Strona 1 z 1

[B4 ABK 2.0 + LPG ] pytanie o wtryskiwacz rozruchowy

: 02 wrz 2010, 14:58
autor: szoton
pytanie 1 dla potwierdzenia:
czy niebieski element zaznaczony w tym poście strzałką to wtryskiwacz rozruchowy?

b4-20e-abk-problem-z-regulatorem-niskic ... 33152.html

jeżeli tak to u mnie niebieska wtyczka pasująca na oko do tego niebieskiego gniazda (chyba wtryskiwacza rozruchowego) dynda se swobodnie i nie jest wpięta????

Mam ją wpiąć w to niebieskie gniazdko? Czy tak ma być jak jest (ale wtedy pytanie do czego ta wtyczka?)?

Generalnie wszystko z pracą silnika jest OK, ale mam objawy jak w tym poście (ciężej odpala rano)
b4-abk-zima-ciezej-pali-t8438.html
gdzie jest wyjaśnione że częsta przyczyną były naderwane kabelki wtyczki wtryskiwacza rozruchowego i dlatego zacząłem szukać jaka może być przyczyna i dokopałem się do tego zjawiska?! Może u mnie dlatego trochę gorzej rano odpala bo ten wtryskiwacz wcale nie działa bo nie jest podłączony?

Re: [B4 ABK 2.0 + LPG ] pytanie o wtryskiwacz rozruchowy

: 02 wrz 2010, 19:40
autor: krisiun1
szoton pisze:Może u mnie dlatego trochę gorzej rano odpala bo ten wtryskiwacz wcale nie działa bo nie jest podłączony?
Sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie.Sprawdź jeszcze przewody idące do wtyczki pod gumową osłoną podłącz wtyczkę do wtryskiwacza i poranne odpalanie powinno odbyć się bez żadnego problemu.

Re: [B4 ABK 2.0 + LPG ] pytanie o wtryskiwacz rozruchowy

: 02 wrz 2010, 20:20
autor: szoton
krisiun1 pisze:Sprawdź jeszcze przewody idące do wtyczki pod gumową osłoną podłącz wtyczkę do wtryskiwacza i poranne odpalanie powinno odbyć się bez żadnego problemu.
Zrobione, zobaczymy co będzie rano. Ogólnie dodam że ta wtyczka coś luźno siedzi, może sama wypadła? Po zdjęciu gumki, widać ze niektóre druciki są jakby urwane, zobaczę czy rano będzie różnica, jak nie to obetnę te końcówki i jeszcze raz zacisnę na całych przewodach.


Nic z tego. jest bez zmian. Trza spróbować na nowo zamontować wtyczkę (naderwane kabelki). (Mam nadzieję że te konektorki czy jak to tam się zwie dadzą się z wtyczki wyjąc i potem włożyć na nowo)

Po rozebraniu wtyczki okazało się że to wszystko wisiało na włosku i całość nadaje się do kosza. Znalazłem inną wtyczkę przełożyłem i dzisiaj rano odpalił "od kopa". Zobaczymy co będzie dalej.

Warto by to może gdzieś przykleić żeby ludzie sobie sprawdzili jak u nich wyglądają przewody przy wtyczce - bo na oko to wszytko gra a jak się zajrzy pod gumkę to przeważnie wszystko wisi na jednym drucie. Proste a często pomaga bez rozbierania "połowy silnika".

: 11 wrz 2011, 21:58
autor: fosfinkel
Witam.

A ja odgrzebię stary temat.

Audi Coupe 2,0 90r 113KM

Wtryskiwacz rozruchowy nie podaje paliwa w momencie kręcenia. Proszę czytać uważnie co sprawdziłem:!
- po przekręceniu stacyjki jest podawane napięcie +12 na wtryskiwacz, i jest podawane napięcie +5V na czujnik temperatury.
- wypiąłęm komputer i sprawdziłem czy jest przejście między wtyczką komputera a pinem we wtryskiwaczu który łączy sie z komputerem i jest. Czujnik wody to samo, też jest przejście.
- Wtryskiwacz jest dobry ponieważ po podaniu mu impulsu "na chama" tryska paliwem.
- Czujnik temperatury też jest dobry ponieważ pokazuje opór jak mnie pamieć nie myli 2k Ohmy przy zimnym silniku i spada w miarę rozgrzewania.
- Mam 2 komputer i po podmianie na drugi komputer też nie działa.

Tak więc dlaczego nie podaje paliwa? czy jest może jeszcze jakiś przewó z rozrusznika wchodzący gdzies w instalacje i sterujący pracą wtryskiwacza? Od razu mówie ze w rozruszniku mam 2 piny a podpięty jest tylko jeden-ten który kręci rozrusznikiem. Czy to może być coś z tym związane.

Pozdrawiam
Rafał

wtryskiwacz

: 25 mar 2013, 18:07
autor: sys20
Odgrzeje temat bo mam problem z wtryskiwaczem rozruchowym , problem w tym ze nie dziala: sprawdzilem kable okazalo sie ze byly urwane wiec polutowalem i dalej dupa :/

-czujnik temp. wymianiony na nowy oryginal zmierzona opornosc zgodnie z tabelą (jest dobry)
-regulator cisnienia paliwa sprawny (brak paliwa w wezyku)

Wtryskiwacz podłączony na krótko ( z aku) dzila. Vag nic nie pokazuje

moje spostrzezenie takie: nie dochodzi prąd do wtyczki wtryskiwacza zmierzone:
stacyjka wyłączona na niebieskim przewodzie (minus) na żółtym nic
stacyjka na ON na niebieskim (plus 12v) na żółtym nic
stacyjka na rozruch na niebieskim (8,5v) na żółtym ciagle nic

tu jest coś nie tak ale nie mogę dojść do tego co , może ktoś coś podpowie.

: 13 gru 2014, 10:08
autor: KAROLEK22XX
Odgrzeje schabowego panowie czy można wtrysk rozruchowy można podpiąć pod aku żeby zobaczyć czy działa i czy jak podłącze to nic mu się nie stanie???

: 13 gru 2014, 10:52
autor: Audi 80 Polska
KAROLEK22XX pisze:Odgrzeje schabowego panowie czy można wtrysk rozruchowy można podpiąć pod aku żeby zobaczyć czy działa i czy jak podłącze to nic mu się nie stanie???
Można na kilkanaście sekund. Tak właśnie działał wyłącznik termiczno-czasowy z czasów czystego k-jetronica. Nie wiem czy już w KE-jetronicu nie miał wysterowania PWM aby się nie grzał przy dłuższej pracy.
Zresztą widziałem jak ludzie drutowali mechaniczny wtrysk podłączając sobie ten wtryskiwacz pod przycisk i załączali go ze środka.

Nawet chyba w którejś z książek z cyklu sam naprawiam było ile powinien ten wtryskiwacz wypuścić paliwa na minutę.

: 13 gru 2014, 15:47
autor: KAROLEK22XX
Aldi ja mam wielopunktowy mam ABK ale jak można na kila sekund to spoko sprawdzę sobie pewnie trzeba podpiąć plus do plusa a nie jak popadanie jaki kabel to plus a który minus czy możne na kostce jest opisane czy na wtrysku. Dzięki kolego za podpowiedz <piwo>

: 13 gru 2014, 15:55
autor: Audi 80 Polska
Wiem że masz ABK ale wtryskiwacz rozruchowy to relikt epoki mechanicznego wtrysku.

Plus na wtryskiwaczu rozruchowym jest tam gdzie masz kabel czarno-niebieski.

: 13 gru 2014, 20:34
autor: KAROLEK22XX
dzięki kolego <ok>