Strona 1 z 2
[B-4 2.0 16V]Jak powinna działać odma?
: 12 wrz 2010, 20:29
autor: kaline1984
Pytanie jak w temacie.To znaczy u mnie powietrze zasysa do środka bloku.Czytałem ze odwrotna praca odmy jak u mnie to zły znak.Co koledzy o tym sadzicie?Dodam ze silnik po remoncie a pali 3l oleju na 10tyś km, tak jak przed remontem.
: 12 wrz 2010, 20:38
autor: Lukaszbroz
odma usuwa nadmiar ciśnienia opar z komory korbowej żeby np nie wypompowało ci oleju przez miarkę. Jeżeli zasysa ci powietrze to tak jakby gary miały mniejszy opór na pierścieniach niż na zaworach w głowicy i pobierały sobie z dołu czynnik roboczy tylko one mogą powodować zasys i przy okazji porywać ten olej. Ogólnie bardzo dziwne
: 12 wrz 2010, 20:53
autor: kaline1984
Kolego czy dobrze zrozumiałem Twoja podpowiedz? Zawory ssą tak mocno powietrze ze przy okazji ciągną olej przez nowe pierścienie?
: 12 wrz 2010, 21:44
autor: Motostacja pl
Odmą powinny uchodzić gazy z bloku, czyli opary oleju i spalin (pierścienie nie są w 100% szczelne i zawsze coś tam się przedostanie). Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem aby odma zasysała powietrze :roll:
kaline1984 pisze:Kolego czy dobrze zrozumiałem Twoja podpowiedz? Zawory ssą tak mocno powietrze ze przy okazji ciągną olej przez nowe pierścienie?
Nie. Kolega miał raczej na myśli to że zawory ssące stawiają opór powietrzu (tak jak by na przykład nie otwierały się do końca) że przesuwający się w duł tłok nie jest w stanie zassać całego powietrza za ich pośrednictwem dlatego ssie jeszcze powietrze z olejem dołem, czyli przez pierścienie.
: 12 wrz 2010, 22:53
autor: Audi 80 Polska
A sprawdzałeś to ssanie w otworze z boku bloku silnika? Bo pewnie jest to spowodowane tym, że odma jest też podłączona do pokrywy zaworów. Wiec to powietrze które połyka Ci blok leci przez cały silnik aż do pokrywy głowicy skąd jest zasysane do dolotu.
: 12 wrz 2010, 23:27
autor: PICEK1
Silnik po remoncie--a kiedy i jak docierany?
Jak wspomniano wcześniej ssie z przewodu na dolocie.Ssie nadciśnienie komory korbowej z mgłą olejową.Jeśli silnik jest nie do końca dotarty to popuszcza ciśnienie z nad tłoków do komory korbowej gdzie mieszając się z "roztrzepanym" olejem jest zasysane do układu dolotowego.Więcej przepuszcza to i po drodze zbiera więcej oleju.
: 13 wrz 2010, 07:39
autor: Lukaszbroz
Kolego, a co zrobiłeś w ramach tego remontu??
Jeśli nawet miałbyś duże przedmuchy to mgła olejowa powinna być raczej wyrzucana z silnika. Podczas ruchu tłoka do góry ciśnienie z komory spalania ucieka bokami w wyniku niedokładności przylegania pierścieni do gładzi wytwarzając ciśnienie w kadłubie.
: 13 wrz 2010, 08:33
autor: krystek
a zmieniales pierscienie??
: 13 wrz 2010, 23:37
autor: kaline1984
Odma niema widocznego podłączenia z pokrywą zaworów, chyba ze w środku.jeśli miało by ciągnąc przez głowice to przez co?
Remont 20 tyś przejechane nowe pierścienie panewki kapitałka głowicy, uszczelniacze uszczelki.
Mechanik mówił ze ma nalatane koło 300 tys a na liczniku 170 tyś :cry:
W komorze korbowej panuje pod a nie nad ciśnienie bo po zatkaniu palcem odmy po 4 sekundach zaczyna piszczeć zasysane powietrze przez uszczelki.
Przez ostatni tydzień jeździłem z odpiętą odmą i ani grama oleju w butelce nie ma.
: 14 wrz 2010, 01:29
autor: HeavenQueen
W komorze korbowej cztery tłoki latają tam i nazad z dużą prędkością wywołując szybkie i mocne fale ciśnienia które może błędnie interpretujesz jako zasysanie do środka?
A tak w ogóle to w którym miejscu Ci zasysa? Wiesz że odma połączona jest z dolotem? A tam jest podciśnienie. Może w ACE jest więcej niż jedno odpowietrzenie?
: 14 wrz 2010, 20:27
autor: kaline1984
Odma podłączona jest do filtra powietrza metalową rurką dość gruba gdy ją odłączę i zatkam palcem to czuje jak wciąga powietrze i piszczy na 100%,a po odpięciu niema połączenia z podciśnieniem z dolotu .Jest też cienka rurka gumowa wychodzi z głowicy pomiędzy wtryskami i łączy się z rurką od krokowca.Jej jeszcze nie odpinałem, może to przez nią ssie te powietrze do tłoków.
: 14 wrz 2010, 23:49
autor: PICEK1
kaline1984 pisze:gdy ją odłączę i zatkam palcem
Jeśli ją odłączysz to od której strony zatykasz?
W kolektorze dolotowym panuje podciśnienie i będzie ssać.Odepnij odmę od bloku silnika i ten otwór sprawdź.
kaline1984 pisze:Jest też cienka rurka gumowa wychodzi z głowicy pomiędzy wtryskami i łączy się z rurką od krokowca.
To dodatkowe powietrze dzięki któremu krokowy utrzymuje wolne obroty.Jeśli tam będzie nieszczelność to obroty będą falować albo będą podwyższone.
[ Dodano: 2010-09-14, 23:51 ]
szybkie i mocne fale ciśnienia które może błędnie interpretujesz jako zasysanie do środka?
No to jest "raz do wewnątrz raz na zewnątrz"-choć na zewnątrz zawsze będzie delikatnie mocniej.
[ Dodano: 2010-09-14, 23:54 ]
Chyba że jest taka opcja że na którymś baniaku nie otwiera się zawór dolotowy lub zawory dolotowe mają zbyt mały luz :roll: Tłoki po wydechu nie potrafią zassać tyle co powinny przez kolektor to ciągną z z bloku silnika.
: 15 wrz 2010, 22:20
autor: kaline1984
Dziś szukałem przyczyny tej dziwnej pracy odmy.Za silnikiem znalazłem jeszcze jedną rurkę, która łączy odmę z wtryskiem rozruchowym.Po rozłączeniu tej rurki i zatkaniu otworów, odma zaczęła działać prawidłowo na moje nieszczęście(znak ze olej zmyka przez pierścienie.)
: 16 wrz 2010, 10:51
autor: PICEK1
kaline1984 pisze:znak ze olej zmyka przez pierścienie
kaline1984 pisze:3l oleju na 10tyś
To pewnie kolega by zauważył że silnik kopci.
: 16 wrz 2010, 12:14
autor: HeavenQueen
3l/10Mm to spokojnie przez uszczelniacze może zjeść.