Strona 1 z 1

[B3 PM 1.8s] Stuki pod maską

: 22 sie 2010, 22:16
autor: cssaspirine
WITAM

Wczoraj wybrałem sie na przejażdżkę ponad 100km i w połowie drogi zacząłem słyszeć stuki dochodzące spod maski, zatrzymałem auto, otworzyłem maskę a stuki były wyraźniejsze, dochodziły z silnika, myślałem że jest to spowodowane np. zbyt małą ilością oleju ale trzyma sie w górnej granicy bagnetu, ale wracając do tematu zanim dotarłem na miejsce stuki ustały. Później zrobiłem kilka kursów po 10 km, stuków nie słyszałem.
Dzisiaj sytuacja sie powtórzyła gdy wracałem do domu...
Czasami to słyszę jak odpalę rano auto przez 3-5sekund.
W czasie jazdy słychać z kabiny to stukanie i brzmi jak "cykanie " podobne do popychacza.
Stuki - cykanie jest szybsze gdy dodaje gazu, zależne od obrotów silnika.

Moje pytanie brzmi co to może być ?


Wybaczcie mi błędy to mój pierwszy post.
Jeszcze raz witam wszystkich :D

: 23 sie 2010, 22:08
autor: Key100l
Ciężko powiedzieć :-/ Może to być zapchany układ smarowania, stary olej albo może uszczelka pod głowicą?? u mnie głośno stukało ale skoro przestaje to chyba nie to...

(B3 PM 1.8s) stuki pod maska

: 24 sie 2010, 09:29
autor: Thauri
Trudno diagnozowac na odleglosc skoro nie slyszy sie silnika.Z opisu wyglada na uszkodzony popychacz ,zeby miec pewnosc trzeba zdjac klawiature zaworow ,pozniej plastikowa oslone walka a nastepnie sprawdzic popychacze kazdy po kolei .Dobrze byloby aby zrobila to osoba,ktora ma w tej dziedzinie potrzebna wiedze.Jesli bedzie to poychacz pozostaje wymiana ,jesli nie to szukanie dalej.

: 24 sie 2010, 09:33
autor: ciechan
cssaspirine, należy rozróżnić stuki po odpaleniu przez kilka sekund a cykanie, gdzie pierwsze jest dość często spotykane w silnikach audi przy uruchomieniu na zimnym a drugie tak jak Thauri, napisał może być spowodowane usterką popychacza

: 24 sie 2010, 18:43
autor: cssaspirine
Dzieki serdecznie za pomoc sprawdzę to co napisaliście , jak będę już wiedział co to było to dam znać, jeszcze mi kolega powiedział że może to być przez stary olej więc zacznę od tego... a swoją drogą jaki mineralny byście polecili ?

: 24 sie 2010, 18:53
autor: percevalle
cssaspirine pisze:a swoją drogą jaki mineralny byście polecili ?
Z mineralnych to polecamy półsyntetyki 10W40 :-P Natomiast jesli lejesz juz mineralny to chyba firma Ci jest obojętna <ok>

(b3 PM 1.8s)STUKI POD MASKA

: 24 sie 2010, 19:14
autor: Thauri
Tu masz odpowiedz jaki olej www. centrum.audi80.pl/content/view/119/71/

: 24 sie 2010, 21:19
autor: Lukaszbroz
Słabe stuki= "graja szklanki" popychacze zaworowe.
Mocniejsze metaliczne stuki i bardzo mułowaty silnik= uszczelka pod głowica
Mocne metaliczne stuki= Panewka lub sworzeń tłokowy.

: 28 sie 2010, 23:39
autor: Patrique
Lukaszbroz pisze:Słabe stuki= "graja szklanki" popychacze zaworowe.
Mocniejsze metaliczne stuki i bardzo mułowaty silnik= uszczelka pod głowica
Mocne metaliczne stuki= Panewka lub sworzeń tłokowy.
dokładnie tak jak napisał kolega :-)

Ja też jadąc ostatnio do Krakowa jechałem słuchając koncertu techno w wykonaniu Dj "popychacza" <czapa> . Cykanie jak najbardziej uzależnione od obrotów. Dwa dni temu wymieniłem oliwę na 10W40 i cykania już nie ma <ok>