[B4 2.0 ABK LPG] czujnik położenia przepustnicy-rezystancje
: 12 paź 2010, 15:04
Witam, przeszukałem całe forum wzdłuż i wszerz i choć na temat TPSu w ABK tematów nie brakuje to nie znalazłem informacji, których szukam:
mam problem z obrotami biegu jałowego i z gaśnięciem silnika:
- PB - silnik po odpaleniu gaśnie, a jak już mu się zdarzy, że go zmuszę do działania to obroty są niskie
- LPG - obroty rzędu 1300 - 1500 obr/min
miałem tez problem z szarpaniem silnika (PB i LPG to samo) przy ok 1500-2000obr/min, ale przeczyściłem układ WN i już tego nie odczuwam, ale problem z obrotami pozostał
sprawdziłem:
VAG - BRAK BŁĘDÓW
- czujnik temp. niebieski i szary - zmierzone i są OK, VAG tez pokazuje prawidłowe temp.
- przepławka się nie zacina - VAG na b. jałowym pokazuje 14-17%, temp. pow dolotowego tez prawidłowa
- układ WN - przeglądnięty i wyczyszczony - OK, nie ma przebić
- TPS - VAG pokazuje kąt otwarcia przepustnicy od 0 do 75 stopni ale przy ok 1/3 zakresu pracy TPS są zaburzenia pracy tzn. naciskam pedał gazu, a wskazanie kąta zamiast rosnąć liniowo to ZATRZYMUJE SIĘ, a nawet SPADA!
dlatego głównym podejrzanym jest TPS o nr 037 907 385H - planuje kupić używkę i dlatego mam prośbę o informacje jakie powinny być rezystancje pomiędzy pinami TPSu - che sprawdzić przed zakupem żeby nie kupić bubla?
ja zmierzyłem rezystancje wg opisu na rysunku i mi pokazuje tak:
piny 1-3: ~3250 Ohm
piny 1-2: ~2250 Ohm
piny 2-3: ~1600 Ohm
dziękuje z góry za info i pomoc
mam problem z obrotami biegu jałowego i z gaśnięciem silnika:
- PB - silnik po odpaleniu gaśnie, a jak już mu się zdarzy, że go zmuszę do działania to obroty są niskie
- LPG - obroty rzędu 1300 - 1500 obr/min
miałem tez problem z szarpaniem silnika (PB i LPG to samo) przy ok 1500-2000obr/min, ale przeczyściłem układ WN i już tego nie odczuwam, ale problem z obrotami pozostał
sprawdziłem:
VAG - BRAK BŁĘDÓW
- czujnik temp. niebieski i szary - zmierzone i są OK, VAG tez pokazuje prawidłowe temp.
- przepławka się nie zacina - VAG na b. jałowym pokazuje 14-17%, temp. pow dolotowego tez prawidłowa
- układ WN - przeglądnięty i wyczyszczony - OK, nie ma przebić
- TPS - VAG pokazuje kąt otwarcia przepustnicy od 0 do 75 stopni ale przy ok 1/3 zakresu pracy TPS są zaburzenia pracy tzn. naciskam pedał gazu, a wskazanie kąta zamiast rosnąć liniowo to ZATRZYMUJE SIĘ, a nawet SPADA!
dlatego głównym podejrzanym jest TPS o nr 037 907 385H - planuje kupić używkę i dlatego mam prośbę o informacje jakie powinny być rezystancje pomiędzy pinami TPSu - che sprawdzić przed zakupem żeby nie kupić bubla?
ja zmierzyłem rezystancje wg opisu na rysunku i mi pokazuje tak:
piny 1-3: ~3250 Ohm
piny 1-2: ~2250 Ohm
piny 2-3: ~1600 Ohm
dziękuje z góry za info i pomoc