Strona 1 z 1

[B3 NE 1.8] Wyciek oleju.

: 10 lis 2010, 15:12
autor: Młody440
Witam kupiłem niedawno audi 80 B3 1.8 na gaźniku z instalacja LPG i nie przeszło przeglądu z powodu wycieku oleju.Patrząc od przodu lewa strona silnika pod gaźnikiem jest cała zalana olejem od góry nie widać jakoś potężnego wycieku.Druga rzecz to to że pali olej ktoś mi mówił że jakieś uszczelniacze były wadliwe w tych silnikach.Chce się dowiedzieć co muszę powymieniać i mniej więcej orientacyjne koszty części.Audi przejechane ma 175 tyś z tym rzecz że pewnie ma więcej ponieważ licznik nie działa.

Nie zapominaj o [ ] w tagu

: 10 lis 2010, 16:41
autor: Audi 80 Polska
_uwaga
Młody440 pisze:Druga rzecz to to że pali olej ktoś mi mówił że jakieś uszczelniacze były wadliwe w tych silnikach.
Pewnie chodzi o uszczelniacze na trzonkach zaworów. Komplet kosztuje jakieś 15zł, wymiana ze zdejmowaniem głowicy to jakieś 300zł, chyba że znajdziesz kogoś kto wymieni bez jej ściągania za jakieś 150zł.

A nie cieknie Ci ten olej z pod pokrywy wałka rozrządu :?: Bo może następnymi częstymi źródłami wycieków są: uszczelniacz wałka rozrządu, uszczelniacze na wale, wypadający uszczelniacz wałka pośredniego.

: 10 lis 2010, 20:06
autor: Przemo80b3
aldi pisze:A nie cieknie Ci ten olej z pod pokrywy wałka rozrządu :?:
W większości przypadków, to właśnie z tego miejsca sączy się olej. Większość moich znajomych posiadający Audi 80 zmieniali uszczelkę pod pokrywą zaworów.

: 10 lis 2010, 22:46
autor: Młody440
Też myślę że to uszczelka od dekla zaworów ogólnie to cały silnik jest umazany ale głównie w okolicach miski jest ten osad gęsty i świeży wyżej taki przyschnięty.Uszczelniacze wymieniał bym sam.Wiem jak to wymienić i próbowałbym to zrobić bez ściągania głowicy wystarczy że ustawie tłok w GMP i powinno być ok?Ma ktoś może jakiś patent na zaimprowizowanie ściągacza do zaworów lub zna sklep w Warszawie gdzie to można kupić w miarę tanio?

: 10 lis 2010, 23:09
autor: Audi 80 Polska
Młody440 pisze:Ma ktoś może jakiś patent na zaimprowizowanie ściągacza do zaworów lub zna sklep w Warszawie gdzie to można kupić w miarę tanio?
Kawałek rurki, kawałek pręta gwintowano, odpowiednia podkładka zespawać. Nie mogę znaleźć fotki tego wynalazku ale jak będę u kumpla to zrobię zdjęcie jeszcze raz. Kupiłem profesjonalny ściskacz sprężyn aby zmienić uszczelniacz w V6 i okazał się za duży. Nie dało się go włożyć w gniazdo po "szklance".

Co do podpierania to stosowałem metodę na sznurek, czyli wpuszczałem jakieś 3-4metry sznurka (szpagat taki jak do prasy kostkującej) przy opuszczonym tłoku. Po jego podniesieniu skutecznie on podpierał zawory.
Podejrzewam że w benzynowym silniku nawet po podniesieniu tłoka do góry zawory będą za bardzo wpadać co uniemożliwi zdjęcie zabezpieczania (sprężyny się tak nie ściśnie).

: 11 lis 2010, 14:15
autor: Młody440
aldi pisze:Kawałek rurki, kawałek pręta gwintowano, odpowiednia podkładka zespawać.

Można jaśniej mniej więcej jak to ma wyglądać?Może jakiś rysunek poglądowy.Był bym wdzięczny jak by mi ktoś jeszcze wytłumaczył jak ustawić rozrząd czytałem instrukcje ale nie do końca rozumiem.

: 11 lis 2010, 23:01
autor: Audi 80 Polska
Znalazłem foto tego wynalazku:
Obrazek

Jeszcze w skład wchodzi blaszka z dwoma dziurkami którą wkłada się na szpilki i przykręca nakrętkami.
Tylko gdy nie zdejmuje się głowicy to jest problem z ostatnim zaworem bo nie ma na co założyć tej blaszki i trzeba sobie zrobić z drutu jakiś punkt podparcia.

: 12 lis 2010, 10:04
autor: Młody440
Dzięki wielkie za pomoc.Już wiem jak ustawić rozrząd tylko z czego co dobrze rozumuje jeśli wałek pośredni będzie źle ustawiony zapłon wypadnie na inny cylinder niż potrzeba.Przy ustawianiu rozrządu 1 cylinder jest w GMP i powinien być zapłon czy jest w GMP miedzy wydechem a ssaniem.Z resztą dam sobie radę.

[ Dodano: 2010-11-12, 21:18 ]
Mam problem ze zdjęciem dolnej części osłony rozrządu czy do tego trzeba zdjąć koło pasowe z wału korbowego?Zmieniając uszczelniacze wystrzelił mi jeden zamek da się to dopasować od czegokolwiek czy muszę akurat szukać specjalnie do Audi.Zna ktoś dobry sklep w Warszawie.

[ Dodano: 2010-11-14, 22:55 ]
Przy ustawianiu rozrządu jeśli ustawie wał korbowy na ten znaczek 0 na kole zamachowym będzie dobrze? Tylko jeśli nie ustawie wałka pośredniego zostanie mi do ustawienia zapłon jeśli się nie mylę.Cylindry liczy się od przodu auta czy patrząc z miejsca kierowcy? Rozbierając silnik ponumerowałem przewody i wynika mi z tego kolejność zapłonowa:1-3-4-2 a z książki 1-4-3-2 gdzie jest błąd? Cylindry chodzą w parach 1-4 2-3 wiec to chyba błąd w książce.

: 15 lis 2010, 17:11
autor: rafal90
cylindry liczą się od przodu auta. kolejność zapłonowa według książki i według twoich ustawień jest prawidłowa. ale ustaw tak jak miałeś żeby nie kombinować z zapłonem