsce czy ruznie ??
Jesli ustawisz wszystkie koła rozrządu na znaki tzn. koło wałka, koło wału korbowego i zgrasz to z kołem wałka pośredniego ( bo to on właśnie napędza aparat zapłonowy i pompe oleju, dlatego musi sie zgadzać nacięcie na wałku pośrednim z nacięciem na wale korbowym) to możesz spokojnie wkładać aparat zapłonowy na swoje miejsce ustawiając tak jak Ci napisałem wyżej.
Tu masz wszystko z obrazkami jak ustawić rozrząd:
https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... rozrz%B1du
pzdr
: 29 lip 2010, 08:57
autor: kasiek13
temat do zamkniecia
do wymiany blok