Strona 1 z 1

[B4 ABT] wyciek spod termowłącznika wentylatorów

: 22 sie 2010, 22:16
autor: kuropatnik
Witam. Musiałem wymienić chłodnicę, bo stara ciekła więc wymieniłem. Po zalaniu płynem i odpowietrzeniu zaczęło się lać spod termowłacznika wentylatorów. Włącznik przełożyłem ze starej. Pytanie jest o uszczelkę do tego włącznika. Czy tam powinien być jakiś oring bo u mnie była tylko podkładka miedziana i po dokręceniu na maksa spod tej podkładki się leje.
Jak i czym to uszczelnić żeby wytrzymało temperaturę i kontakt z płynem chłodniczym.

: 22 sie 2010, 22:29
autor: percevalle
kuropatnik pisze: i po dokręceniu na maksa spod tej podkładki się leje.
Jak i czym to uszczelnić żeby wytrzymało temperaturę i kontakt z płynem chłodniczym.
Normalnie jest tam podkładka miedziana, ale skoro u Ciebie to nie wystarcza, proponowałbym podjechać do sklepu z uszczelniaczami i dobrać jakiś oring który by pasował, ewentualnie jeszcze spróbować silikonem temperaturowym zaizolować.

: 23 sie 2010, 19:34
autor: kuropatnik
Dziś okazało się dlaczego cieknie. Po dokręceniu na maxa zruszył się gwint w chłodnicy i nie dociska czujnika. Po prostu kręcę czujnik i gwint kręci się razem z nim. Spróbowałem dać silikon i dokręcić ale cieknie dalej choć mniej. Nerw mnie ciska bo nowa chłodnica i chyba pójdzie na śmietnik. Ma ktoś może jakiś pomysł co z tym fantem dalej zrobić?

: 23 sie 2010, 19:37
autor: PI7er
Ile ta chlodnica kosztowala ?

: 23 sie 2010, 19:56
autor: kuropatnik

: 23 sie 2010, 20:37
autor: karolas123
Wyjmij i zajedz na jakąś dobrą śusarnie, naprawia za flachę.

: 23 sie 2010, 21:07
autor: kuropatnik
Na ślusarnię? Nie bardzo się znam na możliwościach ślusarzy ale coś mi tu nie gra. Gwint osadzony w plastiku, zero dojścia od wewnątrz jak to sobie wyobrażasz? Robiłeś już cos takiego?

: 23 sie 2010, 21:53
autor: PI7er
Jezeli dopiero co ja kupiles to zadzwon do sprzedawcy, poinformuj go ze chlodnica posiada wade fabryczna jest uszkodzona, mosiezna gwintowana tuleja obraca sie w chlodnica uniemozliwiajac szczelne zamontowanie termowlącznika. Zapytaj jakie widzi rozwiazaniem problemu, moze wymieni od reki...

Jezeli powie ze wymieni od reki to niech Ci wysyla druga zaplac za nia, zamontuj i starą odeslij za którą powinien CI oddac równowartosc. <ok>

Byla to wada ukryta o której dowiedziales sie dopiero po zamontowaniu czesci.

: 23 sie 2010, 23:34
autor: percevalle
PI7er pisze:Jezeli dopiero co ja kupiles to zadzwon do sprzedawcy, poinformuj go ze chlodnica posiada wade fabryczna jest uszkodzona, mosiezna gwintowana tuleja obraca sie w chlodnica uniemozliwiajac szczelne zamontowanie termowlącznika. Zapytaj jakie widzi rozwiazaniem problemu, moze wymieni od reki...

Jezeli powie ze wymieni od reki to niech Ci wysyla druga zaplac za nia, zamontuj i starą odeslij za którą powinien CI oddac równowartosc.

Byla to wada ukryta o której dowiedziales sie dopiero po zamontowaniu czesci.
To wszystko fajnie ale musi mieć dowód zakupu paragon, faktura. Jesli tak to działaj chłopie.

: 24 sie 2010, 09:13
autor: kuropatnik
Paragon mam ale procedura jest taka, że oddaję chłodnicę a sklep ją reklamuje u producenta więc czekaj tatka latka z rozbebeszonym autem a nie wiadomo czy uznają.

[ Dodano: 2010-08-24, 14:04 ]
Sprawa została załatwiona w następujący sposób. W otworze gdzie wchodzi termowłącznik został zrobiony frezik w plastiku, wsadzono dość gruby oring i wkręcono termowłącznik na tyle mocno na ile się dało. Sprawdzono ciśnieniowo w warsztacie - trzyma, chłodnica założona, układ zagrzany na maxa i odpowietrzony, próbna jazda i jak na razie trzyma. Zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieję, że ten sposób da radę.

: 24 sie 2010, 22:45
autor: PI7er
Masz ABT z klima ? bo chlodnica do której dales link jest do silników ABK, ACE/6A oraz 1Z.

: 24 sie 2010, 23:21
autor: kuropatnik
klima była fabryczna ale ktoś ją wymontował zanim kupiłem autko. Stąd taka chłodnica i pewnie też stąd dwa wentylatory.

: 25 sie 2010, 01:25
autor: PICEK1
I nic kolega nie wykombinuje bo sprzedawca powie że nie ten czujnik był wkręcany.A może z delikatnie mniejszą średnicą,albo nie odpowiednim momentem.Także pozamiatane.
Jeśli idzie to trzeba zdemontować.I teraz w zależności-albo dorobić podobny gwint na którym zastosuje się przedłużkę i całość wkręci się na klej,albo rozwiercić i wkleić wykonaną tuleję z gwintem wewnętrznym pod czujnik.