Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Cykają popychacze,kontrolka oleju. Pompa oleju?

: 16 lis 2010, 21:32
autor: ŁapaV6
:cry:

Witam wszystkich. Jestem na tym forum nowy i niestety musze zaczac od problemu. W ubiegłym tygodniu kupiłem audi B4 2.0 ABT,przyprowadzilem bezposrednio od Niemca. Cena rozsadna,bardzo zadbana 1994rok,podoba mi się. Problem jest w tym,ze auto od Niemca kupilem z NIBY uszkodzona pompa olejowa-tak twierdzil wlasciciel,niby jechał zapalila mu sie kontrolka oleju,dojechal do domu i pozniej odpalal kilka razy i caly czas sie paliła. Ktos mu doradzil,że to pompa oleju. Ja jak przyjechalem po auto,to zadna kontrolka sie nie palila,on sam byl w szoku. Dodam,ze z silnika wydobywa sie caly czas delikatny stuk popychaczy- MOZE MA TO COS WSPOLNEGO? Czy moge jezdzic tym samochodem czy raczej unikac odpalania itd.? co z tym działac teraz? czy ten model mial jakies wady i moze to byc jedna z nich?

: 16 lis 2010, 22:35
autor: Jarewa
A co można zdziałać miernik ciśnienia wpiąć w silnik i sprawdzić fizyczny stań ciśnienia względem obrotów. Jezeli ok to wymienić olej i śmigać dalej. Może miał za mało dlatego się właczyła kontrolka.

A jeśli chodzi o tykanie popychaczy to ma wspólnego. Ale teraz trzeba znać wartości ciśnienia żeby gdybać.

: 17 lis 2010, 23:04
autor: ŁapaV6
soooooorry,nie zapoznalem sie z regulaminem,jest poprawione.

Co do problemu to nikt wiecej nie ma pomyslu? Nie bylo takiego przypadku?

: 19 lis 2010, 15:01
autor: jaco80
Tak jak Jarewa napisał, sprawdzić realne ciśnienie oleju. W przypadku za niskiego (stuk popychaczy może to potwierdzać, nie dostają oleju) do wymiany pompa oleju lub silnik ma już dość, i wyrobione panewki powodują nietrzymanie ciśnienia oleju. Może też być zatkany smok w misce olejowej lub zapowietrzona pompa oleju. Można też spróbować wymienić filtr i olej, ale wątpie żeby pomogło. W przypadku podejrzenia niskiego ciśnienia (zapalona kontrolka ciśnienia) nie jeździj, niszczysz silnik.