Strona 1 z 1

[B4 ABK] Problem z ssaniem

: 04 sie 2010, 23:47
autor: losiak59
problem tylko na benzynie na gazie ok problem pojawia sie gdy rusze i wcisne 'gaz' wedy silnik sie dławi i w ogóle auto nie przyspiesza trwa to kilka sek. Wymieniłem niebieski czujnik temperatury cieczy nie daje poprawy :cry: Za to poprawia się, gdy go zupełnie odłączę, czyli gdy odpala się na ssaniu. Wtedy ledwo co zakręci i silnik już jest odpalony i w ogóle chodzi super.

Co robić w takiej sytuacji? czujnik, który kupiłem to KW za 85zł

: 05 sie 2010, 14:34
autor: HeavenQueen
Odłączenie niebieskiego czujnika powoduje przejście sterownika w tryb awaryjny. Oznacza to że ECU korzysta z ograniczonej liczy czujników i chodzi na sztywnych parametrach. Wnioskuje z tego że jakiś inny czujnik gdzieś powoduje błędy.
Podepnij się VAG, odczytaj błędy i napisz co wywaliło.
PS. ABK nie ma ssania :)

: 05 sie 2010, 14:39
autor: losiak59
Ok, w porządku, zakupić zestaw diangnozujący ?? Czy lepiej zapłacić za diagnozę? u "fachowca"

: 05 sie 2010, 14:46
autor: HeavenQueen
Oczywiście że lepiej samemu zakupić interfejs. Ostatnio kupiłem USB-OBDII za 40zł i do tego przejściówkę OBDII-OBDI za 15zł na alledrogo.
http://allegro.pl/item1129291698_vag409_pl_diagnostyka_vag_com_usb_kkl_24h_gw_fv.html

: 05 sie 2010, 15:47
autor: losiak59
Czyli razem z tym interfejsem w linku musiałbym kupić Przejściówke OBD2 - > OBD1 ??

[ Dodano: 2010-08-05, 17:05 ]
I w którym miejscu to się podłącza? :oops:

[ Dodano: 2010-08-05, 18:31 ]
A czy tak w ogóle są szanse, że to przez uszkodzony czujnik spalania stukowego ??

: 05 sie 2010, 19:00
autor: HeavenQueen
losiak59 pisze:Czyli razem z tym interfejsem w linku musiałbym kupić Przejściówke OBD2 - > OBD1 ??
Tak
losiak59 pisze: I w którym miejscu to się podłącza? :oops:
Są wtyczki w skrzynce bezpiecznikowej na podszybiu: biała i czarna
losiak59 pisze: A czy tak w ogóle są szanse, że to przez uszkodzony czujnik spalania stukowego ??
Być może - dowiesz się w VAG-COM

: 05 sie 2010, 19:38
autor: mati86
dla lepszego rozruchu silnika jest odpowiedzialny piąty wtrysk czyli wtryskiwacz rozruchowy,
który zawsze powinien działać przy zimnym silniku i wyłączać się kiedy uzyska temp 25 stopni.
zacznij od niego sprawdz czy podaje prąd na niego.

: 05 sie 2010, 19:52
autor: HeavenQueen
mati86 pisze:dla lepszego rozruchu silnika jest odpowiedzialny piąty wtrysk czyli wtryskiwacz rozruchowy,
który zawsze powinien działać przy zimnym silniku i wyłączać się kiedy uzyska temp 25 stopni.
zacznij od niego sprawdz czy podaje prąd na niego.
Odpięcie czujnika temperatury dla ECU spowoduje jego zablokowanie, ale nie naprawi wtryskiwacza. Skoro na zablokowanym sterowniku, czy zimny, czy ciepły, silnik dobrze pracuje więc to raczej nie uszkodzenie wtryskiwacza.
Przychodzi mi do głowy żeby sprawdzić jaką faktycznie temperaturę "widzi" ECU gdy czujnik jest podpięty. Może jest jakiś duży opór na wiązce i silnik się zalewa.
Tak czy siak: VAG :)

: 05 sie 2010, 20:12
autor: losiak59
Dziękuję wszysttkim za pomóc, vag zamówiony :)

[ Dodano: 2010-08-05, 20:38 ]
jeszcze się odezwę :)