Strona 1 z 2
[B4 1.6 ABM] niska temp silnika + stukanie
: 05 wrz 2010, 18:56
autor: ps8484
Witam wszystkich. Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu, uzylem opcji szukaj ale za bardzo nic nie znalazlem co by pasowalo i mam malo czasu zeby szukac dalej. Problem polega na tym, ze gdy zaczynam jazde wszystko jest ok. Po ok 2km widze, ze wskazowka temp silnika nawet nie drgnie, po nastenych 2 zaczyna sie podnosic i jak jade non stop to dochodzi do 70 stopni i wyzej nie idzie, niewazne czy jade 20 czy 50 km. Przez uchylona szybe slysze stukanie, zatrzymuje sie i stukanie wyraznie dochodzi spod maski, postoje dluzej na wlaczonym silniku i wtedy temp dochodzi do ok 87 stopni stukanie powoli zanika i wlacza sie wiatrak przy 96. stukania nie ma. jade dalej i znowu temp schodzi do ok 70 st i slychac stukanie. z tego co wyczytalem to moze popychacze, ale co Wy o tym Panowie sadzicie, jest sens podpinac do VAG'a i bawienie sie czy od razu do serwisu ??
: 05 wrz 2010, 19:09
autor: percevalle
Mógłbyś jakoś sprecyzować skąd dochodzi stukanie? Dla mnie objawy przypominają zacięty termostat w pozycji otwartej.
: 06 wrz 2010, 08:35
autor: ps8484
Stukanie dochodzi z przednich okolic maski, po otworzeniu ciezko sprecyzowac ale wydaje mi sie ze sa to blizsze okolice alternatora moze wiatraka. Zlokalizowalem ten termostat i mozliwe, ze to wlasnie stamtad dochodzi stukanie. jest jakis sposob, zeby go sprawdzic czy tylko alledrogo pozostaje??
: 07 wrz 2010, 16:09
autor: marko
Nie ma takiej możliwości , żeby termostat stukał . Zeby sprawdzić czy jest zacięty w pozycji otwartej uruchom zimny silnik i sprawdzaj temperaturę dolnego węża idącego od chłodnicy do króćca na dole silnika - tego przy termostacie . Jeżeli wąż będzie się nagrzewał razem z silnikiem czyli masz na 100% zacięty termostat . Co do stukania to podczas stukania w okolicach silnika weź listewkę przyłóż do sprawdzanego elementu i do ucha , jeżeli ten element stuka to listewka znacznie wzmocni to stukanie .
: 07 wrz 2010, 16:33
autor: kacper85
Niedogrzanie to tak jak koledzy piszą pewnie termostat. A stukanie może być objawem dluższej jazdy na niedogrzanym silniku/oleju i walić mogą właśnie szklanki niedosmarowane odpowiednio.
Co do stukania to podczas stukania w okolicach silnika weź listewkę przyłóż do sprawdzanego elementu i do ucha , jeżeli ten element stuka to listewka znacznie wzmocni to stukanie .
Dobry patent robiłem kiedyś podobnie i faktycznie da rade nawet poczuć stukanie danego elementu.
: 08 wrz 2010, 09:37
autor: ps8484
kacper85 pisze:Niedogrzanie to tak jak koledzy piszą pewnie termostat. A stukanie może być objawem dluższej jazdy na niedogrzanym silniku/oleju i walić mogą właśnie szklanki niedosmarowane odpowiednio.
Dzieki Panowie za odpowiedz. Co do walenia szklanek to czy problem ustapi po wymianie termostatu czy tez cos znowu trza wymienic. Kupilem wczoraj org termostat w ASO + oring, jak znajde gdzies instrukcje jak wymienic to wymienie :mrgreen: i dam znac czy pomoglo. PS jak ktos bylby tak mily to prosze o instrukcje wymiany na maila, zgory dzieki.
: 11 wrz 2010, 10:49
autor: Chrisdot
Mam podobny problem - na stałe otwarty termostat.
Co mam w aucie odkręcić, żeby się dostać do tego termostatu i wymienić?
: 11 wrz 2010, 11:02
autor: olapiotr
Chrisdot odkręcasz kolanko na pompie wody i masz go na wierzchu.
: 11 wrz 2010, 12:08
autor: Chrisdot
Pompa wody jest napędzana tym samym paskiem co pompa wspomagania?
: 11 wrz 2010, 12:46
autor: percevalle
Chrisdot pisze:Pompa wody jest napędzana tym samym paskiem co pompa wspomagania?
Nie. Jesli masz wspomaganie to musisz odkrecic pompe zeby sie dostac do termostatu.
: 11 wrz 2010, 22:59
autor: marko
Mając odpowiednie klucze można odkręcć kolanko bez ruszania pompy wspomagania , ostatni mnie się udało 8-) .
: 27 wrz 2010, 21:50
autor: ps8484
Termostat niestety jeszcze nie wymieniony poniewaz aby to uczynic potrzebny jest wjazd na kanal, ktorym niedysponuje ale jakos z czasem z kolega wymienie nia dzialce. co do stukania - nie bylo oleju, na miarce czysto, dolalem prawie 2L. Kontrolka oleju ani razu sie nie zaswiecila wiec nie sprawdzalem, dopiero po doglebnym zweryfikowaniu forum postanowilem sprawdzic :mrgreen: macie Panowie pomysl dlaczego kontrolka nie swieci jak malo oleju - nie chce nowego tematu zakladac i nie mam czasu zeby szukac ??
: 28 wrz 2010, 20:16
autor: Przemo80b3
marko pisze:Mając odpowiednie klucze można odkręcć kolanko bez ruszania pompy wspomagania , ostatni mnie się udało 8-) .
Dokładnie Popieram Klubowicza Marko, da się wymienić termostat bez wyciągania pompy wspomagania, ale trzeba się trochę namęczyć
A co do nie zapalania się kontrolki może masz walnięty, któryś z czujników oleju
: 29 wrz 2010, 08:15
autor: Lukaszbroz
Pompa wspomagania to jedyna przeszkoda na drodze do termostatu. jak dobrze pokombinujesz to 30min i masz zmieniony.
: 29 wrz 2010, 18:40
autor: Tauron
ps8484, Panie kolego szukajka się kłania, w dziale naprawiam poszukaj
https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-ter ... t28926.htm linka masz do wymiany termostatu.