[ABK, AAD 2.0] Rorząd się przestawia.
: 30 sie 2010, 16:34
Witam
Posiadam nie typowy problem z silnikiem 2.0 AAD, ale w ABK rorząd jest tak samo raczej.
Panowie na samym dole na wale pod kołami pasowymi jest zębatka, która jest przykręcona do wału i zabezpieczona stożkiem który nachodzi na wał. Zgadza sie?
Mój problem polega na tym iż owa zębatka rozwalila mi zewnętrzną strone wału. Wygląda to tak iz material zębatki(zamiennik bo w orginale stozek na zębatce sie sciol) jest chyba trwardszy niż wał. Więc rowek na wale "rozjechał" sie na dystansie 3 cm. Efekt był taki że rozrząd sie przestawiał znacznie.
Na szczęscie w miare wykrylem przyczyne auto pojechalo do mechanika ktory polecil wymiane wało ale to nie na moją kieszeń. Więc w wale został wyciety otwór na stożek zębatki po drugiej stronie. Nowa zębatka na to i ustawiony rozrząd. Po kilku godzinach pracy silnika slychac ze znowu zrobil sie tam luz i zębatka zaczyna " pukać "....ręce mi opadają..
Czy czeka mnie wymiana wału??? Panowie ratujcie..
Pozdrawiam Paweł
Posiadam nie typowy problem z silnikiem 2.0 AAD, ale w ABK rorząd jest tak samo raczej.
Panowie na samym dole na wale pod kołami pasowymi jest zębatka, która jest przykręcona do wału i zabezpieczona stożkiem który nachodzi na wał. Zgadza sie?
Mój problem polega na tym iż owa zębatka rozwalila mi zewnętrzną strone wału. Wygląda to tak iz material zębatki(zamiennik bo w orginale stozek na zębatce sie sciol) jest chyba trwardszy niż wał. Więc rowek na wale "rozjechał" sie na dystansie 3 cm. Efekt był taki że rozrząd sie przestawiał znacznie.
Na szczęscie w miare wykrylem przyczyne auto pojechalo do mechanika ktory polecil wymiane wało ale to nie na moją kieszeń. Więc w wale został wyciety otwór na stożek zębatki po drugiej stronie. Nowa zębatka na to i ustawiony rozrząd. Po kilku godzinach pracy silnika slychac ze znowu zrobil sie tam luz i zębatka zaczyna " pukać "....ręce mi opadają..
Czy czeka mnie wymiana wału??? Panowie ratujcie..
Pozdrawiam Paweł