Strona 1 z 2

[ALL] [2.0 AAD] nie chce działać na benzynie HELP!

: 15 lis 2010, 20:57
autor: mishelswiat
Panowie proszę o pomoc znawców silników z mechanicznym wtryskiem.

Kupiłem niedawno c4 z tym silnikiem czyli 2.0 AAD na pełnym mechanicznym wtrysku i niestety mam z nim problemy, jeżeli już działa to tylko na LPG, o paleniu i jeździe na BP nie ma mowy, z tego co udało mi się ustalić to samochód ma pogiętą od strzałów z LPG klapkę spiętrzającą czy jakoś to się tam nazywa. Nie wiem jak i od czego zacząć żeby ten silnik działał na BP

Potem zajął bym się gazem

Drugi mój problem to zapowietrzony układ chłodzenia. nie miałem niestety nigdy audi, nie wiem w jaki sposób mam to rozwiąząć w starym dobrym seacie układ odpowietrzał się sam przez zbiorniczek wyrównawczy wody. Kumpel mówił że ma być gdzieś przy chłodniczce jakiś zaworek ale jedyne co tam mam to trójniki od gazu :(

: 17 lis 2010, 21:15
autor: mishelswiat
Widzę że nikt nie potrafi mi pomóc :(

: 17 lis 2010, 22:26
autor: macspeed
Kolego, po pierwsze musisz zacząć od wymiany/ naprawy klapki spiętrzającej, bez tego ten silnik nigdy nie będzie chodził. Jeżeli chcesz to robić sam, radzę Ci zaopatrzyć się w książkę obsługową, na początek wystarczy ta od audi 80, której skany są w dziale download. Jeżeli ten punkt będzie "odhaczony" powiadom o efektach.

Natomiast jeżeli chodzi o odpowietrzanie układu jest banalnie proste. Uzupełnij płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu, uruchom silnik. Następnie odkręć opaskę na wężu odprowadzającym płyn z nagrzewnicy (wąż lewy, patrząc od czoła) i powoli zsuwaj wąż. Załóż go w momencie kiedy z nagrzewnicy zacznie solidnie lecieć płyn. I to tyle. Tym zabiegiem odpowietrzasz mały obieg, duży odpowietrzy się automatycznie po otworzeniu termostatu. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że na opisanym przeze mnie wężu będzie specjalna śruba odpowietrzająca, lecz niestety z racji wieku bywają z nią problemy. Jeżeli jednak uda się ją poluzować, postępuj analogicznie do tego jak napisałem wyżej, czyli śrubę zakręć jak wyraźnie zacznie sączyć się płyn.
Pozdrawiam :-)

: 19 lis 2010, 21:59
autor: mishelswiat
Dzisiaj wyciąłem całą instalację LPG, samochód zapali na BP ale nie chce chodzić, tzn brak jest wolnych obrotów, tą klapkę wyprostowałem w miarę możliwości, do tego mam jeszcze pękniętą gumę dolotową którą narazie sklepiłem Glutem i taśmą. Nie wiem czy w tym stanie jest szansa żeby ten silnik działał :(

prosiłbym jeszcze o pomoc :)

AHA i nie mogę znaleźć nigdzie tego artykułu jak naprawić i ustawić klapkę spiętrzającą ... :/

: 20 lis 2010, 15:43
autor: vvojtek
Witam, miałem ten sam problem. Tak jak napisał macspeed musisz zacząć od wymiany bądź naprawy klapki spiętrzającej, ale z doświadczenia wiem, że najlepiej byłoby ją wymienić, ponieważ po wyprostowaniu ciężko jest ją odpowiednio ustawić (na klapce jest nalejka jak powinna być ułożona).
Ale skoro to już zrobiłeś, to sprawdź czy ta klapa chodzi swobodnie - nie zaciera o jakiś punkt.
Brak wolnych obrotów po takim wystrzale (pogięta klapka) to raczej normalka, trzeba wyregulować przepływomierz powietrza (jak to zrobić było opisywane na forum).

: 20 lis 2010, 18:51
autor: mishelswiat
Puki co samochód chodzi na LPG, zapala i jeździ ale lipnie bo brakuje mu powietrza, spowodowane jest to pewnie właśnie samą klapką spiętrzającą.

Pytanie z innej beczki, da rade zmienić ten układ wtryskowy na jakis elektroniczny ?

Widziałem audi z wtryskiem odpowiadającym VW 2ee

mając wiązkę, przepływomierz dolot i kompa dało by rade to zrobić ?no oczywiście jeszcze listwę wtryskową. Głowica z vw też by się znalazła :)

: 20 lis 2010, 23:19
autor: macspeed
Jak ktoś mądry kiedyś powiedział, nie ma rzeczy niemożliwych są tylko nieopłacalne. Mechaniczny wtrysk prawidłowo wyregulowany i nie dotykany przez domorosłych fachowców, jest urządzeniem o wiele bardziej niezawodnym od elektronicznych nowoczesnych wynalazków. Klapki na oko nie wyprostujesz, to po pierwsze. Po drugie jeżeli masz nieszczelną gumę nie licz, że ten silnik będzie chodził- powód jest prosty, nie wytwarza się podciśnienie odpowiednie do uniesienia klapy spiętrzającej a co z tym idzie będzie za mało paliwka :-) A i jeżeli chcesz użytkować LPG polecam Blosa.

: 21 lis 2010, 12:13
autor: mishelswiat
Oki wiec teraz tak, jak sprawdzić sprawność rozdzielacza i klapki spiętrzejącej ?

Bo jeżeli to będę miał do wymiany tylko to jeszcze się mogę szarpnąć na nowy rozdzielacz i dolot. ale jeśli okaże się że trzeba wszystko wymieniać to sprzedam ten samochód bo już i tak sporo zainwestowałem, począwszy od nowego silnika kończąc na dorabianiu szpilek w głowicy do kolektora wydechowego...

: 21 lis 2010, 16:32
autor: macspeed
Tak jak napisał kolega wyżej, sprawdź czy klapka chodzi bez oporów. Powinna się ruszać, w pełnym zakresie, że tak powiem prawie od dmuchnięcia. Jeżeli to będzie ok, na klapce po zdjęciu gumy od przepustnicy powinieneś mieć rysunek jak ma być dokładnie ustawiona.

Jeżeli to wyda Ci się nie jasne, poszperaj w googlach i znajdź książkę obsługową do audi 100 c3 wydawnictwa wkł, tam jest wszystko bardzo dokładnie opisane, począwszy właśnie od ustawienia klapki aż po dokładną diagnostykę całego mechanicznego wtrysku. Aha tytuł tej książki to bodajże "Sam naprawiam samochód Audi 100"
Pozdrawiam :-)

: 21 lis 2010, 23:46
autor: mishelswiat
klapka chodzi, nigdzie nie ociera o nic, dolot jest pęknięty w 2 miejscach.

mam instalację gazową i mikser jest podpięty pod krokowiec co za tym idzie rura od dolotu do krokowca jest nie wykorzystana, rozumiem że mam ją zaślepić,

czy wymycie krokoca coś da w tym silniku ? bo wiem że przy silnikach z elektronicznym wtryskiem płukanie silniczka krokowego nic nie daje :)

: 22 lis 2010, 12:02
autor: Audi 80 Polska
mishelswiat pisze:rozumiem że mam ją zaślepić,
Tak.
mishelswiat pisze:czy wymycie krokoca coś da w tym silniku ? bo wiem że przy silnikach z elektronicznym wtryskiem płukanie silniczka krokowego nic nie daje :)
Jeśli jest mocno brudny może pomóc ale to zależy jak jest brudny.

: 25 lis 2010, 20:08
autor: mishelswiat
Dzisiaj wymieniłem filtry paliwa i powietrza zrobiłem klapkę wg ksiazki serwisowej ale dalej nie chce nawet zagadać na benzynie, dolot uszczelniony klapka nigdzie nie ociera chodzi gładko, paliwo jest dochodzi, iskra jest zapłon i rozrząd ustawiony... co jeszcze może być nie tak ? na gazie chodzi ale wkręca się do 4500 rpm i tyle,

: 25 lis 2010, 22:05
autor: Audi 80 Polska
Może pompa paliwa nie daje ciśnienia...

Możesz spróbować odkręcić wtryskiwacz rozruchowy włączyć na chwilę zapłon aby pompa napompowała ciśnienie. Podłączyć plus i minus do wtryskiwacze (po zdjęciu kostki) i zobaczyć czy będzie rozpylał paliwo.

: 25 lis 2010, 22:15
autor: mishelswiat
jutro to sprawdzę i dam znać co i jak. dzięki

[ Dodano: 2010-11-29, 17:52 ]
wtryskiwacz rozruchowy chodzi, ale samochód nie chce zapalić, podejrzewam że problemem będzie tu niestety rozdzielacz.

teraz Pytanie z innej beczki, czy mając kompa wiązkę listwę wtryskową, przepływomierz, z dolotem, oraz kolektor ssący, mogę zrobić z niego ABK ?

tzn wszystkie te części pochodziły by właśnie z ABK czy potrzebuję jeszcze coś ? czym te 2 silniki się różnią jeszcze?

AUDI 80 B3 2.0 ROK 1991 NIE TRZYMA OBROTÓW NA BENZYNIE

: 24 lis 2013, 09:01
autor: rdkla
MOJE AUDI ZAPALA NA BENZYNIE ALE NIE TRZYMA OBROTÓW ,NIE RAZ WALNIE COŚ POD MASKĄ.NA GAZIE PALI ,WYMIENIŁEM TEN WĄZ GUMOWY BO BYŁ PĘKNIĘTY,CO IDZIE DO PRZEPUSTNICY.W PRZEPUSTNICY Z MECHANIKIEM WYPROSTOWALIŚMY TĄ MEMBRAME.ALE TO NIC NIE POMAGA.NA BENZYNIE ZAPALA ,ALE TAK JAKBY NA KTÓŁRYŚ GARZEJAKBY NIE PALIŁ.CO MOŻE BYC Z TĄ BNENZYNĄ,JAKIŚ STEROWNIK CO ODPOWIADA ?


rdkla, nie pisz wielkimi literami :!: