Strona 1 z 1
[B3 1.6 PP]Problem z odpalaniem gdy silnik jest zimny
: 13 paź 2010, 11:59
autor: picqa
Witam Forumowiczów,mam problem z odpalaniem mojego auta gdy silnik jest zimny.Proszę o nie kasowanie tematu i pomoc.Od razu chciałbym zaznaczyć ze czytałem MINI FAQ dotyczące tego motoru i problemów opisanych przez innych użytkowników lecz nic nie pozwoliło rozwiązać mego problemu.Mam nadal kłopot z Audi,samochód gdy postoi cala noc ma duży problem z odpaleniem,po prostu muszę długo go kręcić aby zapalił na oko jakieś 5 min.Zaś gdy już zaskoczy,pracuje na niskich obrotach i wtedy nie mogę gwałtownie dodać gazu gdyż auto dławi się i gaśnie,następnie muszę od początku ponowić proces odpalania ale już z mniejszym oporem i krócej.Gdy już silnik się nagrzeje jest wszystko w porządku: trzyma dobre obroty i silnik się nie dławi(czasami delikatnie się przydławi).Chciałbym zaznaczyć iż akumulator jest nowy(tydzień temu kupiony),wymieniłem czujnik temperatury cieczy(podpowiedz kolegi Aldi-ego ze może to być przyczyna problemu) sonda lambda( z tego co mi wiadomo była wymieniana).Nie wiem jakie dalej kroki mam poczynić,żeby auto bez problemu odpalało.Pisze z ta sprawa przed zima,ponieważ gdy zaczną się mrozy po -30 to myślę ze tego auta nigdy nie odpalę.Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi!!! Pozdrawiam Piotrek
: 13 paź 2010, 14:05
autor: goldi j51
Piotrze po prostu nie masz ssania zobacz czy podczas odpalania jak jest zimny sciągnij z góry osłonę filtra powietrza i zobacz czy podczas odpalania zamyka się przepustnica rozruchowa ja bym zrobił tak zamknij przepustnice ręką a ktoś niech odpala auto jak odpali i będzie chodzić to w tym jest problem pewnie uszkodzony jest siłownik przepustnicy rozruchowej to na razie tyle napisz o efektach
: 14 paź 2010, 13:56
autor: picqa
Po zdjęciu filtra powietrza i przymknięciu przepustnicy odpalił lepiej.Zaraz po kilkukrotnym zakręceniu rozrusznikiem załapał,wszedł na wyższe równe obroty.Na siłowniku i dźwigienkach ogólnie są lekkie luzy,czy w nowym gaźniku tez takie występują?Co byście mi poradzili.Da się to jakoś wyregulować czy raczej trzeba kupować jakieś części i wymieniać? A możne są jakieś patenty na to
: 14 paź 2010, 14:03
autor: goldi j51
ja powiem ci tak kupiłem drugi gaznik i najpierw założyłem go i po jakimś czasie były jakieś problemy to z dwóch zrobiłem jeden przekładając po szczególne część i i patrząc jak silnik pracuje tak jak ci napisałem pewnie siłownik przepustnicy rozruchowej jest uszkodzony że nie masz tego ssania a sama przepustnica rozruchowa chodzi lekko :?: także albo kup drugi gaznik albo oddaj do zakładu co sie specjalizują w naprawie u mnie teraz jest problem z falowaniem obrotów na benzynie ale na gazie chodzi ok także sobie to na razie odpuśćiłem
: 14 paź 2010, 15:00
autor: picqa
Przepustnica rozruchowa chodzi lekko.Nie no kupić zawsze można
tylko ze z tego co się orientuje koszt całego gaźnika to wydatek kilku stówek,a ja chciałbym to zrobić jak najmniejszym wkładem finansowym jeżeli oczywiście się da
Czy dużo problemów jest z wymiana tego siłownika? czy raczej samemu się za to nie zabierać
: 14 paź 2010, 18:27
autor: goldi j51
spokojnie poradzisz sobie sam on jest przykręcony na podajże trzy śrubki imbus sciągnij sobie książke z działu centrum i zobaczysz co jest co tylko w tym dziale trzeba się zarejestrować
: 15 paź 2010, 00:18
autor: Audi 80 Polska
picqa pisze:z tego co się orientuje koszt całego gaźnika to wydatek kilku stówek,a ja chciałbym to zrobić jak najmniejszym wkładem finansowym jeżeli oczywiście się da
Najmniejszym wkładem finansowym to możesz wrzucić gaźnik z Poloneza bądź dużego fiata i będzie jeździć.
https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm
: 12 mar 2012, 10:34
autor: dariuszr
Ja mam taki oto problem. Na zimnym silniku samochód zapala bez problemu na benzynie. Ale niech tylko przejadę się ok 3 km czyli płyn chłodzący jeszcze nie jest wystarczająco rozgrzany to jest taki problem, że nie ma szans, żebym ponownie zapalił samochód na benzynie. Na gazie odpala z trudem kiedy użyję czerwonego przycisku elektrozaworu gazu. Nawet jeżeli odpalę to może zgasnąć np. na skrzyżowaniu.
Jeżeli płyn chłodzący jest już dobrze rozgrzany samochód zapala bez problemu na beznynie i na LPG. Najgorzej jest kiedy przejadę kilka km od momentu gdy rano zapalę silnik. Druga sprawa to taka, że na LPG to nawet jeżeli puszczę pedał gazu silnik łapie duże obroty. Nie wiem co tak naprawdę jest tego przyczyną. Może ktoś wie? :?:
: 12 mar 2012, 11:15
autor: piotrek 250279
napisz co to za silnik tam masz . najlepiej oznaczenia bo niewiadomo co tam za monstrum masz . Wiadomo tylko ze 4ro cylindrowy
: 12 mar 2012, 11:25
autor: dariuszr
OK. Silnik 1.6 70 KM, gaźnik. Benzyna + LPG. Szczegóły tutaj:
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/137/55/
Szczególnie dla mnie problemem jest zapalanie na benzynie. Może to problem ze ssaniem. Na gazie to wiadomo że jeżeli płyn chłodzący jest nagrzany to zapali bez problemu. Tylko nie wiem dlaczego silnik łapie pełne obroty na LPG na luzie. Nie wciskam gazu i silnik przyspiesza na równej drodze.
: 12 mar 2012, 11:33
autor: goldi j51
Darek zajrzyj sobie tutaj
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
i uzywaj opcji szukaj było milion tematów odnośnie tego gaznika
: 12 mar 2012, 19:17
autor: adrianjaro
tu jest moj podobny temat obczaj moze to jest ta przyczyna
https://audi80.pl/b4-20-abkpo-dluzsz ... t65390.htm