Strona 1 z 1
[B4 ABK] po zapaleniu sam wchodzi na 5-6tys obrotów
: 12 sie 2010, 20:15
autor: szymon504
Witam.
Przeszukalem forum ale nie moge znalezc nic podobnego...
Mam taki problem, moje autko po odpaleniu wchodzi od razu na wysokie obroty, tzn 5-6 tys i caly czas sie takie utrzymują... zupelnie jakby sie zaciela linka od gazu, ale z tym akurat jest wszystko ok. Po odpięciu wtyczki od przepływomierza obroty spadają do normalnych, ale wtedy nierówno chodzi. Po załozeniu wtyczki znowu to samo czyli od razu po odpaleniu 5-6tys obrotów. Z czym moze byc problem? Proszę o pomoc bo z czyms takim sie jeszcze nie spotkalem i zupelnie nie wiem co robic.
z góry Dzięki!
: 12 sie 2010, 20:49
autor: kacel5
Witam miałem podobny problem ale w alfie romeo ,tylko u mnie na dodatek po chwili gasła a jak ją przytrzymałem aż się trochę zagrzała to chodziła ale nie równo przeczyściłem przepustnicę i wyregulowałem i motor zaczął ładnie pracowac może i u ciebie jest coś nie tak z przepustnicą naleciało jakiegoś syfu i ją przycieło spróbuj ją przeczyścic i zobacz czy będzie jakaś poprawa
a może łapie lewe powietrze :?: ale ja zaczął bym od przepustnicy
: 12 sie 2010, 20:54
autor: Vinie
witam, miałem podobny problem tej zimy...u mnie byl przyczyną przewód od podciśniena. zaprowadzilem do warsztatu i na drugi dzien bylo jak ta lala
: 12 sie 2010, 21:08
autor: szymon504
z przepustnicą chyba wszystko ok, bo jak sie zdejmie wtyczkę od przepływomierza to silnik chodzi na normalnych obrotach i normalnie reaguje na wciśnięcie gazu, wiec chyba sie nie zacięła? mogę się mylić oczywiście... jutro posprawdzam przepustnice i ten przewód...
[ Dodano: 2010-08-13, 08:53 ]
No więc tak... z przepustnicą wszystko ok, nie zacina się, przewód tez cały. i jeszcze jedna sprawa, po odpaleniu z odpiętą wtyczką od przepływomierza strzela w przewód ssący (przy przepływomierzu) na podpiętej wtyczce nie da sie tego stwierdzić bo wtedy ma obroty ok 5 tys i chodzi równo.
: 13 sie 2010, 09:18
autor: WOJTEK26
Sprawdz przewód i podłaczenie od serwa jak wejdzie na tak wysokie oboty odłacz wtyczke od reg wolnych obrotów.
: 13 sie 2010, 09:26
autor: szymon504
z hamulcami niby wszystko ok, jednak po odpaleniu pedał troche mięknie... odłączyłem tą wtyczke od regulatora i dalej to samo... żadnej zmiany.
: 13 sie 2010, 11:06
autor: WOJTEK26
Wypnij wtyczke od TPS-u najlepiej byłoby podpiąc auto do VAG-a i sprawdzic w bolkach pomiarowych wskazania TPS-u i przepływki.
: 13 sie 2010, 12:13
autor: szymon504
wyczka wypięta i bez zmian... moze potem kumpel z VAG-iem wpadnie to zobaczymy dalej... dzieki za podpowiedzi, jakby ktoś jeszcze coś ciekawego wymyślił to pisać
: 13 sie 2010, 13:31
autor: krisss
w moim abk kiedys jak zacial sie regulator biegu jałowego to obroty wisiały prawie na 4000... sproboj tak: niech ktos Ci odpali auto, a Ty sciskaj palcami wezyk ktorym powietrze idzie do tego regulatora. Jesli obroty bedaspadac no to znaczy ze on za duzo powietrza puszcza... skas silnik musi brac powietrze zeby wejsc na takie obroty przecież, a jesli nei robi tego przez zacieta przepustnice, no to moze drugądrogą czyli przez ten regulator (czasem nazywany na skróty krokowcem).
: 13 sie 2010, 14:26
autor: szymon504
zrobiłem tak jak mówiłeś, ścisnąłem ten przewód i żadnej różnicy, dalej tak samo... a silnik ciągnie tyle powietrza ze ta klapka w przepływomierzu się otwiera na maksa.
[ Dodano: 2010-08-13, 14:40 ]
hehe dzięki chłopaki za pomoc
już po problemie
wszystko działa jak ta lala <ok> aż wstyd się przyznać co było :oops:
: 13 sie 2010, 15:24
autor: WOJTEK26
Zdradź ta tajemnice
: 13 sie 2010, 15:48
autor: szymon504
sedno "tajemnicy" w przepustnicy
niby się nie zacięła ale jak ją dzisiaj przejrzałem to po prostu nie domykała się do końca... a wcześniej tylko sprawdziłem czy chodzi :oops: a jak dobrze popatrzyłem to sie okazało że jest szczelina bo się nie domknęła
ot cała tajemnica :lol:
: 13 sie 2010, 21:17
autor: HeavenQueen
Ot właśnie, którędyś to powietrza do silnika musiało lecieć. Przez regulator wolnych obrotów nie poleci tyle powietrza. Maks co mi się udało na regulatorze to około 3000 obr/min.
: 13 sie 2010, 22:25
autor: krisss
czyli dobrze kombinowałem z tym powietrzem :p no to teraz tylko dac punkciki kolegom ...
:D