Strona 1 z 3

[ABT] Za niskie obroty !! juz nie wiem ocb !!

: 06 lis 2010, 12:20
autor: mlodyxx
Czesc! Jakis czas temu (miesiac moze 2 ) zaczely mi skakac obroty ,audi samo dodawalo gazu . Na drugi dzien po tym zajsciu jak rano chcialem odpalic silnik to zaraz obroty spadaly i silnik gasł :/ ! Popukałem w krokowca to audi zaczęło trzymac jakies tam obroty mniej wiecej 800obr czasem mniej czasem wiecej !! dalo sie jakos jeździc , na niskich obrotach jak i na samym zaplonie z krokowca byl dziwny dźwięk , jak wciskalo sie pedal gazu dziek ustepowal lecz przy odpuszczeniu znowu sie pojawiaj , ostatnio obroty zaczely byc tak niskie ze prawie auto gaslo wiec wymienilem silniczek krokowy ! (wczoraj) i wszystko bylo elegancko ,przejechalem jakies 15km ( na benzynie jak i na gazie obroty bylo eleganckie) postawilem audi do garazu na noc. Dzisiaj rano odpalam samochód , a tu to samo co bylo kiedys czyli obroty na pierwszej lub drugiej kresce ( jak rozgrzeje silnik to na 3 kresce :/ ) na gazie troszeczke lepiej niz na benzynie ale ogolnie mala róznica !! jedynie teraz z silniczka nie wydobywaja sie odglosy !! Co to moze byc ??? oco chodiz z tymi obrotami ? plx pomocy!!

Audi 80 b4 1995r 2.0 +LPG (abt)

: 06 lis 2010, 12:29
autor: Bartek90
Gdybyś nie miał gazu sprawa byłaby dużo jaśniejsza, pomógłbym ale ja ja gazach nie znam się wogóle <ok> Jak odpalasz na benzynie to też tak się dzieje?

: 06 lis 2010, 12:36
autor: mlodyxx
tak jak odpalam na benzynie i na gazie jest to samo

[ Dodano: 2010-11-06, 13:54 ]
nowy objaw , odpalilem bez filtra pow. i na benzynie trzymal troche za niskie obroty a na gazie idealnie , na gazie tez elegancko chodzi a na benzynie strzela i dziwnie sie na obroty wkreca !! Sonda lambda?

: 06 lis 2010, 15:41
autor: karolas123
To Bosch Mono Motronik, wyjatkowo wredna bestia, miałem podobnie, pozniej obroty zaczeły skakać. Na vagu wywali ci błąd silniczka krokowego, i TPS-u. Tak naprawde to wina krokowca. Kup dobrej jakosci i bedzie smigać.

: 06 lis 2010, 15:57
autor: Karol_90
Ja radziłbym sprawdzić gumę pod wtryskiem, czy nie łapie lewego powietrza.

A gaz długo już masz? Być może problem jest z emulacją sondy lambda, sterownik silnika łapie błędy i dlatego takie cyrki się dzieją.

: 06 lis 2010, 17:51
autor: Katana_6
Sprawdź czy silniczek krokowy chodzi prawidłowo, czyli czy trzpień z krokowca wysuwa się po zetknięciu z przepustnicą do momentu aż odpowiednio ją ustawi.
Też tak miałem padł krokowiec kupiłem zamiennik za 250zł i pochodził może dzień.

Zakupiłem używkę ze szrotu za 60 zeta ori i już jeżdżę 3 rok i jest ok

A zapytam się jeszcze silniczek 4-pinowy czy 6-pinowy?

: 06 lis 2010, 18:49
autor: karolas123
95r. Napewno 6 pinowy.

: 06 lis 2010, 19:00
autor: mlodyxx
a jak mam tego krokowca sprawdzic? to mozliwe zeby po jednym dniu padl zamiennik? gaz zalozylem nie caly rok temu . Stary krokowiec jak padl to wydawal dzwiek a w tym nic nie slychac:/ juz sam nie wiem

[ Dodano: 2010-11-06, 19:07 ]
a starego krkowca da sie jakos rozebrac zeby przeczyscic ? moze podrobie stary troche i bedzie dzialac?

: 06 lis 2010, 19:29
autor: Katana_6
Zdejmij tą patelnie tak żebyś miał dostęp do krokowca, odkręć go zupełnie (3 śruby), przypnij kostkę i trzpieniem który ma krokowiec dotknij do miejsca gdzie styka się ten trzpień (ten trzpień ma końcówkę grafitową chyba :-) ) z przepustnicą jak złapię masę z tej przepustnicy trzpień powinien się zacząć wysuwać.
Zasada jego jest taka że będzie się wysuwał do momentu aż przepustnica zostanie ustawiona w odpowiednim momencie, jak przerwiesz połączenie trzpienia z przepustnicą zacznie się wracać.

Można rozebrać krokowca, ale podejrzewam że w starym poszła Ci ta przekładnia slimakowa, dlatego wydawał dźwięk bo silniczek w środku się kręcił ale nie mógł wysunąć trzpienia i ustawić przepustnicy w odpowiedniej pozycji.

Nowy jeżeli jest to zamiennik podejrzewam że sprawa elektryczna.

: 06 lis 2010, 19:42
autor: mlodyxx
ok jutro sprawdze czy trzpien sie wysuwa ,a wiesz moze jak rozebrac starego ? bo nie ma tu srubek ani nic jakies jakby zatrzaski ale ni jak nie udaje mi sie go rozebrac :/ ( oczywiscie tak rozebrac zeby nie polamac

: 06 lis 2010, 19:51
autor: Fantomas_29
Ze starym nie zrobisz nic. Myślę że musisz sprawdzić czujnik temperatury czy jest dobry. Przy temperaturze 20 stopni ma być około 2000 om a przy temperaturze 80 stopni 325 om. Jeśli masz silnik krokowy 4 pinowy da się go sprawdzić na 1 i 2 pin patrząc od góry trzeba przyłożyć napięcie 5V obojętnie jak bo w jedną będzie się wysuwać a w drugą chować, natomiast do 3 i 4 pinu przyłóż omomierz gdy wciśniesz lekko krokowca to na omomierzu powinno być 0,5 oma czyli tak zwane przejście. Tak samo informuje że przy każdej wymianie krokowca powinno się go ustawić.

: 06 lis 2010, 19:53
autor: mlodyxx
ja mam 6pin

[ Dodano: 2010-11-06, 19:54 ]
a ktory to czujnik ?

[ Dodano: 2010-11-06, 19:58 ]
i odrazu pewnie napiszcie jak go wymontowac xd

: 06 lis 2010, 20:40
autor: karolas123
Czujnik niebieski, na króćcu wchodzacym do głowicy. Sa tam dwa czujniki, biały i niebieski. Sprawdz niebieski. Wyjmuje sie wyciagajac zawleczke i wyjmujac czujnik. Nie rób tego na gorącym silniku.

Problem uszkodzenia silniczka krokowego polega pewnie nie tyle na mechanicznej jego usterce co elektronicznej. Silniki 6 pinowe od bosh mono motronic posiadaja wewnatrz czujnik liczacy obroty silniczka krokowego. Realizacja tego jest za pomoca hallotronu i kawałka magnesiku na slimaku. Problem pojawia sie kiedy silniczek krokowca traci sprawnosc, albo slimak przeskoczy na zebatce. Wtedy do komputera sterujacego dociera błedny sygnał i dzieja sie cyrki. Az sterownik wyrzuca bład silnika ustawia krokowca na jednej pozycji i tyle. Objawia sie to równiez wyrzuceniem Błedu czujnika TPS, lub za niskimi własnie obrotami, lub dodawaniem gazu w czasie jazdy.

: 07 lis 2010, 11:42
autor: mlodyxx
czyli co kolejnego krokowca np uzywanego ori szukac? bo z tego co sie dowiadywałem to nowy bosch z 400zl kosztuje :/

: 07 lis 2010, 12:39
autor: karolas123
Ja teraz szukałbym zamiennika. Wstawiłem uzywke ori i pochodził poł roku, teraz mam najtanszy z allegro do peugeota 205 za 70 zł i chodzi od wakacji poprawnie. Jesli chciałbys sie pozbyc swojego obecnego silniczka, daj znac na PW.