witam wie ktos co moze byc przyczyna iż podczas odkręcania korka wlewu do baku koszmarnie zasysa powietrze tak jakby nie bylo dobrego krążenia miedzy zewnatrz a bakiem przyglądałem sie temu korkowi on tam ma jakies dziurki cos namalowane nie wiele z tegoi rozumiem czy ma to jakis zwiazek z korkiem moze on ma byc jakos specjlanie ustawiony a moze chodzi o odpowietrzenie baku? z gory dzieki za odp
: 31 paź 2010, 20:02
autor: bloku
Niestety nasze baki nie mają odpowietrzenia i stąd ten efekt. W nowszych konstrukcjach jest specjalny kanał odpowietrzający - najczęściej widać mały cypelek, który po naciśnięciu przez pistolet od tankowania odpowietrza go za każdym razem jak się tankuje. W naszych starszych konstrukcjach tego nie ma, takoż słyszysz zasysanie powietrza - zwłaszcza jak się tankuje raz na jakiś czas lub za każdym razem do pełna.
: 31 paź 2010, 20:10
autor: mcmoney
no ok ale nie jest to groźne nie przeszkadza to np w zaciąganiu paliwa z baku przez pompe? u mnie np jest to wyjatkowo mocne zasysanie a nie mozna np zmodernizowac korka malutenkim przelociiem na wylot zeby byla ta filtracja jakas?
: 31 paź 2010, 20:12
autor: bloku
Na dłuższą metę niczemu to nie przeszkadza. Można zrobić odpowietrznik ale warto go zrobić nie w korku a np. przy wyjściu wężyka aby szło w powietrze pod autem. Tudzież nawierć delikatny otworek poniżej wkręconego korka ale na zewnątrz a nie w komorze bagażnika.
ważne dla niezakłóconego podawania paliwa jest napowietrzanie zbiornika paliwa w przestrzeń powstała wskutek zużycia paliwa musi przedostawać się powietrze,w przeciwnym razie powstawałaby próżnia,prowadząca do zatamowania odpływu paliwa .Ponadto zbiornik musi być odpowietrzany ,aby sprostać zjawisku rozszerzenia się paliwa pod wpływem temperatury.także podczas tankowania powietrze powinno znaleźć swobodne ujście,aby wlewane paliwo nie wytryskiwało na zewnątrz.
odpowietrzanie zbiornika paliwa
wewnątrz króćca wlewu paliwa znajduje się druga,cieńsza rurka,przez która ucieka powietrze podczas napełniania zbiornika paliwem.jest to tzw szybkie odpowietrzanie.Drugi system odpowietrzania jest zamocowany na gorze zbiornika,w miejscu wolnym od paliwa.odprowadza on tworzące się stale i nieuchronne opary paliwa.podczas jazdy,przez ten przewód odpowiednio do ilości zużytego paliwa napływa z zewnątrz do zbiornika powietrze,zapobiegając wytworzeniu się podciśnienia przepisałem to z tego obrazka bo nie wiem czy się rozczytasz
: 03 lis 2010, 19:22
autor: mcmoney
ok bardzo dziękuje za te informację
: 03 lis 2010, 19:36
autor: mariusz_Poland
także widzisz ,że ma to ogromny wpływ na bezpieczeństwo kolega wyżej myli się mówiąc,że to na dłuższą metę jest nieszkodliwe