Strona 1 z 1
[B3 1.8 S] Jak wzbogacić mieszanke?
: 06 wrz 2010, 07:39
autor: davideks
Utrzymuje obroty w trakcie jazdy (wciśnięte sprzęgło) na poziomie ok. 2000 obr. Zawsze w trakcie jazdy, po zatrzymaniu problemu nie ma . Po wyhamowaniu silnika biegiem obroty spadają. Elektromechanik podłączył VAG. Błąd to sonda lambda, ale po jej sprawdzeniu powiedział że jest ok. Od czego zależy poziom mieszanki, jakie czujniki są za to odpowiedzialne?. Mech stwierdził że jeśli mieszanka jest za uboga to ECU próbuje ją wzbogacić czego efektem jest utrzymywanie obrotów biegu jałowego( ok. 2000) i spore spalanie 12-14 l. gazu/100km. Czujnik temp. płynu w porządku, zasysanego powietrza też, nastawnik wymieniony,jedyne co może być niepokojące to ingerencja w ustawienie potencjometru przepustnicy i tu kolejne pytanie jakie wartości na pinie 5-tym i masie przy zamkniętej przepustnicy żeby było ok?
: 06 wrz 2010, 08:46
autor: Lukaszbroz
problem jest na gazie czy na PB również?
: 06 wrz 2010, 13:00
autor: jaco80
Jeśli to się dzieje na gazie II generacji to nie ECU próbuje korygować tylko komp LPG. Jeśli to I generacja to nie ma możliwości korekty mieszanki gazowej przez ECU ani przez kompa bo go nie ma. Gaz regulowałeś? Jeśli chodzi o spalanie to mimo wszystko przyjrzałbym się jeszcze lambdzie, u mnie też niby chodziła, a okazało się że się zawiesza, słabo oscyluje itd. , spalanie wzrosło do 16/100. To takie moje przemyślenia, sam zgłębiam ten temat więc jak napisałem coś źle to niech ktoś mnie poprawi;-)
: 06 wrz 2010, 14:20
autor: davideks
Lukaszbroz pisze:problem jest na gazie czy na PB również?
na LPG i na PB. Jest to I gen. ale wydaje mi się że ECU bierze sygnał od sondy nawet na gazie no bo przecież nikt tego nie wyłącza
: 06 wrz 2010, 16:27
autor: Audi 80 Polska
davideks pisze:ECU bierze sygnał od sondy nawet na gazie no bo przecież nikt tego nie wyłącza
Powinieneś mieć emulator albo dać przekaźnik który podawałby masę gdy silnik pracuje na LPG. Bo może przez to wariują te obroty gdy ECU próbuje bezskutecznie zmieniać skład mieszanki przy pracy na LPG a później zepsuta adaptacja psuje też jazdę na benzynie.
Pojeździj z odpiętą sondą i zobacz czy wtedy będzie lepiej.
: 06 wrz 2010, 19:35
autor: davideks
bez sondy jest to samo a przekaźniki jakieś są załozone przez gazownika. Jeśli ktoś wie to proszę podać wartości TPS-a na zamkniętej przepustnicy.
: 07 wrz 2010, 13:12
autor: jaco80
Ściągnij sobie instrukcje do B3 w download, tam są podane prawidłowe wartości wszelkich czujników.
: 07 wrz 2010, 19:30
autor: davideks
książke mam tylko że tam nie jest napisane czy wartości są podawane przy odkręconym nastawniku czy nie, a wiem że fachowo ustawiając powinien on być odkręcony
: 08 wrz 2010, 00:15
autor: jaco80
Po mojemu, skoro tam jest napisane ze mierzyć oporność od zamknięcia do pełnego otwarcia, to nastawnik musi być cofnięty lub wykręcony. Ja tak mierzyłem.
: 09 wrz 2010, 13:15
autor: davideks
Zmierzyłem właśnie w ten sposób. Wyszło 0,21v przy zamknietej czyli w normie. Mierzyłem też czujnik temp. zasysanego powietrza i przy temp ok. 17 stopni pomiar wychodzi ok 1860 Ohm. Pomiaru dokonywalem na dworze jeśli źle się do tego zabrałem proszę mnie poprawić. Jednak 1860 to troche mało bo powinno być chyba ok 2500