Strona 1 z 2

[80 b4 2.0 LPG] ekonomia jazdy.

: 03 sty 2007, 18:22
autor: seba
Witam. ile powinna palić gazu 80 B4 2.0 Lpg na jedno punkcie ? mam parownik Lovato,elektryczny przepływomierz gazu ( ten przed gażnikiem ) przełącza się na gaz przy obrotach 1800obr/min bez względu na temperature silnika ,i na miejską SPOOOKOOOJNĄ jazde spala mi teraz 12,13 litrów na 100km. W lecie było ok 10 litrów, czy tak durzy wzrost spalania jest spowodowany niskimi temperaturami i zimowymi oponami ? czy moze coś się poprzestawiało, fakt ze w Zamościu nie ma dobrego gazu, najlepszy jest w Cerfour , gdy zalałem w lecie gazu z BP na trasie przy 100 , 140km/h spalił mi 7,5 równo litra. pozdro.

: 03 sty 2007, 19:48
autor: foxbat
mam parownik Lovato,elektryczny przepływomierz gazu ( ten przed gażnikiem )
Nie masz gaźnika!

PRzeszukaj trochę forum Audi KlubPolska pod tym względem, ale wydaje mi się że coś nie tak jest z takim spalaniem - skontroluj drożność filtrów powietrza i gazu na początek.

Niestety jakość tankowanego gazu ma bardzo duży wpływ na spalanie. A poza tym - jest chłodniej a to też powoduje wzrost zużycia paliwa różnica między latem a zimą w ruchu miejskim może teoretycznie wynosić do 15%

: 03 sty 2007, 21:48
autor: sylwiasty
12-13 przy jeździe miejskiej to normalne a zwłaszcza w zimie. Nie ma się co oszukiwać - to jest 2 litrowy silnik i swoje musi spalić. Ja latem też schodziłem do 10 ale to nie jazda ale turlanie. :mrgreen: Ewentualnie podjedź do gazowników na sprawdzenie/regulację, sprawdź też filtry: powietrza, gazu. Znaczny wpływ na spalanie ma też jakość gazu co zaobserwowałem na swoim aucie.

: 03 sty 2007, 22:06
autor: wilu8
to jest bardzo normalne spalanie , a pelny wtrysk pali mniej 10.5 w zimie a jak na maxa to dopiero 12l po miescie
polecam sekwencje do jedno punktu jak ktos ma kase super

: 03 sty 2007, 23:15
autor: Rafalski82
Ja bym na twoim miejscu nic nie grzebał jak ci działa dobrze,bo jak gazownicy się dorwą to dopiero ci może zacząć palić dużo :-D A wątpie żeby po regulacji palił np litr mniej (około 2 zeta)Nie wiem czy gra jest warta świeczki,gaz jak dobrze chodzi to nie dotykać się. :-P .

hehe

: 03 sty 2007, 23:19
autor: stachu_snajper
ja mam 1.8 JN na pełnym wtrysku i po wawie mi pali koło 15, 16 też się zdarzyło. A co do trasy to nigdy nie zeszłem poniżej 10 a norma to 11-11,5 przy dość spokojnej jeździe oczywiście. Ostatnio byłem u gazowników i wymienili mi parę częsci (koszt 200 zł) i przykręcili go trochę żeby mniej palił, ale widać nie pomogło... Więc powiedzcie co jest u mnie??? :-)

Re: hehe

: 03 sty 2007, 23:43
autor: wilu8
stachu_snajper pisze:ja mam 1.8 JN na pełnym wtrysku i po wawie mi pali koło 15, 16 też się zdarzyło. A co do trasy to nigdy nie zeszłem poniżej 10 a norma to 11-11,5 przy dość spokojnej jeździe oczywiście. Ostatnio byłem u gazowników i wymienili mi parę częsci (koszt 200 zł) i przykręcili go trochę żeby mniej palił, ale widać nie pomogło... Więc powiedzcie co jest u mnie??? :-)
generalnie jak masz komputer do gazu to wogóle nie ma co regulowac wszystko zalezy od stanu silnika elektryki

: 04 sty 2007, 21:03
autor: szogun0
wilu8 pisze: polecam sekwencje do jedno punktu jak ktos ma kase super
Co ty pie....sz, za przeproszeniem?
A czym chcesz tą sekwencje sterować :?: Jakimi sygnałami? Jednym sygnałem wtrysku sterować 4 wtryskiwaczami?
Ten silnik to działa w porządku na mikserze, tylko trzeba parametry i średnicę dobrać odpowiednio.

[ Dodano: 2007-01-04, 21:05 ]
wilu8 pisze: generalnie jak masz komputer do gazu to wogóle nie ma co regulowac wszystko zalezy od stanu silnika elektryki
Jest.
Wydatek stały i czułość membrany. Krokowy powinien sterować przepływem w zakresie 10 % na plus bądź minus od pozycji wyjściowej silniczka krokowego.

: 04 sty 2007, 23:23
autor: wilu8
szogun0 pisze:
wilu8 pisze: polecam sekwencje do jedno punktu jak ktos ma kase super
Co ty pie....sz, za przeproszeniem?
A czym chcesz tą sekwencje sterować :?: Jakimi sygnałami? Jednym sygnałem wtrysku sterować 4 wtryskiwaczami?
Ten silnik to działa w porządku na mikserze, tylko trzeba parametry i średnicę dobrać odpowiednio.

[ Dodano: 2007-01-04, 21:05 ]
wilu8 pisze: generalnie jak masz komputer do gazu to wogóle nie ma co regulowac wszystko zalezy od stanu silnika elektryki
Jest.
Wydatek stały i czułość membrany. Krokowy powinien sterować przepływem w zakresie 10 % na plus bądź minus od pozycji wyjściowej silniczka krokowego.
meydey ma założona w abt wiec jago sie zapytaj jest jeden wtryskiwacz bo jedno sterowanie

: 06 sty 2007, 17:23
autor: maverick
Panowie prawda w spalaniu moze tkwić jeszcze gdzies indziej, otóż te cholery na stacjach nieźle oszukują na litrach, na jednej 10%, na innej 15% a poźniej dziwić sie że spali takiemu 16 litrów w mieście, najlepiej jeśli sie da (sam tak robię) tankować tylko na jednej stacji, bo wtedy pomiar bedzie w miare poprawny, a z jakościa gazu to u nas nigdy nie bedzie dobrze bo tak to już jest że kraść trzeba żeby żyć :mrgreen:
Moja 2 litórwka pali około 10/10.5 litra w jeżdzie mieszanej, poza miastem nie przekraczam 110-120 km/h!!
Kwestia odpowiedniej regulacji też jest nieodzowna!
Pozdrowionka :->

: 09 sty 2007, 14:27
autor: czarek_d20
Witam.
Dodam coś od siebie - mam również B4 2,0 66kW z parownikiem Lovato podobna sytuacja jak u Ciebie moją jazdę przetestowałem na trasie czy to lato czy obecna ciepła zima to pali prawie 9,0 l LPG a w cyklu mieszanym obecnie przy chłodnych dniach 11,0-12,0 l spalanie gazu jest też uzależnione od jego jakości - aby silnik złapał swoją moc musi swoje wypić czyli im gorszy gaz to więcej spali itd.. można oczywiście trochę zmniejszyć dopływ gazu ale na pewno silnik będzie słabszy a oczywiście mówimy o silniku 90KM.. piszesz że w lecie palił 7,5 l LPG - TYLKO pozazdrościć. :lol:
pozdrawiam

: 10 sty 2007, 17:15
autor: jarema
To ja też coś dodam do tego tematu :) Mam instalację sterowaną silniczkiem elektrycznym
już nie ważne jakiej firmy i do tej pory palił 13 litrów w cyklu mieszanym. Pozatym na gazie
był strasznie zamulony i gdyby nie to może bym nic nie ruszał ale w końcu powiedziałem
sobie już gorzej chyba nie zrobię. Postanowiłem przeregulować gaz własnoręcznie. Zrobiłem to wczoraj i efektem tej regulacji jest to że teraz chyba się obudził ;) bo chodzi o niebo lepiej.
Pozostało mi tylko sprawdzić jak będzie z paleniem gazu. Ale ogólnie uważam że z gazem to faktycznie jest tak że cotankowanie to inna jazda. Pozatym trzeba pamiętać że podczas regulacji gazu powinno być w zbiorniku minimum 25% gazu. Każdy może sam regulować
gaz 2 generacji wystarczy zdobyć lub zrobić diodowy czytnik sondy lambda. Gdzieś mam schemat jak zrobić takie urządzonko. Pozdrawiam

: 20 lis 2007, 14:21
autor: STomasz
W zime pali nam więcej,też dla tego że koncerny paliwowe na zimę dają inną mieszanke,a dokładniej dają więcej propanu w stosunku do butanu 60-40,a jak wiadomo propan szybciej się spala i trzeba go więcej...jedyna jego zaleta że lepiej się spala i w niższych temp. lecz nam audiczki palą tego więcej:) trzeba czekać do lata:)

: 20 lis 2007, 14:34
autor: Skuciok
jeśli nie masz czujnika temperatury i niezależnie od temp. przy 1800 obr sie ci załącza to założę się że przez to ci tyle pali, zimny parownik = gęsty gaz = duże spalanie,
ja znowu mam ten czujnik i gazu pali tak jak palił czyli 10 na sto, ale teraz przy mrozach musze przejechać na benzynie około 1,5 2 km żeby silnik łapnął te 20 stopni i wtedy sie przełącza dopiero.... tak że jeśli przełączasz wcześniej to z pewnością parownik jest za zimny i temu ci tyle pali...

: 20 lis 2007, 16:47
autor: Danek
Aleście koledzy kotleta odgrzali :mrgreen:.
Ale prostując niektóre wypowiedzi (bo jeszcze ktoś uwierzy :-) ).
1. Do regulacji II generacji nie wystarczy tester lambdy. Potrzebny jest jeszcze fejs i soft do danego sterownika, a ideałem byłoby mieć jeszcze analizator spalin.
2. Sekwencja do ABT? Hmmm, nie słyszałem, technicznie możliwe chyba tylko z nowszymi ECU (po 93 roku), ale to przerost formy nad treścią. Być może chodziło o wtrysk ciągły LPG (np. IGS, lub Just Heavy) .
3. Spalanie na poziomie 12-13l/100 po mieście w zimie to bardzo dobry wynik.
4. STomasz, trochę pokręciłeś. Propan spala się wolniej, a nie szybciej. Zwiększa się jego zawartość procentową ze względu na dużo niższą temperaturę parowania/zamarzania, a nie lepsze spalanie. Niestety, w fazie gazowej ma również niższą wartość energetyczną od butanu w tej samej postaci i dlatego m.in. (w uproszczeniu) spalanie rośnie.
5. Najbliżej prawdy jest Skuciok :-) . Największy wpływ na ilość spalanego gazu ma temperatura reduktora i to kiedy przełączamy na gaz. Jeśli jeżdżąc po mieście robimy bardzo krótkie odcinki i silnik praktycznie cały czas jest zimny, a na gaz przełączamy od razu po odpaleniu (co nie jest prawidłowe) to spalanie może wzrosnąć nawet do 16-17 litrów.