Strona 1 z 1

[80 b3 1.8s]problemy z chłodzeniem

: 04 cze 2007, 07:17
autor: maniek_s122
Witam wszystkich.W moim audi regularnie ubywa płynu chłodzącego.Sprawdziłem przewody ,olej jest ok,spaliny mają normalny kolor.Już od dawna mam problemy z ogrzewaniem tzn. gdy uzupełnie pozim płynu chłodniczego do normalnego poziomu to i tak jego wydajność jest bardzo słaba.Czy to może być uszkodzona nagrzewnica i to przez nią ubywa mi płynu?dodam że w kabinie nie ma wycieków i dziwnego zapachu.Pomóżcie bo tzw fachowcy mnie skasują a i tak niewiele zrobią! Proszę o opinie :cry:

: 04 cze 2007, 08:06
autor: bandzior
Jeżeli pod maską jest sucho to pozostają 2 przyczyny nagrzewnica - albo uszczelka pod głowicą, wycieków z nagrzewnicy nie zauważysz a jak jest niewielki to i zapachu nieprzyjemnego nie będzie. Pytanie jeszcze jakie jest tempo wyciekania płynu.

Re: [b3 1.8s]problemy z chłodzeniem

: 04 cze 2007, 08:57
autor: marko
maniek_s122 pisze:dodam że w kabinie nie ma wycieków i dziwnego zapachu. :cry:
Rozumiem , że sprawdziłeś pod tapicerką na podłodze czy wygłuszenie jest suche , bo jeżeli nie to sprawdź . Przy małym wycieku na wierzchu będzie sucho a pod spodem mokro niestety .

: 04 cze 2007, 10:17
autor: maniek_s122
Dodam że ubywa ok 2,5 litra na 7 dni.Co do uszczelki to chyba coś by się działo z olejm.A jak można sprawdzić nagrzewnicę?Jak się do niej dostać

: 04 cze 2007, 12:01
autor: Motostacja pl
2,5 litra na 7 dni to chyba dość duża ilość :-/ Jeśli to wszystko ucieka nagrzewnicą to do tej pory powinieneś basen w samochodzie. A czym uzupełniasz ubytki :?: Płynem czy wodą :?:

: 04 cze 2007, 12:13
autor: vikus
Hej!

A masz osłonę pod silnikiem? Jeśli tak to będzie widac na niej gdzie ucieka.

Sprawdź jeszcze raz wszystkie połączenia węży przy silniku ponieważ gdy silnik jest ciepły to naprawde cięzko zauważyć wyciek bo płyn zaraz paruje.

Pomacaj równiez pompę chłodziwa od dołu, u mnie ciekła ponieważ walnęło w niej łożysko.

Powodzenia w lokalizacji.

Pozdro...

: 04 cze 2007, 12:15
autor: pecet
u mnie też tak było, wszystko przez króćce (czy jak to sie tam nazywa, takie plastikowe zakończenie rury przy bloku silnika, do którego są podłączane dwa czujniki) na zgaszonym silniki nie było widać żadnego wycieku, trzeba było go odpalić i jak sie rozgrzewał to zaczeło z tamtąd cieknąć, jeszcze za wyciek u mnie odpowiadała pompa wodna, jak to wymieniłem to przestało ubywać płynu...te krócce to podobno stała usterka w tego typu silnikach, ja mam ABK ale u kolegi w golfie II 1,6 też to było

: 04 cze 2007, 12:23
autor: maniek_s122
Odkąd się ociepliło do zacząłem dolewać wody.Nie wspomniałem że mam w samochodzie instalację gazową.Zaczne sprawdzać wszystko jeszcze raz od początku i zobaczymy.Dzięki za sugestie.Pewnie jeszcze z tym tematem wrócę :-?

: 04 cze 2007, 12:42
autor: Konrad27
Sprawdź jeszcze raz wszystkie przewody gumowe. Jeżeli będzie gdzieś ciekło woko ltego miejsca będziesz miał jakby biały nalot. Jak sprawdzić czy to płyn? Najlepiej weź trochę tego nalotu na palec i dotknij językiem jeżeli będziesz czuł słodki smak to na pewno płyn. Jeżeli natomiast nie stwierdzisz żadnych wycieków lepiej sprawdzaj uszczelkę pod głowicą, gdyż możesz zajeździć swój wózek. Jeżeli dolewałeś wody to w oleju praktycznie na początku nie będzie żadnych zmian, gdybyś stosował płyn byłaby biała papka na bagnecie i korku od wlewu oleju. Obrazek

: 04 cze 2007, 21:50
autor: bono84
pecet, dokładnie jak piszesz, ja też to miałem. Teraz jak coś tylko nie tak zaraz sprawdzam te dwa krućce. Na szczęście wymiana ich to mały pikuś, ale mogli to zrobić z jakiś lepszych materiałów.

[ Dodano: 2007-06-04, 21:53 ]
A propo nie używaj wody takiej z kranu, ponieważ może osadzać się kamień na pompie i termostacie, jak już co to tylko destylowaną. Pozdro

: 04 cze 2007, 21:58
autor: PABLO
bono84 pisze:A propo nie używaj wody takiej z kranu, ponieważ może osadzać się kamień na pompie i termostacie, jak już co to tylko destylowaną
Nigdy w życiu. Żadnej wody. Tylko płyn do chłodnic :!:

: 04 cze 2007, 22:00
autor: bono84
destylowana jeszcze przejdzie w najgorszym wypadku ( do prób oczywiście )

: 05 cze 2007, 06:13
autor: maniek_s122
Wczoraj jeszcze raz sprawdziłem przewody milimetr po milimetrze i zobaczyłem nalot wokół tego cienkiego przewodu od chłodnicy do zbiorniczka płynu którym płyn powraca do zbiorniczka.Gdy go zgiołem okazało się że jest kompletnie sparciały,a przy króćcu do chłodnicy to się prawie złamał.Dziś kupię nowy i go wymienie.Mam nadzieję że pomoże