Strona 1 z 2

[2.0 ABK] nie wiem jak przeprowadzić adaptację przepustnicy

: 18 lis 2010, 20:04
autor: kici
Witam:)
jak wiadomo zima zbliża się małymi kroczkami a więc zapobiegawczo wziąłem "auk" do ładowania... po włożeniu go do auta wzrosło zużycie paliwa i pojawiły się wirowania obrotów i drobne szarpanie:( wyczytałem na forum ze po takim zabiegu należy przeprowadzić adaptacje przepustnicy...chciałem przeprowadzić ją dzisiaj więc wyposażony w laptopa i interfejs udałem się do mojej 80quattro:* jednak brakowało wiedzy:(
Czy ktoś bogaty w wiedzę i doświadczenie mógłby napisać mi krok po kroku jak przeprowadzić adaptację i co sprawdzić w związku z wysokim spalaniem...mam vag 311 oraz 409
Będę bardzo wdzięczny:)
Dziękuje i pozdrawiam

: 18 lis 2010, 22:36
autor: grzesiek79
adaptacja mapy wtrysku...

vagiem nie uda Ci się zrobić. musisz odłączyć klemę na minimum 20-30 minut i na całkiem zimnym silniku (najlepiej po nocy) odpalić go bez żadnych obciążeń elektrycznych, tzn nic nie może być załączone: ani dmuchawa ani radio itp. bez dodawania gazu. jak załączy się wentylator to gasisz.

: 18 lis 2010, 22:50
autor: Audi 80 Polska
_uwaga

Zobacz czy nie masz przypadkiem błędów sondy lambda. A taka adaptacja o której pisze grzesiek79, to chyba tylko w ABT bo ABK układ wtryskowynie nie uczy się w ten sposób.

W download są PDFy z wartościami w blokach pomiarowych jakie powinny być gdy silnik pracuje na obrotach biegu jałowego.

: 19 lis 2010, 16:50
autor: Hołowczyc20
Adaptacjie ECU przeprowadza się w ABT,a w ABK nie ma takiej potrzeby ;-)

: 20 lis 2010, 00:24
autor: HeavenQueen
grzesiek79 pisze:adaptacja mapy wtrysku...

vagiem nie uda Ci się zrobić. musisz odłączyć klemę na minimum 20-30 minut i na całkiem zimnym silniku (najlepiej po nocy) odpalić go bez żadnych obciążeń elektrycznych, tzn nic nie może być załączone: ani dmuchawa ani radio itp. bez dodawania gazu. jak załączy się wentylator to gasisz.
Kiedyś kolega czarekj mi tak odpisał na pytanie o taką "adaptację":
czarekj pisze:Równie dobrze mógłeś podrapać silnik kurzą łapką po głowicy i efekt byłby podobny.
Tak na serio to musisz zaadaptować przepustnicę VAG-iem na kanale 0. Ewentualnie ustawić ją na woltomierz.

: 20 lis 2010, 10:07
autor: WOJTEK26
W ABK nie robi sie adaptacji, ona dotyczy sterowników z podtrzymaniem pamieci ustawień ( ABT,PM). Sprawdz na VAgu w blokach pomiarowych jak działa sonda, przepływka jakie masz czasy wtrysku PB, czujnik temp do ECU.

: 20 lis 2010, 10:59
autor: kici
po podłączeniu auta i zrobieniu auto scanu żadnych błędów nie wykrywa:)więc to chyba dobrze:) niestety brak mi podstawowej wiedzy jak przeprowadzić proces adaptacji, gdyby ktoś opisał mi krok po kroku jak to zrobić albo wskazał jakieś źródło dotyczące adaptacji silnika abk :roll: bo jakiś gamoniowaty :oops: jestem i nie mogę znaleść :cry: a to moje pierwsze kroki z interfejsem i vagiem więc wiedzy za dużej nie mam :cry: i nie chcę czegoś spsuć

: 20 lis 2010, 11:51
autor: HeavenQueen
WOJTEK26 pisze:W ABK nie robi sie adaptacji
Wg. mnie to znaczy że adaptacji silnika się nie robi ;-)
Po wymianie lub czyszczeniu przepustnicy można zrobić adaptację przepustnicy.

: 20 lis 2010, 14:01
autor: kici
o właśnie :mrgreen: o to mi chodzi o adaptacje przepustnicy :-D czy może ktoś napisać krok po ktoku jak się za to zabrać

: 20 lis 2010, 15:19
autor: HeavenQueen
To zależy od rocznika twojego ABK. Napisz datę produkcji.

: 21 lis 2010, 10:58
autor: kici
auto jest z 1992r nr vin WAUZZZ8CZPA061053

: 21 lis 2010, 11:39
autor: krisiun1
To z tego co mi wiadomo to w tym roczniku nie przeprowadzisz adaptacji przepustnicy za pomocą VAGa, jedyne co możesz zrobić to ustawić początkowe uchylenie za pomocą śruby regulacyjnej i miernika.Nie pamiętam jaka tam musi być wartość może ktoś z forumowiczów Ci pomoże.

A jeśli chodzi o adaptowanie przepustnicy po wyjęciu akumulatora to nigdy o tym nie słyszałem (przynajmniej w ABK).

Skoro masz VAGa to napisz czy pojawiły się jakieś błędy, napisz jakie wartości podaje przepływomierz, czy sonda oscyluje prawidłowo, jakie jest uchylenie przepustnicy na wolnych obrotach (widoczne jest w procentach), jakie są czasy wtrysku PB.Jak i w których blokach pomiarowych to sprawdzić znajdziesz na forum.

: 21 lis 2010, 12:17
autor: kici
skorą są jakieś niedomagania a nie pokazuje błędów nie zaszkodzi chyba przeprowadzić adaptacji

: 21 lis 2010, 12:43
autor: krisiun1
Z tego co widzę to chcesz przeprowadzić adaptację na siłę, nawet jeśli przy sterowniku z tego rocznika nie przeprowadza się adaptacji, a VAG nie służy tylko do sprawdzenia błędów, ale sprawdzenia poszczególnych podzespołów silnika podczas jego pracy to że nie ma błędów to nie znaczy że wszystko jest OK.

: 21 lis 2010, 13:11
autor: kici
jak znajdę chwile i znajdę info na forum które logi zobaczyć i jakie powinny być wartości (chyba ze ktoś wklei jakąś zakładkę) to podam wyniki