Strona 1 z 2
[B4 ABK LPG] problem z zapalaniem na benzynie
: 29 sie 2010, 14:46
autor: ab_ccc
Witam posiadam b2 2.0E jest w gazie. mam problem z zapalaniem na benzynie musi trochę rozrusznik popracować zanim odpali silnik. Wymieniłem czujnik temperatury wody, palec, kopułkę i przewody. Prosze o pomoc może ktoś ma podobny przypadek.
[ Dodano: 2010-08-29, 19:23 ]
I jeszcze na benzynie wolniej wchodzi na obroty.
Re: problem z zapalaniem na benzynie
: 29 sie 2010, 21:47
autor: mariusz_Poland
ab_ccc pisze:Witam posiadam b2 2.0E jest w gazie. mam problem z zapalaniem na benzynie musi trochę rozrusznik popracować zanim odpali silnik. Wymieniłem czujnik temperatury wody, palec, kopułkę i przewody. Prosze o pomoc może ktoś ma podobny przypadek.
[ Dodano: 2010-08-29, 19:23 ]
I jeszcze na benzynie wolniej wchodzi na obroty.
tak mi przychodzi na myśl, może filtr powietrza masz zapchany,filtr paliwa zasyfiony
: 29 sie 2010, 22:28
autor: ab_ccc
To na pewno nie jest to. Filtry wszystkie wymieniłem miesiąc temu. Jak tylko kupiłem i na starych filtrach wcale nie chciał zapalić musiałem prosić kolegę żeby zapalić z zaciągu. I poprzedni właściciel prawie wcale nie dbał o samochód i też przed wymianą filtra gazu strasznie strzelał
.
[ Dodano: 2010-08-29, 22:34 ]
Byłem na komputerze i wykazało mnóstwo błędów; czujnik temp. wody, powietrza, sonda, przepływomierz. Mówili jeszcze ze może pasek rozrządu się przestawił ale czasami z rana zapala idealnie. Też na wszelki wypadek sprawdzili zapłon iskrę. Podejrzewam że to przepływomierz ale wygląda na dobry i słyszałem też o przekaźniku 30 ale nie wiem czy w moim przypadku akurat jest to.
: 30 sie 2010, 12:59
autor: akagi80b4
witam, sprawdź przewody przy wtyczce wtryskiwacza rozruchowego, lubią się urywać i ciężko wtedy pali jak jest zimny, ten wtrysk masz zamontowany w kolektorze ssącym na wysokości przepływomierza, niebieska wtyczka, 2 przewody
: 30 sie 2010, 23:39
autor: znachor5
Witam jestem tu nowy wiec za wszelkie gafy przepraszam. Mam problem mój audi 2.0 benzyna -lpg silnik ABT na benzynie nie chce chodzic wymieniłem juz pompke, swiece, kable. Ma oznaki jakby niedostawał paliwa poniewaz jak go odpale to musze go trzymac pedałem gazu na obrotach. Jednak jak odłacze akumulator na 5-10 minut to przez dwa dni chodzi dobrze. Co moze byc przyczyną takich zawachac? Dodam ze na gazie chodzi bardzo dobrze. Prosze o jaka podpowiedz bo juz nie wiem za co mam sie zabrac.
: 31 sie 2010, 12:37
autor: Key100l
Hmm... temat o ABK ale niech będzie... Musisz założyć przekaźnik żeby przy pracy na lpg sonda była połączona do masy a przy pracy na Pb podłączona do komputera... Sprawdź czy czasami malarz artysta od lpg nie podłączył na stałe sygnału od sondy na masę bo później na bynie nie chce trybić:D Nie podam niestety linka bo piszę w trasie na telefonie:D ale wpisz w google coś w stylu sonda lambda i przekaźnik:D
: 31 sie 2010, 13:04
autor: Audi 80 Polska
Tak jak pisze
Key100l, masz złą emulację na LPG (jeśli masz podłączony emulator lambdy) albo nie masz wcale emulatora.
Poczytaj w tym temacie:
https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm
: 31 sie 2010, 15:51
autor: MateuszSK
znachor5 pisze:Witam jestem tu nowy wiec za wszelkie gafy przepraszam. Mam problem mój audi 2.0 benzyna -lpg silnik ABT na benzynie nie chce chodzic wymieniłem juz pompke, swiece, kable. Ma oznaki jakby niedostawał paliwa poniewaz jak go odpale to musze go trzymac pedałem gazu na obrotach. Jednak jak odłacze akumulator na 5-10 minut to przez dwa dni chodzi dobrze. Co moze byc przyczyną takich zawachac? Dodam ze na gazie chodzi bardzo dobrze. Prosze o jaka podpowiedz bo juz nie wiem za co mam sie zabrac.
Emulacja sondy lambda na 100%, sprawdz czy masz ustawione na przebieg czy na mase... Ja mialem to samo co Ty i okazalo sie w koncu ze mam ustawiona emulacje na przebieg i stad te wszytskie problemy... Niech Ci gazownik ustawi to na mase a pozniej odlacz aku, zrob adaptacje i bedzie ok
: 31 sie 2010, 21:31
autor: ab_ccc
Wtrysk jest cały. A co tłumaczy problem z zapalaniem na benzynie przy ciepłym silniku?? Musze dać gazu żeby zapalić.
[ Dodano: 2010-08-31, 21:40 ]
sprawdzę sondę i dam znać jak poszło
: 31 sie 2010, 23:03
autor: znachor5
Ok dzieki za pomoc. Jutro biore sie do roboty
: 01 wrz 2010, 16:30
autor: Jareczek191
akagi80b4 pisze:sprawdź przewody przy wtyczce wtryskiwacza rozruchowego,
mam wlasnei problem z tym wtryskiwaczem bo wogole tam nei mam napiecia wiec gdzie szukac usterki
: 10 wrz 2010, 17:44
autor: ab_ccc
Ile przewodów ma sonda lambda w wersji z katalizatorem w ABK??
[ Dodano: 2010-09-10, 17:47 ]
Nie wiem czy mam oryginalną sondę. Mam cztery przewody dwa białe i swa czarne. jeden czarny jest przekręcony do masy a drugi do emulatora. czy takie podłączenie jest dobre??
: 10 wrz 2010, 18:50
autor: master84
może mój przypadek coś pomoże;) Moje b4 swego czasu nie chciało trybić od razu i tez chwile trzeba było kręcić rozrusznikiem. Okazało się że miałem delikatnie cewkę pęknietą i iskra skakała na blachę obok. Zauważyłem w nocy z pomocą drugiej osoby. Pozdrawiam
: 12 wrz 2010, 19:12
autor: ab_ccc
Kurcze ta sprawa już mnie irytuje byłem u wielu mechaników i nie chcą się podjąć albo odsyłają do gazownika. Byłem u gazownika a on podpiął pod komputer i stwierdził że trzeba cewkę wymienić bo nie jest oryginalna a potem zmienił zdanie na wymianę sondy. Nie wiem co mam zrobić. Wszystko wydaję się dobrze z cewką i sondą. Jak pracuje na benzynie to słychać jakby jeden wtryskiwacz był głośniejszy. Proszę o jakieś cenne rady od czego mam zacząć żeby uniknąć wyrzuceniu pieniędzy w błoto :?: :?: :?: :cry:
: 14 wrz 2010, 01:49
autor: HeavenQueen
ab_ccc pisze:Ile przewodów ma sonda lambda w wersji z katalizatorem w ABK??
[ Dodano: 2010-09-10, 17:47 ]
Nie wiem czy mam oryginalną sondę. Mam cztery przewody dwa białe i swa czarne. jeden czarny jest przekręcony do masy a drugi do emulatora. czy takie podłączenie jest dobre??
Sonda lambda ABK jest to trójprzewodowa konstrukcja.
Ty masz czwarty przewód dodatkowo, czyli masę, ma być podpięta do masy pojazdu. Jeśli masz gaz nie sekwencyjny to jeden z czarnych powinien być podpięty do emulatora.
Skoro masz tyle błędów w VAGu to usuń wszystkie przyczyny tych właśnie komunikatów na dobry początek.