Strona 1 z 2
Wolno rosnaca temperatura cieczy chłodzącej...
: 28 paź 2010, 10:24
autor: zimny_bastek
Witam...
Bardzo wolno rośnie temperatrura cieczy chłodzącej. Wczoraj dopiero po przejechaniu około 15km doszła do 90 stopni. Termostat sprawdzony jest OK, płyn nowy, układ odpowietrzony (myślę, że dobrze). Czy to normalny objaw?
Z góry dziękuję za pomoc...
: 28 paź 2010, 10:35
autor: jagna
Jest coraz zimniej więc dłużej silnik się nagrzewa. Dystans 15km i 90stopni to dobry rezultat nie ma co panikować.
: 28 paź 2010, 10:52
autor: goldi j51
Zapoznaj się z regulaminem i stosuj [TAG] w nazwie tematu inaczej temat wyląduje w koszu oraz używaj opcji szukaj
Kolego termostat oryginalny czy może firma wahler nie ma jeszcze takich mrozów żeby sie nagrzewał taki długi odcinek rozumiem 8 -10 kilometrów przy włączonym ogrzewaniu ale nie 15 km na pewno coś jest nie tak z termostatem albo czujnik temperatury oszukuje ale raczej to pierwsze
: 28 paź 2010, 10:56
autor: Bastek
jagna, no nie koniecznie... Ja w trasie podczas jazdy - zarówno w lecie jak i w zimie - nie osiągnę temperatury 90 stopni. Udaje mi się to dopiero stojąc w korkach
Też nie mogę zdiagnozować tej usterki. Termostat mam sprawny... Spróbuję jeszcze wymienić obudowę filtra powietrza, gdyż może jest coś na rzeczy z wężykami podciśnienia. Poszukam jeszcze czy gdzieś nie dostaje się przypadkiem lewe powietrze...
: 28 paź 2010, 11:12
autor: jagna
Bastek pisze:jagna, no nie koniecznie... Ja w trasie podczas jazdy - zarówno w lecie jak i w zimie - nie osiągnę temperatury 90 stopni. Udaje mi się to dopiero stojąc w korkach
Też nie mogę zdiagnozować tej usterki. Termostat mam sprawny... Spróbuję jeszcze wymienić obudowę filtra powietrza, gdyż może jest coś na rzeczy z wężykami podciśnienia. Poszukam jeszcze czy gdzieś nie dostaje się przypadkiem lewe powietrze...
Tak jak goldi j 51 pisze, bo z tego co pamietam przerabiał to z nieoryginalnym termostatem. Zawsze można jeszcze sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzacej ten szary, często zdarza się, że oszukuje. Obudowe filtra powietrza zostawiłabym w spokoju.
: 28 paź 2010, 11:19
autor: Bastek
Czujnik temperatury sprawdzony i jest ok. Termostat też jest ok, bo węże się nagrzewają... Jakaś przyczyna oprócz dwóch wymienionych możliwości musi być...
: 28 paź 2010, 11:24
autor: jagna
: 28 paź 2010, 11:36
autor: Bastek
jagna, no w sumie tego pod uwagę nie brałem
Porządna z Ciebie dziewucha 8-)
: 28 paź 2010, 12:49
autor: goldi j51
to że węże sie nagrzewają to nie świadczy że termostat jest ok chodzi o ilość kilometrów po jakim czasie silnik osiągnie wymaganą temperaturę 90 stopni tak jak Aga napisała już to przerabiałem co z tego że silnik osiągał i trzymał temperaturę 90 stopni i węże były gorące jak nagrzewał się 12-15 kilometrów a na oryginalnym termostacie mój klekot nagrzewa sie sie 8-10 kilometrów do 90 stopni ja w tedy wymieniłem dwa termostaty i na obu silnik się długo nagrzewał
: 28 paź 2010, 13:12
autor: xxtomek
Bastek pisze:jagna, no nie koniecznie... Ja w trasie podczas jazdy - zarówno w lecie jak i w zimie - nie osiągnę temperatury 90 stopni. Udaje mi się to dopiero stojąc w korkach
Też nie mogę zdiagnozować tej usterki. Termostat mam sprawny... Spróbuję jeszcze wymienić obudowę filtra powietrza, gdyż może jest coś na rzeczy z wężykami podciśnienia. Poszukam jeszcze czy gdzieś nie dostaje się przypadkiem lewe powietrze...
a co ma filtr powietrza do tego?, odpal silnik i jedz w trase ok 10 km, i zatrzymaj sie i sprawdz temperature w głowicy - po tym czasie plyn krazacy w malym obiegu (głowicy, nagrzewnicy) winien miec 90 stopni i powinien otworzyc sie duzy obieg, sprawdz to jakims niezaleznym termometrem wkładajac go w jakis otwór technologiczny na głowicy i wskazania porównaj z wskazaniami na liczniku, jesli bedzie roznica np głowica ma 90 a wskaznik pokazuje 70, 80 to sprawdz luty w liczniku i stabilizator napiecia,
u mnie tak było ze w trasie mialem 80 a jak sprawdzilem to faktycznie bylo 90, oszukiwal mi stabilizator bo działał jak mu sie podobalo
: 28 paź 2010, 13:24
autor: Bastek
xxtomek, i jak sobie z tym poradziłeś? Przylutowałeś ten stabilizator w liczniku?
: 28 paź 2010, 13:25
autor: putinn
Mi po odpaleniu rano po 5 minutach na biegu jałowym potrafi się załączyć wentylator :mrgreen: Odpalam, ruszam, jadę 4km do centrum handlowego i już mam 90 stopni
: 28 paź 2010, 13:54
autor: xxtomek
zerknij tutaj, moze to cos ci pomoze gdzie szukac przyczyny, jesli faktycznie po porownaniu temperatur tak jak pisalem wyjdzie roznica,
przypominam ze w tym przypadku wykluczamy jakakolwiek inna usterke (np.: zle dzialajacy termostat, zapowietrzony układ, uszczelka głowicy itp)
wpisz symbole stabilizatorów w google i tez znajdziesz sporo info na ten temat
https://audi80.pl/b3-b4-all-termosta ... 32,405.htm
troche tez z niemieckiej strony w tym temacie
http://www.audicabrio.info/support/inde ... artlang=de
: 28 paź 2010, 17:33
autor: ysiul
putinn pisze:Mi po odpaleniu rano po 5 minutach na biegu jałowym potrafi się załączyć wentylator :mrgreen:
a jakie masz obroty na jałowym 4tys :?:
: 29 paź 2010, 21:16
autor: matilob
Najlepszym i najprostrzym sposobem na szybsze rozgrzewanie się silnika w zimie jest założenie kawałka styropianu za grilem, ja tak zawsze robie w zimie i różnica jest bardzo odczuwalna. Może nie jest to jakieś ambitne rozwiązanie ale skuteczne :mrgreen: