Strona 1 z 1

[B3 PM] Mocowanie walka rozrzadu (help)

: 28 wrz 2010, 09:00
autor: ramzes13
Witam,
Majster ktory robil mi glowice od PM stracil mocowania walka rozrzadu (nie wiem jak to sie nazywa) ale stojo nad walkiem i trzymaja przy glowicy. Zamierzalem zamienic walek na drugi od 3A. mocowania od 3A mam wiec moglbym ich zamienic. Pytanie czy nie bedzie to zaklocalo pracy glowicy? Majster obiecuje ze przytoczy te czy cos tam zrobi oby pasowaly pod ten walek, lecz nie wiem co mam robic (no moze oprocz tego ze obrobac majstru palce to jest jasne ;-) ).

: 28 wrz 2010, 12:07
autor: LeeOne
To się nazywa panewki, chcesz włożyć wałek od 3A do PM? 3A to chyba R5 a PM to R4.
Lepiej kup nowe panewki, raczej niech ten majster je odkupi jak zgubił.

: 28 wrz 2010, 12:12
autor: ramzes13
LeeOne pisze:To się nazywa panewki, chcesz włożyć wałek od 3A do PM? 3A to chyba R5 a PM to R4.
Lepiej kup nowe panewki, raczej niech ten majster je odkupi jak zgubił.
3A jest r4. Dzwonilem do jednego warsztatu to te panewki jakos niby tam przetaczaja. Bo nowe to do uzywanego walka chyba tez niema sensu kupowac?

: 28 wrz 2010, 16:36
autor: Lukaszbroz
Nie wiem czy tam w ogóle można mówić o panewkach. Raczej mówi się na to "stopy" Tak samo jak stopy korbowodowe. W rozwiązaniu mocowania wałka nie są używane dodatkowe wkładki zwane panewkami a jedynie te "stopy" są roztaczane i szlifowane na wymiar czopów wałka. Jeśli masz jakieś inne stopy od innej głowicy i rozstaw śrub pasuje to możesz dać je do wykonania na wymiar pod konkretny wałek. Co ważne powierzchnia musi być szlifowana, po samym toczeniu nie wróże Ci długiej jazdy.....

Zbyt ciasno spasowane spowoduje szybkie zatarcie, a zbyt luźne straty ciśnienia oleju w układzie. Dlatego lepiej jakbyś miał stare i pamiętał która gdzie była.

: 28 wrz 2010, 17:02
autor: ramzes13
Lukaszbroz pisze:Nie wiem czy tam w ogóle można mówić o panewkach. Raczej mówi się na to "stopy" Tak samo jak stopy korbowodowe. W rozwiązaniu mocowania wałka nie są używane dodatkowe wkładki zwane panewkami a jedynie te "stopy" są roztaczane i szlifowane na wymiar czopów wałka. Jeśli masz jakieś inne stopy od innej głowicy i rozstaw śrub pasuje to możesz dać je do wykonania na wymiar pod konkretny wałek. Co ważne powierzchnia musi być szlifowana, po samym toczeniu nie wróże Ci długiej jazdy.....

Zbyt ciasno spasowane spowoduje szybkie zatarcie, a zbyt luźne straty ciśnienia oleju w układzie. Dlatego lepiej jakbyś miał stare i pamiętał która gdzie była.
No to chyba szlifuja bo to bedzie zaklad ktory sie specjalnie remontem glowic zajmuje i mowili ze w pelni przystosowuja, dopasuja do walka. Jak mi tak dopasuja dobrze to bedzie git? Czy bedzie to rozwiazanie na krotka mete, i dlugo sie nieda na tym jezdzic?

: 28 wrz 2010, 21:58
autor: photokom
nie wiem jak jest w przypadku tych dwóch silników, ale wałki mogą mieć rożne kształty krzywek a przez co inną charakterystykę zasysania powietrza i wydechu spalin. Sterownik ma program pod konkretny rodzaj wałka i tu mogą się pojawić problemy (choć nie muszą). Generalnie silnik będzie działał, ale czy lepiej czy gorzej trudno przewidzieć :-)

: 29 wrz 2010, 08:01
autor: Lukaszbroz
Zostaw stary wałek załatw nowe (inne) stopy jak dobrze dopasują to będziesz jeździł latami.

: 29 wrz 2010, 08:13
autor: ramzes13
photokom pisze:nie wiem jak jest w przypadku tych dwóch silników, ale wałki mogą mieć rożne kształty krzywek a przez co inną charakterystykę zasysania powietrza i wydechu spalin. Sterownik ma program pod konkretny rodzaj wałka i tu mogą się pojawić problemy (choć nie muszą). Generalnie silnik będzie działał, ale czy lepiej czy gorzej trudno przewidzieć :-)
No z walkiem to wlasnie o to i chodzilo ze bedzie silnik mial nieco wiecej koni. 3A ma 82kw a PM66. Wlasnie walek i byl zamieniany z ta intecja. Robil to juz jeden facet do RU, efekt byl bardzo zadowalajacy.

[ Dodano: 2010-09-29, 08:19 ]
Najwiekszy problem to nie z tym ze bedzie stal inny walek, ale ten ze beda staly szyjki z drugiej glowicy z ktorej zostal wziety walek.

[ Dodano: 2010-09-29, 08:20 ]
jeszcze dodam ze sterownik w tym monowtrysku na wiele rozumiem malo co bedzie mial wspolnego z instalacja lpg, ktora zamierzam zamontowac w tym silniku.