Strona 1 z 2
[b3 1.8 PM] Wyciek oleju na kolektor
: 21 lis 2010, 14:31
autor: ArtisWLN
Witam! Dziś rano zauważyłem, że kolektor jest zalany olejem... cieknie jakby spod dekla zaworowego albo na łączeniu kolektora z silnikiem. Chciałbym zaczerpnąć waszej opinii- czym to może być spowodowane? Powinienem szykować się ha kosztowne naprawy? Może ktoś z Was miał z tumour doczynienia, będę wdzięczny za każdą pomoc. Sorry jeżeli powielam temat, szukałem ale niczego niece znalazłem.
: 21 lis 2010, 14:39
autor: goldi j51
Pewnie cieknie spod pokrywy zaworów możesz wstawić zdjęcie jeśli spod pokrywy zaworów to wymiana uszczelki jeśli nie pomorze to wymiana całej pokrywy zaworów moźe być krzywa
: 21 lis 2010, 14:43
autor: ArtisWLN
za moment wstawie foto
[ Dodano: 2010-11-21, 15:15 ]
man nadzieje, ze fotki są czytelne
[ Dodano: 2010-11-21, 15:24 ]
zapomniałem dodać, że samochód ma instalacje LPG, być może ma to znaczenie?
[ Dodano: 2010-11-21, 15:27 ]
goldi o taki profil zdjęć chodziło czy wstawić inne ujęcia?
: 21 lis 2010, 17:15
autor: Czarna
Dokładnie tak jak pisze goldi- wymień uszczelkę pokrywy zaworów (w Kędziorze przed remontem też tak mi się pociło)
.
Pozdrawiam.
: 21 lis 2010, 17:20
autor: Easyrider
Też to miałem w PM-ie.
Wymieniłem uszczelkę, ale po jakimś czasie zaczęło znów przeciekać. Trzeba chyba kluczem dynamometrycznym dokręcać, a nie na oko.
: 21 lis 2010, 17:35
autor: ArtisWLN
Panowie pojezdze z tym jeszcze około miesiąca czy raczej powinienem sie spieszyć? Na ile ta sprawa jest poważna?
: 21 lis 2010, 18:14
autor: percevalle
Easyrider pisze:Trzeba chyba kluczem dynamometrycznym dokręcać, a nie na oko.
Nie ma takiej potrzeby, to sie lekko dokręca, zaledwie 20NM to troszke mocniej niż ręką
. No ale podstawa to nie pokrzywiona pokrywa zaworów, bo inaczej bedzie ciekło i nic nie poradzisz.
ArtisWLN pisze:Panowie pojezdze z tym jeszcze około miesiąca czy raczej powinienem sie spieszyć? Na ile ta sprawa jest poważna?
A po co zwlekać, przecież to 15 minut roboty z piwem w jednym ręku?
: 21 lis 2010, 18:19
autor: goldi j51
No wymień uszczelkę i po sprawie i tak jak napisałem wyżej jeśli będzie dalej sie lało to pokrywa zaworów jest krzywa i wymiana uszczelki nic nie pomoże tylko trzeba zmienić pokrywę zaworów
: 21 lis 2010, 18:39
autor: ArtisWLN
Nie chce zwlekać, ale finanse mam obecnie na debecie
No chyba, że są to groszowe sprawy
Napiszcie proszę o ile uszczupli mi to portfel (uszczelka, ewentualnie jak to nie pomoże to pokrywa)?
: 21 lis 2010, 19:25
autor: goldi j51
uszczelka około 20 zl pokrywa używana ja dałem 20 zł od golfa jest to samo ale zacznij od uszczelki pokrywa to już w ostatateczności
: 21 lis 2010, 19:35
autor: ArtisWLN
Wobec powyższego szybko zabieram się za ten temat: ) serdeczne dzięki za pomoc
: 21 lis 2010, 19:42
autor: Przemo80b3
Tylko Kolego jak będziesz kupował uszczelkę, to powiedz w sklepie, że chcesz korkową, bo sprzedawcy najpierw proponują gumową (dedykowaną do B4) która kosztuje 80zł. A do B3 stosowano korkowe. Cena 15.93zł, brat ostatnio kupował :mrgreen:
: 21 lis 2010, 19:44
autor: PICEK1
Kolega nie panikuje-rok tak jeździłem zanim wymieniłem.Nie naleciało to wciągu dwóch dni także bez paniki
Jak koledzy piszą uszczelka zaczyna się pocić i sobie już popuszcza.
W sklepie pewnie zapytają o model silnika aby dobrać czy to gumową czy korkową.
Do korkowej na szpilkach są odsadzenia a w gumowej owe osadzenia już są w uszczelce.Także i jedną i drugą dokręcamy jak każde inne śruby.Bez obawy że coś stanie się uszczelce.
: 21 lis 2010, 19:55
autor: pawel_m
A wy jak wymieniacie te uszczelki to dajecie także silikon? Bo ja jak wymieniałem same uszczelki(korkowe w B3) to ciekło od strony kolektora, a jak zrobiłem na silikon to nie cieknie od strony kolektora a o dziwo puszcza od strony świec :shock: . Ale chyba mam pokrzywiony dekiel...
: 21 lis 2010, 20:12
autor: ArtisWLN
I kolejny raz okazało się, że pomoc kolegów klubowiczów jest nieoceniona: ) Nie miałem pojęcia, że w B3 uszczelka jest korkowa: ) Dzięki Panowie i Panie za wszelkie rady : )