Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK LPG] czujnik położenia przepustnicy-rezystancje

: 12 paź 2010, 15:04
autor: quattro81
Witam, przeszukałem całe forum wzdłuż i wszerz i choć na temat TPSu w ABK tematów nie brakuje to nie znalazłem informacji, których szukam:

mam problem z obrotami biegu jałowego i z gaśnięciem silnika:
- PB - silnik po odpaleniu gaśnie, a jak już mu się zdarzy, że go zmuszę do działania to obroty są niskie
- LPG - obroty rzędu 1300 - 1500 obr/min
miałem tez problem z szarpaniem silnika (PB i LPG to samo) przy ok 1500-2000obr/min, ale przeczyściłem układ WN i już tego nie odczuwam, ale problem z obrotami pozostał :-?

sprawdziłem:
VAG - BRAK BŁĘDÓW
- czujnik temp. niebieski i szary - zmierzone i są OK, VAG tez pokazuje prawidłowe temp.
- przepławka się nie zacina - VAG na b. jałowym pokazuje 14-17%, temp. pow dolotowego tez prawidłowa
- układ WN - przeglądnięty i wyczyszczony - OK, nie ma przebić
- TPS - VAG pokazuje kąt otwarcia przepustnicy od 0 do 75 stopni ale przy ok 1/3 zakresu pracy TPS są zaburzenia pracy tzn. naciskam pedał gazu, a wskazanie kąta zamiast rosnąć liniowo to ZATRZYMUJE SIĘ, a nawet SPADA! :-/

dlatego głównym podejrzanym jest TPS o nr 037 907 385H - planuje kupić używkę i dlatego mam prośbę o informacje jakie powinny być rezystancje pomiędzy pinami TPSu - che sprawdzić przed zakupem żeby nie kupić bubla?

ja zmierzyłem rezystancje wg opisu na rysunku i mi pokazuje tak:
piny 1-3: ~3250 Ohm
piny 1-2: ~2250 Ohm
piny 2-3: ~1600 Ohm

dziękuje z góry za info i pomoc :-)

: 12 paź 2010, 15:41
autor: jaco80
A w instrukcji z downloadu do B4 nie ma tych danych?

: 13 paź 2010, 18:40
autor: quattro81
jaco80 pisze:A w instrukcji z downloadu do B4 nie ma tych danych?
niestety nie - ale takich danych raczej sie nie podaje :-? licze raczej na to, że ktoś z "Was" może to sprawdzał - mierzył

: 13 paź 2010, 18:53
autor: HeavenQueen
Dobre masz te wartości. W sumie najważniejsze jest żeby w trakcie kręcenia potencjometrem dwie z rezystancji zmieniały się liniowo, bez żadnych skoków i wahań, natomiast trzecia jest stała i się nie zmienia.
Jak znajdziesz dwa dobre, to weź jeden dla mnie.
Pozdro <ok>

: 13 paź 2010, 21:27
autor: _DJ_3
a u mnie było 2.960 chyba i szło w dół a drugie niepamietam z jakiej szło do góry do 2.960

: 17 paź 2010, 18:16
autor: quattro81
HeavenQueen pisze:Jak znajdziesz dwa dobre, to weź jeden dla mnie.
Pozdro
ok jak będe na kupnie to bede pamietał :-) ,na miejscu pytałem i nikt nie ma :-/

...a ja jeszcze znalazłem takie dane nt. TPS w silniku ABK:
napięcie zasilania: 5V
napięcie wyjściowe: 0 - 5 V
opór: 400 - 510 omów (pomiędzy + i -)

czyli te opornosci, które zmierzyłem chyba jednak są nieprawidłowe :-?

[ Dodano: 2010-10-17, 18:19 ]
_DJ_3 pisze:a u mnie było 2.960 chyba i szło w dół a drugie niepamietam z jakiej szło do góry do 2.960
_DJ_3 - a pamiętasz może pomiędzy, kótrymi pinami?

: 18 paź 2010, 09:46
autor: _DJ_3
ale moge jeszcze zmierzyć i ci napisze ale póżnym wieczorkiem

: 18 paź 2010, 13:09
autor: quattro81
_DJ_3 pisze:ale moge jeszcze zmierzyć i ci napisze ale póżnym wieczorkiem
OK nie pali mi się tak bardzo :-) więc jeśli Ci się che to będę wdzięczny - będę miał jakiś punkt zaczepienia :mrgreen:

dzięki

: 18 paź 2010, 20:45
autor: _DJ_3
o szkurna zapomniałem sorki jutro zmierze napewno

: 19 paź 2010, 10:18
autor: quattro81
_DJ_3 pisze:o szkurna zapomniałem sorki jutro zmierze napewno
za dużo rzeczy na głowie co? ;-) skąd ja to znam :-?
będę cierpliwie czekał :-D

: 20 paź 2010, 20:42
autor: _DJ_3
no wiec wczoraj pomierzyłem ale nie mogłem wejśc na stronke klubu
tylko jest kłopot bo nie pamietam od której strony liczyłem piny i zapisywałem na kartce

1-3 1.88 koma
2-3 1.25-2.56 a przy odtwarciu do pełna małej przepustnicy 2.11
1-2 2.57-1.21 ---------------//--------------------------- 1.68

: 21 paź 2010, 10:48
autor: quattro81
_DJ_3 pisze:no wiec wczoraj pomierzyłem ale nie mogłem wejśc na stronke klubu
tylko jest kłopot bo nie pamietam od której strony liczyłem piny i zapisywałem na kartce

1-3 1.88 koma
2-3 1.25-2.56 a przy odtwarciu do pełna małej przepustnicy 2.11
1-2 2.57-1.21 ---------------//--------------------------- 1.68

_DJ_3 czyli przy zamkniętej przepustnicy było by tak :?: ??:
1-3 1.88
2-3 1.25
1-2 2.57

jeśli tak to wygląda to całkiem inaczej niż u mnie :-?

: 21 paź 2010, 22:30
autor: _DJ_3
tak o tyle o ile ja mam dobry ale oporności się płynnie zmieniają bez żadnych skoków
a tak z ciekawości w takim razie jak to jest u ciebie?

: 22 paź 2010, 07:42
autor: quattro81
a tak z ciekawości w takim razie jak to jest u ciebie?
pytasz o to czy rezystancja zmienia się płynnie :?: niestety nie w całym zakresie :-/ przy ok 1/3 zakresu zaczynają się cyrki czyli rezystancja zamiast liniowo rosnąć stoi w miejscu a po chwili nawet trochę maleje i dopiero po przejściu kawałka zakresu znowu zaczyna liniowo rosnąć

: 22 paź 2010, 17:50
autor: _DJ_3
czyściłeś go wogóle ja w swoim miałem troszke oleju i wody, wody pewnie po tym jak myłem silnik hehe