Strona 1 z 1

[b4 2.0 ABK] - silnik zgasł w trakcie jazdy w deszczu

: 17 sie 2010, 19:58
autor: cocolin83
Witam. Podczas jazdy w deszczu po przejechaniu około 90 km silnik zaczoł szatkować na gazie po wciśnięciu gazu wszedł na obroty i przez jakieś 20 sekund pracował normalnie po czym znów zaczoł szatkować, po przełączeniu na benzyne objawy ustapiły, po chwili rowniez na benzynie zaczoł szatkować i nie wkręcał się na obroty po czym zgasł i już nie odpala ani na benzynie ani na gazie. Wykręciłem pierwszą świece od chłodnicy - jest widoczna iskra, świeca jest ładnie opalona, zero oznak okopcenia, przekaźnik nr 30 przelutowywałem jakiś czas temu bo nie było iskry, przewody i kopułkę również wymieniałem jakieś 5000 km temu. Do tej pory silnik pracował bez zarzutu no może miał troche za wysokie obroty na biegu jałowym ok. 1000 obr./min przy czym przy dłuższym postoju co jakiś czas silnik delikatnie szarpnoł wczodząc na chwile na 1200 obr. po czym obroty spadały na 800-900 i wzrastały znów do 1000 ale nigdy nie było problemów z odpaleniem. Proszę o pomoc.

: 17 sie 2010, 20:48
autor: krzysiek_b
może zalało kopułkę...
jak wymieniałeś wcześniej to może coś źle złożyłeś i takie cuda
podmień na starą a jak nie masz to zdejmij tą i razem z palcem suszenie pod suszarką do włosów

: 17 sie 2010, 20:50
autor: mati86
sprawdź cewkę może być pęknięta w jednym miejscu,
nie będziesz tego widział ale jak dostanie wody to będzie miała przebicie,
ja tak miałem.

: 17 sie 2010, 20:58
autor: cocolin83
Kopułka jest cała, zreszta pracuje już 6 miesięcy bez zarzutu, na mrozie śniegiu i deszczu, co do cewki jeśli byłaby uszkodzona to chyba nie byłoby iskry a świece byłby zalane , a są suche.

: 17 sie 2010, 21:05
autor: mati86
cewka będzie sprawna tylko polejesz wodą i morze mieć przebicie.

: 18 sie 2010, 20:07
autor: cocolin83
Cewka jest sprawna, za to nie słyszę pompy paliwa po włączeniu zapłonu, ani elektrozaworów po przełączeniu na gaz. Z zapłonem wszystko ok - po podaniu zasilania prosto z akumulatora na elektrozaworu od gazu auto zapala i pracuje normalnie, próbowałem kilkakrotnie odłączyć zasilanie elektrozaworów podczas pracy silnika i tylko raz silnik nie zgasł (elektrozawory się nie zamknęły) ale po wyłączeniu zapłonu i próbie odpalenia bez dodatkowego zasilania z akumulatora nie otworzyły się. Nie wiem natomiast czy to nie wadliwy przekaźnik nr 30, jest przelutowany i styki sa przeczyszczone ale jest dosyć ciepły, jutro wymienie na nowy i zobaczymy czy pomoże.

: 18 sie 2010, 21:01
autor: HeavenQueen
Skoro kolega ma iskrę to znaczy że to problem z zasilaniem paliwem. Musisz po kolei lecieć i sprawdzać gdzie masz napięcia w układzie paliwowym (wiązka, bezpieczniki, przekaźniki). U mnie instalacja gazowa i pompa paliwowa jest zasilania z jednego źródła, po stacyjce, więc pasowałoby że coś może być z tym nie tak.

: 19 sie 2010, 20:07
autor: cocolin83
Koledzy potrzebuje schematu zasilania benzyną, wymieniłem przekażnik nr 30 i dalej nic - na gazie nie załącza elektrozaworów, na benzynie pompe paliwa ledwie słychać.