Strona 1 z 1
[B3 NE] przeróbka na JN?
: 01 lis 2010, 08:57
autor: jerry84
Mam pytanie, czy jest możliwość wyrzucenia gaźnika z silnika NE i wstawienie w jego miejsce całego układu wtryskowego z silnika JN? Mam wszystkie potrzebne części więc jeśli chodzi o koszty to nic by mnie to nie wyniosło, chodzi mi tylko o to, czy technicznie jest to możliwe?
: 02 lis 2010, 06:19
autor: Przemo80b3
Witam. Hmm Kolego na moje oko to jest nieopłacalny biznes JN to silnik na wtrysku mechanicznym, tak więc później jakbyś chciał mieć gaz w aucie to byłyby problemy.
[ Dodano: 2010-11-02, 06:20 ]
A czemu chcesz wyrzucić gaźnik ? co autko nie chce jeździć ? co się dzieje :?:
: 02 lis 2010, 11:47
autor: jerry84
jeśli chodzi o instalację gazową to jest to najmniejszy problem, bo jest mi ona nie potrzebna. Ten samochód nie widział gazu i go już nie zobaczy.
Myślałem o przeróbce, bo mam wszystkie potrzebne graty z poprzedniego B3. Jakoś mi nie odpowiada ten gaźnik, mam strasznie niskie obroty (tak około 450). Ściągnąłem sobie książki na temat regulacji i będę coś dzisiaj kombinował, może uda mi się to ustawić. A jak to jest z tymi zestawami naprawczymi do gaźnika, są dostępne normalnie w sklepach motoryzacyjnych czy tylko allegro?
: 02 lis 2010, 19:30
autor: Przemo80b3
Hmm. Co od przekładki to niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni, bądź Ci co posiadają silnik JN. A co do zestawów naprawczych to nie wiem, popytaj w swoim miescie w sklepach motoryzacyjnych. A jak nie będzie to na Allegro chyba kupisz.
: 02 lis 2010, 23:41
autor: Audi 80 Polska
Gaźnikowce mają inną głowicę niż te na wtrysku wielopunktowym, bo nie mają owalnych wlotów z kolektora ssącego w którym mieszczą się wtryskiwacze. W odwrotną stronę nie ma większego problemu, bo zaślepia się część w której były wtryskiwacze.
Lepiej ogarnij gaźnik bo mechaniczny wtrysk jest sporo trudniejszy w naprawach, których skutek jest zazwyczaj krótkotrwały.
Gaźnik jest o wiele tańszy w serwisowaniu oraz są ludzie którzy podejmują się jego naprawy oraz regeneracji, czego nie można powiedzieć o mechanicznym wtrysku.
: 03 lis 2010, 06:16
autor: Przemo80b3
aldi pisze:Gaźnikowce mają inną głowicę niż te na wtrysku wielopunktowym, bo nie mają owalnych wlotów z kolektora ssącego w którym mieszczą się wtryskiwacze. W odwrotną stronę nie ma większego problemu, bo zaślepia się część w której były wtryskiwacze.
Chciałem powiedzieć o innej głowicy, ale nie byłem w 100% pewny, tak więc nie chciałem wprowadzać w błąd. Aldi, na Ciebie zawsze można liczyć
. Sorry za OT :oops:
A Kolego
jerry84 ja mam silnik NE na gaźniku, mam przy tym LPG i nie ma z nim problemów. Powiedz dokładnie jakie masz problemy z gaźnikiem, co do obrotów, to może wystarczy znaleźć dobrego gaźnikowca i udać się do niego na regulację
: 03 lis 2010, 18:50
autor: Lukaszbroz
Jeśli przechodzić z gaźnika to raczej najprościej na jakiś mono wtrysk
: 06 lis 2010, 17:28
autor: jerry84
Ale kolegowie, my się chyba nie do końca zrozumieliśmy
, ja jestem w posiadaniu całego silnika JN, z głowicą włącznie, więc wymiana głowicy to nie jest dla mnie problem, pytam tylko, czy taka operacja jest technicznie możliwa, czy otwory na śruby pasują itp.?
A jeśli chodzi o regulację gaźnika, to dałem sobie radę sam, nie jest to skomplikowane, musiałem tylko powymieniać przewody ciśnieniowe. Mam tylko problem z obrotami toczącego się pojazdu. Powinny one powoli spadać do 1800 a potem szybciej do wolnych (950). I teoretycznie działa tak jak trzeba, ale nie zawsze, od czasu do czasu zostaje na 1800 i tyle. Ściągnąłem sobie książkę, posprawdzałem według niej każdy element gaźnika odpowiedzialny za tą funkcję i wszystko jest sprawne, więc już nie wiem co padło...
: 12 mar 2013, 11:48
autor: dlubek
mam pytanie czy mono wtrys bedzie chodzil w glowcy od wielo wtrysku? mam taka 80 i cos mi na benzynie kuleje