[B4 2.0 ABK LPG] TPS - sprawdzanie, pomiary
: 30 paź 2010, 18:41
Witam,
czy ktoś z Was na podstawie poniższych pomiarów jest w stanie stwierdzić czy TPS jest sprawny albo nadaje się do wymiany :?:
piny 1-3: 4,98V
piny 2-3: przepustnica zamknięta: 0,8V, otwarta na max: 4,3V
(patrząc od przodu auta od prawej strony piny 1-2-3)
wydaje mi się, że 0,8V przy zamkniętej przepustnicy to trochę za dużo :?: (ponocna być: 0,2-0,3V) i przez to mam problem z wolnymi obrotami na Pb tzn. silnik się dławi i ledwo chodzi na wyższych obrotach wszystko jest OK.
ponadto zauważyłem, że jak odepnę zasilanie silniczka regulacji biegu jałowego to obroty są stabilniejsze i jakby wszystko wraca do normy więc może wadliwy TPS nie daje informacji o tym, że silnik jest na biegu jałowym i krokowy wtedy wariuje zamiast stabilizować wolne obroty:?:
ustawiałem zapłon wg procedury z naszego forum, ale sytuacja nie poprawiła się :cry:
zamieszczę zrzuty z vwtoola grupu 000 w trybie BASIC i NORMAL - może coś wywnioskujecie
proszę o pomoc
czy ktoś z Was na podstawie poniższych pomiarów jest w stanie stwierdzić czy TPS jest sprawny albo nadaje się do wymiany :?:
piny 1-3: 4,98V
piny 2-3: przepustnica zamknięta: 0,8V, otwarta na max: 4,3V
(patrząc od przodu auta od prawej strony piny 1-2-3)
wydaje mi się, że 0,8V przy zamkniętej przepustnicy to trochę za dużo :?: (ponocna być: 0,2-0,3V) i przez to mam problem z wolnymi obrotami na Pb tzn. silnik się dławi i ledwo chodzi na wyższych obrotach wszystko jest OK.
ponadto zauważyłem, że jak odepnę zasilanie silniczka regulacji biegu jałowego to obroty są stabilniejsze i jakby wszystko wraca do normy więc może wadliwy TPS nie daje informacji o tym, że silnik jest na biegu jałowym i krokowy wtedy wariuje zamiast stabilizować wolne obroty:?:
ustawiałem zapłon wg procedury z naszego forum, ale sytuacja nie poprawiła się :cry:
zamieszczę zrzuty z vwtoola grupu 000 w trybie BASIC i NORMAL - może coś wywnioskujecie
proszę o pomoc