Strona 1 z 1

[B4 2,0 ABT - ALL B4] Pytanie odnosnie jazdy na LPG .

: 21 paź 2010, 05:52
autor: Canibal
Witam ostatnio tak rozmawialem z klega i chcialbym poznac wszystkie minusy jazdy na LPG gdy silnik jest zimny.Czyli odplam auto i od razu jazda na gazie sie zaczyna.Głownie chodzi mi o taka pore jak jest teraz plus zima.Bo latem wiadomo cieplej jest.Dlatego prosze o konkretne informacje jakie sa skutki jazdy na samym LPG przy tym silniku i wogole .

: 22 paź 2010, 08:02
autor: quattro81
witam,
na pewno skrócisz żywot parownika (reduktora) ponieważ gumowe membrany, które się w nim znajdują w skutek rozprężania się w nim gazu przy niskich temp. wręcz ulegają zamrożeniu z racji tego, że parownik nie jest jeszcze "ogrzany" płynem z układu chłodzenia, a jak wiadomo taki stan rzeczy nie wpływa korzystnie na ich długotrwała pracę - guma sztywnieje i trzeba wtedy wymienić te membrany (regenerować parownik) - koszt ok. 45-70pln dal parowników podciśnieniowych (1-2 generacja)

z racji samego zasilania LPG zamiast PB - to potencjalne problemy widzę jedynie we wtryskiwaczu/wtryskiwaczach benzyny - nie używane w ogóle będą miały tendencje do "zaklejania" się mazią/brudem z paliwa co w ostateczności może skończyć się koniecznością ich wymiany

ja miałem przypadki takich problemów z wtryskami i pomogły dodatki do czyszczenia układy paliwowego i porządny przepał silnika ;-)