Strona 1 z 2

[80 b4 2.0] PRZECIEKI OLEJU.

: 02 sty 2007, 19:31
autor: seba
Witam. jak DOBRZE uszczelnić pokrywe zaworów ? Bo jakoś mi nie wychodzi, kupiłem nową pokrywe i dalej uszczelka wytrzymuje ok. miesiąca a pózniej leje, zakładałem juz orginał ipodrube i najdłużej wytrzymała uszczelka z korka, robiłem tez pomiary czy powierzchnia pod pokrywą nie jest krzywa no i niby nie. Czy może takie są już te uszczelki ? POZDRO. Jeszcze jedno jak odrużnić symbol silnika np:ABK cz coś ? Gdzie to pisze ?

: 02 sty 2007, 19:46
autor: Oofol
Uszczelka powinna trzymać. Jeśli tak nie jest to może blok jest pokiereszowany. Kup nową uszczelkę i przyklej ją na sylicon. Na stacji benzynowej kupisz taki czerwony (w tubce jak pasta do zębów) odporny na olej i temp. to powinno pomóc

: 02 sty 2007, 20:44
autor: mrx1983
moim zdaniem dokrecasz ja albo za lekko albo za mocno
jak za lekko to bedzie sie lalo z wiadomych wzgledow,jak za mocno to zgnieciesz uszczelke i sie zle ulozy,a i pamietaj ze musisz wszystko ladnie wyczyscic i odtluscic,i skladaj uszczelke na sucho :-)
co do silikonu to radze tego uzyc w ostatecznosci i bardzo precyzyjnie bo jak ci kawalki tego silikonu powpadaja do silnika to dopiero bedzie problem :-)
zycze powodzenia
pamietaj o momentach dokrecania :-D

: 02 sty 2007, 20:48
autor: foxbat
symbol silnika jest na bloku tuż pod głowicą z prawej strony (jak patrzysz od dziobu auta) razem z numerem seryjnym silnika. Zwykle bardzo słabo widoczny bo zabrudzony/zachlapany olejem/zardzewiały.

Pamiętaj o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub i może daj nowe śruby i te metalowe podłużne podkładki które trzymają pokrywę z góry (czasami się wyginają trochę w jedną stronę - można je wtedy odwrócić - będą bardziej dociskać na końcach)

: 02 sty 2007, 20:51
autor: mrx1983
foxbat pisze:Pamiętaj o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub i może daj nowe śruby i te metalowe podłużne podkładki które trzymają pokrywę z góry (czasami się wyginają trochę w jedną stronę - można je wtedy odwrócić - będą bardziej dociskać na końcach)
z kolejnoscia dokrecania sie zgodze,zawsze na krzyz,a co do tych podkladek to nie prawda,jak sie je obruci to napewno bedzie cieklo :-) testowane :-D

: 02 sty 2007, 20:59
autor: Oofol
Tak! Nigdy podkładek się nie zamienia stronami! nawet tej spod korka miski olejowej! Będzie wtedy ciekło na bank! Jak już to nowe załóż. Z sylikonem trzeba ostrożnie to wiadomo ale ja tak już robiłem w poprzednim aucie i zawsze uszczelke spod miski olejowej smaruję (używam też niebieskiego gazowego - super twardy i wytrzymały)

: 03 sty 2007, 17:35
autor: seba
Witam. Dzięki za rady ! Dziś Kupiłem nowe śruby, i nowe podkładki, odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i posmarowałem czarnym silikonem i jak narazie trzyma. Podobno czarny silikon trzyma tak ze pózniej trzeba Boshem wycinać. POZDRO.

: 04 sty 2007, 23:31
autor: wilu8
pokrywe sie dokręca po koleji ale do oporu śruby tam są ograniczniki
ja kup za 45zeta orginał i spokoj

: 05 sty 2007, 15:30
autor: seba
kUR JASNY !!!!!!!!!! o mały włos dziś moja niunia nie poszła by z dymem. Przykręcając pokrywe przeciągnołem gwinty i gdy silnik był juz dobrze rozgzany to wtedy puścił silikon od strony kolektora i zapalił się silnik na szczęście nie panikowałem przy 30 centymetrowych płomieniach i zadusiłem porzar kurdką, i od nowa musiałem się smarować teraz poczekam do jutra az silikon dobrze związe, trochę tylko wtryskiwacz ( jedno punktowy. ) podtopiło ale działa !!! Teraz będe dokręcał śrubki z czuciem. POZDRO .

: 05 sty 2007, 16:07
autor: foxbat
No to miałeś szczęście...
Nigdy podkładek się nie zamienia stronami! nawet tej spod korka miski olejowej
Hm....A ja właśnie tak zrobiłem bo spod korka oleju mi ciekło i po odwróceniu uszczelki wycieki ustały...A i w poprzednim silniku odwróciłem te podkładki i też było git...

Z jakich konkretnie powodów nie powinno się robić tego co ja zrobiłem....

: 05 sty 2007, 18:11
autor: seba
Do FOXBATa: Wydaje mi się ze chodzi o metalowe podkładki które są na brzegu pokrywy zaworów ,a nie gumowa uszczelka pod korkiem oleju........??????????????

: 06 sty 2007, 15:37
autor: mrx1983
seba pisze:kUR JASNY !!!!!!!!!! o mały włos dziś moja niunia nie poszła by z dymem. Przykręcając pokrywe przeciągnołem gwinty i gdy silnik był juz dobrze rozgzany to wtedy puścił silikon od strony kolektora i zapalił się silnik na szczęście nie panikowałem przy 30 centymetrowych płomieniach i zadusiłem porzar kurdką, i od nowa musiałem się smarować teraz poczekam do jutra az silikon dobrze związe, trochę tylko wtryskiwacz ( jedno punktowy. ) podtopiło ale działa !!! Teraz będe dokręcał śrubki z czuciem. POZDRO .
dlatego inzynierowie wymislili ze tam ma byc uszczelka a nie jakis silikon :-)
takze nie warto zmieniac czegos nad czym myslalo kupa fachowcow przez tyle lat :-)

: 06 sty 2007, 15:58
autor: Doc
Ciekawe od kiedy czarną gumą podatną na zapło, miekką i łatwą do przerwania uszczelnia sie glowice. Zaiste pionierska metoda.

: 06 sty 2007, 16:46
autor: mrx1983
orginal to orginal :-)

: 06 sty 2007, 17:07
autor: maverick
najważniejsze przy wymianie uszczelki pod zaworami jest:
1. oryginalna uszczelka
2. klucz dynamometryczny (jeżeli nie mamy wyczucia w rękach)
3. kolejnośc dokręcania śrub (od środka na zewnątrz na krzyż)
4. czyste i suche miejsce połączenia (wystarczy kropla oleju i bedzie do d..y)
5. nie używanie silikonów (uszczelka ma zagwarantować jak sama nazwa mówi - szczelnosć, bo przy następnej wymianie można się trochę wnerwić na kawałki silikonu które przywrą do pokrywy albo bloku, albo spowodowac pożar :lol: )
Pozdrawiam wszystkich