Strona 1 z 1

[80 b4 2.0 ABT] problem z odpalaniem na benzynie gdy cieply

: 01 lis 2010, 20:23
autor: edi791
Mam problem z odpalaniem samochodu na benzynie.
Gdy jest zimny odpala super po przełączeniu na LPG auto tez super pracuje. Po przejechaniu dluższej trasy np. 150 km na LPG i zgaszeniu silnika i próbie ponownego uruchomienia na benzynie pojawia się problem silnik dławi się i gaśnie. Nawet gdy auto ostygnie problem z odpaleniem na benzynie nie znika. Dopiero po zresetowaniu (zrzucenie klemy) wszystko wraca do normy. Robiąc krótkie trasy 10-15 km ten problem nie występuje. Co może być przyczyną że moje audi tak sie zachowuje?
Ciągłe zrzucanie klemy jest kłopotliwe i wkurzające...
Mechanik sprawdzał mi sondę i nie jest z nią źle.

: 01 lis 2010, 22:06
autor: kędzior
Jeżeli masz LPG II generacji to problem może tkwić w emulacji sondy.

: 02 lis 2010, 15:53
autor: Tauron
Mam podobny problem, bo po przejechaniu ok 60 km, na rozgrzanym silniku wyłączę i ciężko później go zapalić na PB, na LPG bez problemu. Gdzieś czytałem że jest jakiś czujnik odpowiadający za odpalanie silnika na rozgrzanym.

: 02 lis 2010, 17:42
autor: mati86
ja też mam taki problem jak zgaszę samochód na gazie i chcę odpalić na benzynie
jest ciężko musi zakręcić parę razy. zawsze odpalam na benzynie.
rano jak zimny to pali od strzała.

: 03 lis 2010, 19:49
autor: edi791
byłem u gazownika i stwierdził że mam słaby reset komputera powiedział że wystarczy założyć jakiś przekaźnik który będzie samoczynnie resetował komputer po zgaszeniu silnika

: 03 lis 2010, 21:50
autor: Tauron
edi791,
edi791 pisze:jakiś przekaźnik
to znaczy jaki i gdzie :P?

: 03 lis 2010, 22:31
autor: Audi 80 Polska
edi791 pisze:że mam słaby reset komputera powiedział że wystarczy założyć jakiś przekaźnik który będzie samoczynnie resetował komputer po zgaszeniu silnika
Albo dać emulator sondy lambda i ustawić emulację na masa albo jeszcze taniej przekaźnik który będzie przełączał sygnał z sondy do masy.

Poczytaj tutaj: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm

Przy resetowaniu może więcej spalać benzyny na rozgrzanie przed przełączaniem na LPG. A gdy nie będzie docierał sygnał z sondy gdy silnik pracuje na gazie to sterownik silnika będzie się uczył tylko przy jeździe na benzynie.

: 03 lis 2010, 22:39
autor: Audi 80 Polska
_uwaga

: 03 lis 2010, 22:46
autor: slowik_88
Sam przełącznik wyłączający sondę lambda nie załatwi sprawy bo komputer nie otrzymując żadnego sygnału z sondy też odczytuje to jako uszkodzenie i z czasem problem znowu się pojawi. Najlepiej założyć dodatkowy komputer typowo do instalacji II generacji który będzie sygnał z sondy emulował i poprawny podawał do komputera samochodu. Po takim zabiegu można być już spokojnym o odpalanie na PB w każdych warunkach. ABT właściwie unieruchomić natychmiast może tylko uszkodzenie czujnika Halla natomiast inne usterki jak sonda lambda z początku poza wyższym spalaniem (poza I i II generacja instalacji LPG) dopiero po pewnym czasie zapychają pamieć komputera błędami i uniemożliwiają dalszą jazdę lub tak jak u Ciebie odpalenie samochodu. Popraw tagi.

: 03 lis 2010, 23:45
autor: Audi 80 Polska
slowik_88 pisze:Najlepiej założyć dodatkowy komputer typowo do instalacji II generacji który będzie sygnał z sondy emulował i poprawny podawał do komputera samochodu.
Ale i tak taki emulator trzeba ustawić na masa albo odłączona a to można zrobić taniej na przekaźniku.

A ustawienie emulatora na emulację sygnału z sondy lambda (sinusoida 0-1V) też będzie psuć adaptację benzyny i także będzie się pojawiać błąd.

I nie trzeba wkładać komputera do II generacji aby mieć emulator, można kupić samodzielne emulatory sondy lambda, które w przypadku ABT należałby stosować też przy I generacji.