Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT] Szarpanie przy odpuszczaniu gazu
: 08 paź 2010, 19:28
autor: pablosz
Witam. Samochód tarpie przy odpuszczaniu pedału gazu. Najbardziej na drugim biegu. Na pierwszym biegu raczej OK. Na benzynie i LPG nie ma różnicy.
Z pod maski słychać że to silnik tarpie.
Czy to może być zapłon ??
Świece wymieniałem 3 lata temu. Przewody są fabryczne.
: 08 paź 2010, 19:53
autor: Motostacja pl
Kolego, a co to znaczy "tarpie"? Chodzi o to że szarpie czy co bo nie kumam?
: 08 paź 2010, 20:56
autor: pablosz
No szarpie (:
: 08 paź 2010, 21:01
autor: Canibal
pablosz pisze:Świece wymieniałem 3 lata temu. Przewody są fabryczne.
to ja nie wiem na co ty jeszcze czekasz
wymien je !
: 08 paź 2010, 21:05
autor: pablosz
Czyli to wina przewodów? bo nie chcę wymieniać na darmo
[ Dodano: 2010-10-08, 21:30 ]
Przypomniało mi się że na niskich obrotach muli, na wyższych obrotach przyśpieszenie jest bardzo dobre.
: 08 paź 2010, 22:43
autor: bartek18150
Zdejmij fitr i odpal silnik, potem przygazuj mocno i raptownie puść gaz. Jak będzie spadał z obrotów zobacz czy wtrysk dalej nie rozpyla paliwa... powinien przestać wtryskać przy opadaniu obrotów
: 09 paź 2010, 00:06
autor: Motostacja pl
pablosz pisze:Czyli to wina przewodów? bo nie chcę wymieniać na darmo
Odpal silnik w nocy i spryskaj przewody WN wodą takim spryskiwaczem jak to szyb. Jeśli zobaczysz przeskakujące iskry to na 100% przewody do wymiany. Trochę to taka "wiejska" metoda, ale daje pewien obraz sytuacji.
: 09 paź 2010, 02:29
autor: percevalle
Labiel pisze:Trochę to taka "wiejska" metoda
Tak, tak zwana "wiejska dyskoteka" <ok>
: 11 paź 2010, 10:38
autor: pablosz
Nie kupiłem jeszcze przewodów. BERU kosztują 140 zł.
Na wszelki wypadek wyjąłem kopułkę przeczyściłem dokładnie wszystkie styki bo były mocno zaśniedziałe. Wyczyściłem styki na palcu. Przeczyściłem styki na kablach.
Sprawdziłem opór na kablach
Do świec 5,9 Ohma (powinno być 5 Ohm)
Do cewki 2 Ohmy (powinno być 1 Ohm)
Jazda próbna i - to samo, a może nawet jeszcze bardziej.
Na niskich obrotach dalej muli i szarpie przy odpuszczaniu gazu przy niskich obrotach
Kupić te kable czy szukać innej przyczyny ??
[ Dodano: 2010-10-11, 15:06 ]
Koledzy. A czy sonda lambda wpływa na pracę silnika na LPG ??
[ Dodano: 2010-10-11, 18:03 ]
Właśnie wracam od kumpla który ma vw passata.
Przewody przełożyłem od passata i dalej szarpie.
Jesteśmy już prawie pewni że to luzy na przegubie zewnętrzny lewym.
Prawy przegub wymieniałem pół roku temu.
Kumpel twierdzi ze powinienem wymienic od razu dwa przeguby zewnetrzne.
Dodam że przy zmianie biegów jest szarpnięcie kierownicą.
Co Wy o tym sądzicie ??
: 13 paź 2010, 12:01
autor: gibgibon
Ja też mam takie szarpanie ptrzy puszczaniu gazu na niskich obrotach zwłaszcza na trójce i szrpnięcie przy zmianie biegów nieraz. Zrobiłem przeguby i nic to nie dało. Moim zdaniem to na bank są luzy na mechaniźmie różnicowym.
: 13 paź 2010, 20:13
autor: pablosz
Ja też już wyeliminowałem przegub ( i znowu oszczędność ok. 200 zł)
Pytanie tylko czy dwa różne przeguby (nowy i stary ) nie wpływają na złą pracę mechanizmu różnicowego
Czy ten mechanizm różnicowy jest w skrzyni biegów, jakie koszty naprawy ??
: 13 paź 2010, 22:44
autor: Boom
Czasami jak czytam co tu niektórzy piszą to mnie głowa zaczyna boleć.
Szarpie przy odpuszczaniu gazu !!
A goście piszą żeby przewody wymienić, no dramat !!!!!!!!!
Kolego czeka cie wymiana skrzyni biegów, no i wymień odrazu sprzęgło oczywiście !!!
Znam to z autopsji, też wymieniłem przeguby i dalej szarpało, sprzegło sie nie slizga ale i tak jest do wymiany. Wymienisz sprzęgło i tak bedzie dalej szarpać, ale troche mniej,nie zauważysz tego na wyższych biegach. Jak bedzie szarpać przy odpuszczaniu na 1 i 2 biegu
SKRZYNIA DO WYMIANY !!
: 14 paź 2010, 10:31
autor: pablosz
Dobrze ze nie kupilem przewodów i nie robilem przegubu bo by mnie to kosztowalo 350 zl i nic by to nie dalo.
U mnie to szarpanie da sie wyeliminowac przy plynnym puszczaniu i wciskaniu pedalu gazu. Wiec mam nadzieje ze jeszcze troche pojezdze. A na rok robie nie wiecej niz 10 tys km.
Ile kosztuje skrzynia + robota ( z 800 zł ?? )
: 14 paź 2010, 13:29
autor: Boom
Skrzynie na allegro kupisz za 250zł, za robocizne w krakowie wołają 350zł, ale trzeba wymienić sprzęgło odrazu, kolejne 300zł czyli wychodzi 900zł
Ja na twoim miejscu bym tego nie ruszał. Tylko nie szarp autem, przy puszczaniu gazu i dojeżdzaniu do no. skrzyżowania, świateł wciskaj sprzęgło, to nie bedzie szarpać. Naszczęsci te skrzynie w Audi są bardzo trwałe i jak bedziesz jęździł tak jak mówie to obstawiam jeszcze 50 tyś kilometrów na tej skrzyni.
Chyba,że masz wolne 1000 zł to wymień wszystko.
Ale sprawdź sobie te przegłuby bo jak masz walnięte i kiedys ci zblokuje koła to bedzie nie wesoło.
: 14 paź 2010, 14:55
autor: zakk87
Panowie, bez paniki, miałem to samo, jak zmieniałem biegi 1,2,3 to szarpało całą budą, wstyd było jeździć, na 4 i 5 już nie było tego czuć, przy puszczaniu gazu albo gwałtownym dodawaniu szarpało jeszcze gorzej. Pojechałem do znajomego na kanał, wymieniliśmy poduszki (2szt) pod skrzynią (w międzyczasie przegub prawy zewn.) i ustało, samochodem się jeździ jakby to nie było to samo auto... Przed wjechaniem na kanał kumpel otworzył machę, złapał za silnik i nim machał, ruszał się niemiłosiernie przód tył, na kanale powtórzył i gołym okiem widać było co się dzieje ze skrzynią.
Na początku jeden z mechaników mnie straszył, że skrzynia się kończy, to przeguby wewnętrzne, może zewnętrzne. Niejeden już temat o szarpaniu był:)
niedawno mi dalej szarpało ale nie w napędzie, to wymieniłem potencjometr przepustnicy, otworzyłem stary a tam co? wytarte ścieżki:)