Strona 1 z 1

[B3 3A] zamiana osprzetu

: 06 wrz 2010, 10:08
autor: marcin85
Witam! Mam takie dosc nietypowe pytanie ;-) czy silnik 3A da sie pozenic z osprzetem z RP? Bedzie to dzialac? Koledze powoli konczy sie RP a ma mozliwosc kupienia golego 3A za dobre pieniadze i nie wie czy jest sens. Liczymy na wasza pomoc! Pozdrawiam

: 06 wrz 2010, 12:24
autor: Audi 80 Polska
RP to chyba 1.8 na mono-wtrysku montowany poprzecznie montowany miedzy innymi w VW Golfie II :?:

Poszukaj na forum o przeróbce wielopunktowego wtrysku na gaźnik. 3A są owalne otwory kolektora wlotowego a w RP masz okrągłe ale da się to załatwić.

Druga sprawa to sprawdź czy będzie pasował aparat zapłonowy bo mam kumpla który włożył AAD (2.0) zamiast JN (1.8) oba na mechanicznym wtrysku różnych generacji. W AAD jest większa dziura na aparat zapłonowy i nie pasował mu ten z JN który miał podciśnieniowe+odśrodkowe przyspieszanie zapłonu, w aparacie z AAD tego nie miał i gdy ustawiło żeby dobrze chodził na wolnych obrotach to przyspieszał w miarę dobrze do 3tyś./obr. min później przestawał.
W RP masz zapewne mechaniczną regulację a w 3A pewnie jest elektronicznie przyspieszany więc porównaj średnice otworów na aparat zapłonowy.

: 25 paź 2010, 08:30
autor: Lukaszbroz
RP to trochę prymitywna jednostka, aparat przyspieszany podciśnieniowo, mono-wtrysk jest troche mało wydajne jak na silnik 3A korzystniej byłoby przeszczepić jakiegoś digifanta