Strona 1 z 2

[ B4 2.0 16V ACE ] Silnik krokowy

: 09 cze 2007, 19:52
autor: PABLO
Witam. Jak można sprawdzić czy silnik krokowy jest sprawny? Dzisiaj odpinam wtyczkę od krokowca przy odpalonym silniku i zero reakcji.... Nie wiem czy tak ma być? Poprzez podłączenie żarówki sprawdziłem czy dochodzi napięcie do niego i okazało się że nie dochodzi. Nie wiem, może to się inaczej sprawdza??? Co może być tego przyczyną? Dodam że mam uszkodzoną sonde lambda.

: 09 cze 2007, 22:57
autor: ponczo
Cześć, przy moim poprzednim problemie z obrotami odpięcie silnika krokowego dawało efekt poprawnych wolnych obrotów. Gdy go odłączysz, komputer po prostu go pomija być może dlatego nie ma zdanej reakcji podczas odpięcia Możesz sprawdzić silniczek krokowy na krótko czy reaguje na podane napięcie tzn czy się otwiera. Wymontuj go, podłącz się pod wtyczkę i obserwuj reakcje wewnątrz rurki. Szczelina wewnątrz powinna się powiększać.
Obrazek

: 10 cze 2007, 08:04
autor: PABLO
Gdzieś kiedyś czytałem że jak się go odłączy to powinny obroty spaść i silnik powinien zgasnąć.... Ale nie wiem jak to się ma do wtrysku mechanicznego. W każdym bądź razie będę musiał wyinstalować i posprawdzać. A czy jak się podłączy komputer to wykaże prace silnika krokowego? Będę wymieniał sonde i będzie okazja żeby wszystko sprawdzić

: 10 cze 2007, 08:23
autor: silentfox
mi na kodach migowych wykazalo ze mam uszkodzony
jak go odlacze to spada z obrotow i gasnie a jak mu odwali to nic sie niedzieje

wlasciwa nazwa -zawor powietrza dodatkowego (jn i dz)
-zawor sterujacy ukladu stabilizacji biegu jalowego(sd 3a aad ps kv ng)
jak zwal tak zwal

[ Dodano: 2007-06-10, 08:24 ]
ja na noc zalalem go wd 40 i lepiej chodzil

: 10 cze 2007, 09:11
autor: ponczo
Wymontuj silniczek krokowy i zalej go naftą na całą noc potem porządnie przedmuchaj (najlepiej kompresorem) a na koniec tak jak napisał Silentfox popsikaj w środku WD-40. Po tej operacji zniknęły wieszające sie obroty tzn gdy jechałem i wrzuciłem na luz obroty były na np. 1200 i spadały dopiero jak sie zatrzymałem a teraz już jest normalnie ;-)

: 10 cze 2007, 11:35
autor: silentfox
tylko po przemyciu i zalaniu wd 40 to obroty lataly od 900 do 2000 ale po chwili wszystko sie unormowalo

: 18 cze 2007, 21:17
autor: barteq289
pytanie za 100pkt. :mrgreen: gdzie jest ten silniczek??bo podejrzewam ze to glowna przyczyna moich ostatnich problemow z samochodem i gasnacym silniczkiem :cry: prosilbym o foto jesli to nie problem i jakas drobna instrukcje. dziekuje z gory :mrgreen:

: 18 cze 2007, 22:57
autor: ponczo
Witam, szukaj go gdzieś za silnikiem od strony szyby:
Obrazek
Obrazek

: 19 cze 2007, 06:50
autor: silentfox
odlacz wtyczke na zapalonym silniku i zobacz co sie dzieje powinien zgasnac
poprobuj wiele razy mi za pierwszy raze jak go odlaczylem to zgasl potem niechcial ale po przemyciu wszystko jest ok (niewiem jak dlugo)

: 19 cze 2007, 14:20
autor: barteq289
panowie-nie umiem tego zlokaliwoac w mojej ABT moze ktos mi to slownie wytlumaczy?? i druga sprawa-ja nie musze odlaczac wtyczki by mi zgasl :-/ a moze to inna przyczyna??nie silniczek krokowy/? <help>

: 19 cze 2007, 14:24
autor: silentfox
daj foto tego silnika

: 19 cze 2007, 17:34
autor: barteq289
oto fotki!!
ten plastik na zdjeciach ponizej to jest to??
Obrazek Obrazek Obrazek

: 19 cze 2007, 18:45
autor: silentfox
Obrazek

na gornym zdjeciu jako jeden -nastawnik przepustnicy

: 20 cze 2007, 17:33
autor: barteq289
dobra panowie :lol: wyjalem to-mam nadzieje ze wlasciwą rzecz?? :mrgreen: to jest ten silniczek krokowy na zdjeciach poniezej?? no dobra...ale co tam mozna zapuszczac lub czyscic??mam to rozebrac??trochu sie boje :-/

Obrazek Obrazek

: 20 cze 2007, 20:32
autor: silentfox
tego niczym niezalewaj zalewa sie krokowy wtryskach mechanicznych tego niczym niezalewaj !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cztaj na drugim temacie "gasnacy silnik"

nie dublujmy tematow