Strona 1 z 1

[80 B4 ABK 2.0] za wysokie niskie obroty

: 08 paź 2010, 16:38
autor: abes7
Od paru dni mam problem z obrotami, na biegu jałowym i na gazie i na benzynie zawsze miałem jakieś 850 obr/min teraz i na zimnym i na ciepłym silniku nie schodzą poniżej 1100-1300 obr/min. Szukałem czy silnik niełapie lewego powietrza, wyczyściłem krokowiec, podłączyłem vaga:
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 039 906 024 D
Component and/or Version: DIGIFANT 1.75 1714
Software Coding:
Work Shop Code:
3 Faults Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-00 - No Signal
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
27-00 - Implausible Signal
00533 - Idle Speed Regulation
19-10 - Lower Limit – Intermittent

pierwsze dwa błędy mogłem sam spowodować a trzeci to nie mam pojęcia co to za błąd, po skasowaniu błędy już się nie pojawiły. W bloku pomiarowym nr 001 trzecia kolumna to napięcie sondy lambda jeśli się nie mylę u mnie pokazuje 0,46V i nic się niemienia, odłączyłem sondę i sprawdziłem miernikiem cały czas w granicach 0,4-0,45V.
Czy zatem sonda może jest przyczyną podwyższonych obrotów i jest do wymiany ?

: 09 paź 2010, 08:32
autor: WOJTEK26
Sonda do wymiany sprawdz tez czy czujnik temp do ECU pokazuje właściwe wartosci bo to moze byc przyczyna podwyższonych obrotów, ostatni bład jest spowodowany za wysokimi obrotami których ECU nie moze obnizyc. Sprawdz jakie wartosci pokazuje krokowiec.

: 09 paź 2010, 08:49
autor: abes7
Po podłączeniu vaga pokazuje temperaturę raczej prawidłową 94 do 98 stopni i wtedy wentylatory ją zbijają do 94 stopni.
W którym bloku pomiarowym są wartości krokowca?
Czy można założyć sondę uniwersalną boscha jeżeli u mnie jest 3 przewodowa?

: 09 paź 2010, 10:37
autor: WOJTEK26
Skoro masz Digifanta 1.75 to sprawdz grupe 3 pozycja 4 przy okazji sprawdz pozostałe wartosci z tej grupy.

: 09 paź 2010, 20:29
autor: abes7
Sprawdziłem grupę 4 na wolnych obrotach i na podwyższonych, ale nie mam kwalifikacji i umiejętności do interpretacji, ponownie wystąpiły błędy sody i podwyższonych obrotów.
Czy można założyć sondę 4 przewodową 1V zamiast 3 przewodowej? 4 przewód to masa to go do masy podłączyć ?

: 10 paź 2010, 07:28
autor: a4tdi1234
Sonda nie pracuje

: 11 paź 2010, 11:01
autor: WOJTEK26
Przepływka za mało pokazuje na wolnych obrotach krokowiec tez nie najlepiej bo jest prawie przymkniety, szkoda ze nie wrzuciłes grupy 002 widac byłoby jakie masz czasy wtrysku.

: 11 paź 2010, 13:28
autor: abes7
Mam nadzieje że to pomoże w diagnozie.


Obrazek

[ Dodano: 2010-10-15, 14:11 ]
Sonda wymieniona na nową boscha, samochód jakby żwawiej przyspiesza a obroty dalej się wieszają tyle że rzadziej sporadycznie raz dwa razy dziennie po jakimś czasie wracają do normy, co mogę jeszcze sprawdzić ?

[ Dodano: 2010-10-30, 10:49 ]
Po problemie, niby czujnik temperatury na VAGu wydawał się dobry a po wymianie obroty wróciły do normy.