Strona 1 z 1

[ABK 2.0] chwilowa zamuła przy ruszaniu

: 04 sie 2010, 15:47
autor: romeo
problem tylko na benzynie na gazie ok problem pojawia sie gdy rusze i wcisne 'gaz' wedy silnik sie dławi i w ogóle auto nie przyspiesza trwa to kilka sek. zjawisko to występuje również przy zmianie biegów (chwilowe zmulenie) posiadam wskaznik AFR i w tych momentach jest ubogo dlaczego?
narazie wymieniłem czujnik temp.niebieski bez zmian.

: 04 sie 2010, 16:03
autor: WOJTEK26
Do sprawdzenia cisnienia paliwa, TPS oraz przepływka.

: 05 sie 2010, 14:37
autor: HeavenQueen
U mnie takie zachowanie powodowała przerwa na ścieżce w TPS.
Gaz pewnie masz II gen.?

: 05 sie 2010, 21:59
autor: romeo
tak ale jest blos ale na gazie jest super jakich wartosci mam sie spodziewac sprawdzając tps
może jakic krótki opis czynnosci jak to sprawdzic ;-)
cosik wiem ale fachowa porada by sie przydała

: 05 sie 2010, 22:27
autor: HeavenQueen
Przy użycia analogowego miernika rezystancji, dokonujesz pomiaru pomiędzy parą każdych pinów w kostce TPS. W trakcie powolnego otwierania przepustnicy wartości rezystancji mają zmieniać się płynnie, liniowo, bez skoków, zawahań i zaników. Każde odchylenia od liniowości to błąd, który wprowadza wadliwe odczyty dla ECU, a co za tym idzie pogarsza parametry pracy silnika.

: 06 sie 2010, 09:35
autor: romeo
HeavenQueen, dzieki o to mi chodziło ale sprawdze dopiero jutro
bo nie mam analogowego miernika :-/

[ Dodano: 2010-08-06, 13:03 ]
wiec jutro nastąpiło bardzo szybko oto moje pomiary
-napięcie od ECU do TPS 5.1V
-napięcie (przepustnica 0%) 0.86V i wzrasta liniowo do 4.47V (przepustnica 100%) piny 2i3
-rezystancja piny 1i2 (przep. 0%) 2.5kohm maleje liniowo do 0,8kohm
-piny 2i3 (przep 0%) 1.2kohm wzrasta liniowo do 2.5kohm (przep 100%)
-piny 1i3 (przep 0%) 1.9kohm w miare otwierania przepustnicy bez znian
jesli sa jakies odchyły prosze napiszcie
chce tez sprawdzic przepływke tylko jak to zrobic za pomocą miernika :?:

: 06 sie 2010, 16:45
autor: HeavenQueen
Te +5V to napięcie między czym pomierzone?
Wartości nie znam na pamięć, ale zachowanie wygląda na jak najbardziej poprawne.
Warto by przyjrzeć się jeszcze jak to odczytuje ECU.
Przepływomierz powietrza sprawdzisz identycznie jak TPS. Też rezystancja powinna zmieniać się prawie liniowo. Mechanicznie to klapka powinna chodzić lekko, bez zacięć i zgrzytów.

: 06 sie 2010, 20:34
autor: mati86
a na ciepłym silniku też ci się tak dzieje?

: 06 sie 2010, 22:23
autor: romeo
HeavenQueen pisze:Te +5V to napięcie między czym pomierzone?
na kostce pin1
mati86 pisze:a na ciepłym silniku też ci się tak dzieje?
tez jest ubogo i te same objawy tylko jakby mniej odczuwalne
pozostaje mi sprawdzenie przepływki pomiar mam przeprowadzic na pinach 1i4?
kostka powinna byc zapieta i pomiar ma byc na uruchomionym silniku?

: 06 sie 2010, 22:26
autor: mati86
sprawdz wtryskiwacz rozruchowy najpierw.

: 06 sie 2010, 22:57
autor: HeavenQueen
romeo pisze:kostka powinna byc zapieta i pomiar ma byc na uruchomionym silniku?
Rezystancję się mierzy na odpiętej kostce, na pinach w gniazdku.

: 07 sie 2010, 15:01
autor: romeo
mati86 pisze:sprawdz wtryskiwacz rozruchowy najpierw.
wtryskiwacz ten przy obecnych temperaturach chyba wogule sie nie powinien wlanczac
no własnie włancza sie za kazdym razem jak silnik zimny czy ma min temp.załanczania