Strona 1 z 1

[80 B4 2.0E ABK]Plywajace obroty i "iskrzenie"

: 10 cze 2007, 15:28
autor: dave81
Witam!!

Na wolnych obrotach niewazne czy zimny czy cieply zaraz po odpaleniu obroty spadaja bardzo nisko czasem nawet zgasnie silnik. Bylem na kompie i pokazuje ze potencjometr przepustnicy! Ale rozebralem go w mak i po prostu miernikiem poruszalem po sciezkach i niema zadnych przerw przeskokow itp wszystko dziala w nim jak nalezy. Czy jest mozliwe ze komputer wskazuje blednie?. Po odlaczeniu potencjometru i odpaleniu obroty nie spadaja az tak nisko ale utrzymuja sie np na 1000 - 1200 obojetnie czy zimny czy cieply. Silniczek krokowy wyczyszczony i chyba dobry. Nie chce wymieniac na oko bo jakbym mial wymienic i potencjometr 300zl i silniczek 300zl to mi sie o nie usmiecha. A i mam objaw "iskrzenia" przy obciazaniu na niskim biegu znawcy powiedzieli ze to spalanie stukowe i chyba czujnik padl. Jest mozliwe ze ten wlasnie czujnik wplywa na takie obroty.

Re: [80 B4 2.0E ABK]Plywajace obroty i "iskrzenie"

: 11 cze 2007, 19:22
autor: Omen
dave81 pisze:..... Jest mozliwe ze ten wlasnie czujnik wplywa na takie obroty.
Jedną z przyczyn może być czujnik spalania stukowego...

viewtopic.php?t=4402
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 b3 2.0 aad] czujnik spalania stukowego


Pozdr. Adam.

: 11 cze 2007, 21:51
autor: Doc
dave81 pisze:A i mam objaw "iskrzenia" przy obciazaniu na niskim biegu znawcy powiedzieli ze to spalanie stukowe i chyba czujnik padl. Jest mozliwe ze ten wlasnie czujnik wplywa na takie obroty.
Co to znaczy te iskrzenie ? Jeśli masz na mysli granie panewek lub zaworów to jedz ustawić zapłon do dobrego fachowca.

Spadanie obrotów i gasniecie silnika, kulawe jego pracowanie, oraz granie przy obciązeniu to ewidentnie zapłon a jesli nie zapłon to czujnik stukowego.
Zacznij od sprawdzenia zapłonu. Przerabiałem to samo w swoim ABK.
Po ustawieniu zapłonu auto spod dupska ucieka i pracuje jak nowe. Wskazowka na obrotomietrzu na jałowym nie drgnie nawet.