Strona 1 z 1

[80 B3 1,8S] poważny problem z chłodzeniem

: 15 wrz 2010, 22:46
autor: Czarnuch
Witam, opiszę krótko. Nie było wcześniej termostatu i się nie dogrzewał więc termostat kupiłem i założyłem, były małe problemy z odpowietrzeniem ale się udało ( tak mi się przynajmniej wydawało), ale termostat się nie otwiera. Wszystko ciepłe wszystkie węże oprócz dolnego no i chłodnica zimna, tylko letnia z góry przy górnym wężu. Fura się gotuje, mały obieg jest ale nic poza tym. Termostat sprawdziłem sobie i się otwiera w gorącej wodzie. Kupiłem też inny nawet innej firmy dla odmiany, ale dzieje się dokładnie to samo. W aucie on się nie otwiera. W czym może leżeć problem? ktoś spotkał się z czymś takim? Z góry dzięki za pomoc.

: 15 wrz 2010, 23:13
autor: goldi j51
Nie ma takiej opcji żeby się nie otwierał jeśli w garnuszku ci się otwiera według mnie jest dalej układ zapowietrzony

: 15 wrz 2010, 23:25
autor: percevalle
A jak wkładasz termostat to zwróć uwage żeby był włożony w jednej pozycji (pionowo) mianowicie żeby ramie termostatu nie blokowało kierunku przepływu wody. Wbrew pozorom to nie jest obojętne jak sie go włoży. No i próbuj do skutku odpowietrzać układ.

: 16 wrz 2010, 10:49
autor: PICEK1
Czarnuch pisze:Nie było wcześniej termostatu
Dlaczego?-pewnie dlatego że silnik się przegrzewał i ktoś go wyjął.
Stawiam na zabitą chłodnicę.

: 16 wrz 2010, 12:49
autor: Czarnuch
tak, sam go wyciągalem i ostatecznie chłodnice przeczyscilem ale wciąż nie jestem pewien co do jej sprawności. Gdybym tylko miał pewność że o to chodzi to wymieniam odrazu. Ma ktoś na zbyciu taka? Ile to może kosztować taka używka?

: 16 wrz 2010, 15:15
autor: mjerzyk
chłodnicę kup nową na allegro za ok 150zł i bedzie ok , o ile to jest wina chłodnicy , bo coś mi się zdaje
że jak by była chłodnica zabita to bez termostatu też by się grzał

: 16 wrz 2010, 15:17
autor: marko
Zrób jeszcze jeden mały test : przy włączonym i nagrzanym do 95* silniku delikatnie poluzuj opaskę węża na króćcu przy termostacie - mnie się tam czasem zbierało powietrze i wtedy termostat się nie otwierał , dlaczego do dzisiaj nie wiem :shock: . Podejżewam że głowica się przegrzewa i gotuje płyn , małe bąbelki się tam dostają i zostają w wężu któru nie chce się sam odpowietrzyć .

: 17 wrz 2010, 15:37
autor: gucia
Jeśli potrzebujesz mam używkę z mojej B3 ale nie sądzę żeby to była wina chłodnicy.

: 21 wrz 2010, 18:21
autor: davidpolska
sprawdz uszczelke pod kolektorem dolotowym !!

: 21 wrz 2010, 20:36
autor: Satar
Odpal auto, zostaw je na wolnych obrotach. Chłodnica dopiero zacznie się grzać przy otwarciu na pełny obieg. Przypominam, że termobimetal zamyka dopływ zimnego płynu z chłodnicy. Zakładam, że dopiero odpaliłeś autko i jest chłodne. Przy 1 niepewnym otwarciu termobimetalu powinna zagrzać się chłodnica w prawym górnym rogu stojąc od przodu auta. Cierpliwości. Te układy odpowietrzają się same. Może to potrwać nawet 35 minut. Tyle to trwało u mnie dziś. Mała niespodziewajka na trasie. Dodam, że aby przyspieszyć odpowietrzanie dusiłem dolny wąż od chłodnicy i dolewałem z konieczności H2O

: 21 wrz 2010, 21:57
autor: Czarnuch
ja sprawę już rozwiązałem :) dzięki za pomoc ja odpowietrzać umiem :) przewierciłem w termostacie mały otworek wiertłem no może 3, bo oryginalny termostat coś takiego ma i już wiem, że nie bez powodu. większość aut ma termostat na górze dlatego odpowietrzanie jest proste tym bardziej że większość odpowietrza się sama. Ta dziurka ułatwiła odpowietrzenie itp, silnik grzeje się powiedziałbym rewelacja czyli tak jak powinno być i gra gitara. Dzięki za dobre rady :)