Strona 1 z 2

[B3 1.8 NE] Zamiennik aparatu zapłonowego

: 06 wrz 2010, 11:42
autor: daniyal
Witam

Ostatnio będąc u mechanika, stwierdził iż mam walnięty regulator podciśnienia na aparacie zapłonowym i najlepiej byłoby kupić nowy ze sprawnym regulatorem. Problem w tym, że mechanik stwierdził, iż musi to być dokładnie taki sam, o takich samych numerach jak ten co ma. Okazuje się, że bardzo ciężko dostać właśnie taki aparat, nie jest już produkowany, a zamiennika prawdopodobnie nie ma. A jak wy to widzicie, czy faktycznie nie można go zastąpić jakimś innym. Aparat jaki mam to Valeo 050905205AJ, silnik 1.8 NE.
Aha i jeszcze czy orientujecie się jak to jest z tym trzpieniem w aparacie zapłonowym, na który nakładany jest palec, czy ten trzpień możę mieć jakieś luzy podczas ruszania go np. palcami ?

Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi i pozdrawiam

: 06 wrz 2010, 12:12
autor: percevalle
O to chodzi? :

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1

Kiepsko szukasz musze przyznać. Pewnie na szrotach w twojej okolicy też mają.

: 06 wrz 2010, 13:15
autor: daniyal
No nie do końca o to chodzi, ten aparat co ja mam to na końcu ma oznaczenie AJ i z tego co mówił właśnie ten mechanik to taki włąśnie musi być, żąden inny AL, AF itp. No ale właśnie moje pytanie brzmi czy faktycznie ma racje czy może można go zastąpić aparatem o innym oznaczeniu ?

: 06 wrz 2010, 14:37
autor: percevalle
daniyal pisze:czy faktycznie ma racje czy może można go zastąpić aparatem o innym oznaczeniu ?
Z tej strony: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130144 wynika że da się to zamienić aparatem Bosch 050905205 AH. Takie też znajdziesz na allegro:

http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... 50905205AH

: 06 wrz 2010, 18:28
autor: harnas
Witam, miałem taki sam problem z tym aparatem zapłonowym miałem firmy valeo zastąpiłem go firmy BOSCH,(przez ten przyspieszacz bardzi dużo palił),po wymianie autko jezdzi bez problemu na LPG i benzyne ,mechanik zmienił troszke ustawienie zapłonu od książkowego.

: 06 wrz 2010, 20:47
autor: daniyal
Wielkie dzięki za odpowiedzi, a powiedz mi jeszcze harnas, czy zastępowałeś go tym aparatem boscha co napisał kolega wyżej tym z oznaczeniami 050905205 AH ?

: 07 wrz 2010, 16:24
autor: marko
Ja zamontowałem w moin NE taki aparat http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-vw-0 ... 37872.html i sprawuje się bardzo dobrze . Chyba że chcesz kupić sam przyspieszacz podciśnieniowy - w serwisie koszt około 700zł :shock: do naszych oryginalnych aparatów .

: 07 wrz 2010, 17:38
autor: harnas
Witam.Kolego ztego co mogę odczytac na tym aparacie zaplonowym Bosch zamontowanym u mnie to cztery ostatnie cyfry 5205C ,jest to aparat z podisnieniowym przyspieszaczem pozdrawiam.

: 07 wrz 2010, 18:42
autor: daniyal
Wybornie, że istnieje alternatywa dla tego aparatu, zamontuje ten, o którym mówi marko. Jeszcze jakbyś mi powiedział czy kopułka i palec może zostać z mojego starego aparatu (wymieniane 2 miesiące temu), to będę Ci bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

: 07 wrz 2010, 21:59
autor: marko
Nistety obawiam się , że do BOSCHA musisz dokupić nową kopółkę i palec - ja przynajmniej tak zrobiłem . Co prawda miałem u siebie w NE zamontowany aparat DUCELIER i może dlatego musiałem dokupić kopółkę i palec do BOSCHA bo od starego nie pasowały .

: 08 wrz 2010, 08:14
autor: Lukaszbroz
Z tego co kojarzę podczas naprawy kolegi golfa 1.8 zmieniliśmy aparat na całkiem inny ważne aby liczba zębów i średnica zębatki współpracującej z wałkiem koła pośredniego była identyczna. Czujniki halla są przecież takie same ekrany mogą mieć jedynie szersze wycięcia a regulator podciśnieniowy rożni się jedynie tym języczkiem zaczepowym (o ile pamiętam dwa rodzaje). Nie przypominam sobie żeby to cięgno miało dwa rożne skoki. Rożna liczba zębów na wcześniej wspomnianym kole spowoduje to ze ustawisz zapłon, pojedziesz, a po 1km okaże się ze zapłon jest przestawiony. Moim zdaniem wystarczy kupić aparat o takiej samej zębatce która wchodzi w blok i wszystko.

Aha w zależności od zastosowanej ośki możesz mieć inny palec rozdzielacza. (grubszy bądź cieńszy).

Wymontuj i porównaj, policz i kup. To nie orbitrol ze jak rozbierzesz to nie wiesz co do czego ;-)

: 08 wrz 2010, 08:47
autor: marko
Pozostaje jeszcze kwestja charakterystyk przyśpieszaczy odśrodkowego i podciśnieniowego które mają duży wpływ na właściwą pracę silnika .

: 08 wrz 2010, 12:41
autor: Lukaszbroz
marko pisze:Pozostaje jeszcze kwestja charakterystyk przyśpieszaczy odśrodkowego i podciśnieniowego które mają duży wpływ na właściwą pracę silnika .
Nie spotkałem się z odmienna budowa przyspieszaczy odśrodkowych ale z UFO, jak wcześniej wspomniałem, tak. Różnica polegała na odmiennym mocowaniu ale czy i skoku.... tego nie wiem. Musze sprawdzić bo trochę takich na części mam

: 09 wrz 2010, 09:14
autor: marko
Kolego chodzi mi o charakterystyki przyśpieszaczy odśrodkowych bo mogą się różnić między sobą stromością w zależności od tego co potrzebuje dany silnik , a zasada działania jest taka sama i tu się z Tobą zgodzę kwestja jakie są ciężarki i sprężynki .

: 09 wrz 2010, 14:34
autor: Lukaszbroz
Racja że ich charakterystyka może być nieco inna ale czy ten układ jest idealny?? Czy ktoś przewidział jego bezwładność, zużycie, utratę własności elementów podatnych?? Podejrzewam że zakres błędu ustawienia przy określonych zakresach prędkościowych to raczej wartość w szerokim paśmie tolerancji. To tak jakby porównać tolerancje H7 do warsztatowej podczas np toczenia wałka.