Strona 1 z 1

[B4 ABK] Nierówna praca silnika

: 03 wrz 2010, 14:41
autor: Prestige
Witam, mam problem z nierówną pracą silnika w Audi B4, silnik 2.0 E (ABK).
Chodzi o to, że silnik nierówno pracuje, falują obroty (nieważne czy ciepły czy zimny)
Filmik:

I jeszcze jeden mały problem gdy jest zimny silnik i gdy jadę obojętnie jaką prędkością i jak spuszcze bieg na luz to spadają obroty do 750 - 600 gdzieś tak mniej więcej i zaraz się podnoszą na 900 RPM.
Mogę również przesłać film.

Przekaźnik 30 wymieniony, zapłon podobno też dobrze ustawiony, przepływka była wymieniana.

Proszę o pomoc. <buu>

: 03 wrz 2010, 15:17
autor: krisiun1
Zapłon na 100% nie jest dobrze ustawiony.

: 03 wrz 2010, 15:17
autor: serial28
Po filmiku wygląda mi na to że będzie chyba jeszcze trzeba wymienić układ WN.Kable świece itp.

: 03 wrz 2010, 17:13
autor: Prestige
serial28 pisze:Po filmiku wygląda mi na to że będzie chyba jeszcze trzeba wymienić układ WN.Kable świece itp.
Kopułka, palec, i kable były wymieniane rok temu, świece może z 20 tyś km temu.

: 03 wrz 2010, 21:21
autor: Lukaszbroz
Przekaźnik numer 30
Jeden kolega obszernie opisał ten problem. Patrz główna strona

: 03 wrz 2010, 22:16
autor: skrzysio
stawiam na zapłon , moja też kulała i szukałem dziury w całym, wymieniałem co się da wraz ze sławetną 30, "magicy" ustawiali zapłon lecz mnie przy tym nie było i źle ustawili (wszystkim trzeba teraz patrzec na ręce co za czasy) pożyczyłem lampe i sam ustawiłem wg wskazówek z tegoż właśnie forum. Autko ożyło !
powodzenia

: 04 wrz 2010, 11:02
autor: serial28
A na jakie wymieniałeś? Bo jeśli jakieś syntehy lub janmory to mogły się już skończyć. Najlepiej sprawdzić nocą czy niema dyskoteki pod maską :-)

: 04 wrz 2010, 11:30
autor: WOJTEK26
Wymyj krokowca na poczatek, w blokach pomiarowych sprawdz wskazania przepłwyki i TPS-u na wolnych obrotach

: 05 wrz 2010, 20:29
autor: Prestige
Jak te bloki pomiarowe wykonać ?
:-?

:lol:

: 05 wrz 2010, 22:29
autor: mati86
stawiam na czujnik Hala on jest bardzo ważny
a jak się zepsuje to 600zł nie twoje bo musisz kupić cały zapłon.

: 05 wrz 2010, 22:39
autor: JJ 82
Sprawdź też dokładnie dolot czy nie ma żadnych nieszczelności, razem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej i przewodem podciśnieniowym serwa.

: 05 wrz 2010, 23:47
autor: Lucazzz
regularnie wymieniane kable WN i swiece to podstawa odpowiedniej pracy silnika na gazie... ;-)

: 06 wrz 2010, 20:26
autor: Prestige
Lucazzz pisze:regularnie wymieniane kable WN i swiece to podstawa odpowiedniej pracy silnika na gazie... ;-)
Ale po wymianie kabli, świec, kopułki, palca rozdzielacza, świec też tak pracował nierówno. :roll:

: 06 wrz 2010, 20:51
autor: mati86
najpierw sobie wymień kable mają być odpowiednie 5kOhm
kolega miał to samo lekko przerywał silnik już miał sprzedawać auto a twierdził że wszystko kupował. pierw trzeba wiedzieć co się kupuje.
dałem mu namiar do takiego dziadka speca, pojechał posprawdzał wszystko mówi kable a
raczej badziew jakiś. pożyczyłem mu NGK takie jakie mają być i miodzio.
jak ręką odjął zadowolony i się cieszy że dziadek wzioł 30zł a dałby więcej żeby się dowiedzieć.
proponuje jeszcze napisz do czarkaj on zna się na silniku ABK od a do z.

: 07 lut 2014, 19:51
autor: Kamil 85
witam wczoraj wymieniłem szkrzynie w audi 20 ABK na benzynie chodzi pięknie na gazie szrpie nierowna praca silnika gazownik wymienil listew wtryskowa wszystki czuinjki gaz sekwencia ESGI 2 czy ktoś z was mił taki problem czekam na odpowiedz a była robiona adaptacia i nic nie pomogło czuc podczas jazdy gaz

[ Dodano: 2014-02-07, 20:10 ]
a sterownik od gazu podczas pracy robi się dość ciepły ciekawe nie

[ Dodano: 2014-02-07, 20:14 ]
i jest problem z czsem wtrysku czli z adaptacia
może kupie innej firmy sterownik albo wymontuje instalacie gazowa ciekawe ile takie audi pali. miał bym wrescie spokoj