Strona 1 z 2

[b3 2.0 3a wielopunk mech]wielki problem prosze pomocy

: 15 cze 2007, 17:42
autor: misiek440
od kilkunastu dni jestem szczęśliwym posiadaczem audi b3 lecz kupiłem je z pewnym felerem tzn cały czas mam 1100 obortów na biegu jałowym i nie mogę sobie z tym poradzić
wymieniłem kable świece kopułke palec filtr powietrza samochód oprucz tego ładnie sie zachowuje chcoć trochę szrpie przy hamowaniu silniki jak obroty spadną do około 1500 obr
pomóżcie bo już nei mam siły

pytanko jak sprwdzić przepływomierz czy jest prawny i czy to może być wina jakiegoś czujnika od temp

: 15 cze 2007, 19:59
autor: Omen
Zaczął bym od sprawdzenia silniczka krokowego ( zaworu stabilizującego bieg jałowy silnika), oraz czy załącza się czujnik/wyłącznik przepustnicy ( zamontowany pod zespołem przepustnicy), no i może czujnik czasowo-cieplny szwankuje.... Na wszystkie te tematy dużo juz napisano na tym Forum..
> jak możesz to napisz jaki masz nr na siln. krok. <

Pozdr. Adam.

: 21 cze 2007, 23:37
autor: misiek440
po tygodniu jazdy zauważyłem jeszce jeden szczegół może to coś pomoże

po odpaleniu na zimnym silniku oborty są strasznie niskie 600 max 700 i rosną w miare wzrostu temperatury
do tego na zimnym silniku jest brak mocy na 1-szej przepustnicy taki efekt jakby go zalewało albo dosstawał za mało paliwa czy to normalne???? czy dalej to może być silniczek czy prędzej co innyego może jakiś czujnik boję się wyrzucić pieniądze w błote

: 22 cze 2007, 08:41
autor: jmm
SŁYSZAŁEŚ O CZYMŚ TAKIM, JAK ZNAKI INTERPUNKCYJNE? NAPEWNO MUSIELI CI O TYM MÓWIĆ W PODSTAWÓWCE.

PODSTAWOWE ZNAKI INTERPUNKCYJNE TO: KROPKA I PRZECINEK.

JEŻELI NAPISZESZ KOLEJNY POST OLEWAJĄCY UżYTKOWNIKÓW TEGO FORUM, CZYLI NIE POSIADAJĄCY KROPEK I PRZECINKÓW, ZAROBISZ OSTRZEŻENIE, A POTEM KOLEJNE, AŻ DO SKUTKU LUB BLOKADY KONTA.
:->

: 22 cze 2007, 09:03
autor: Omen
Objawy wskazują, że wtryskiwacz rozruchowy na zimnym silniku nie podaje dodatkowej dawki paliwa... Sprawdz wtryskiwacz rozruchowy i odpowiedzialny za jego prace czujnik czasowo-cieplny....

Pozdr. Adam.

: 22 cze 2007, 11:47
autor: elrysz.38
Witajcie!
Popieram administratora i tylko nieskromnie dodam,że wyraz "na pewno" piszemy na pewno rozłącznie a nie razem.Pozdrawiam.
_______________________________
Audi 80 B3 1.6 PP 91r. Obrazek

: 22 cze 2007, 12:27
autor: misiek440
Sorki już sie poprawie! Dzisiaj zacząłem grzebać w autko, falujące obroty ustały po odpięciu
czujnika położenia przepustnicy ,ale dalej utrzymują się w okolicy 1100 obr .Co dziwne po odpięciu czujnika temp (tego na głowicy) nie było żadnej reakcji ze strony autka , to samo po odpięciu silniczka krokowego tak jakby mu to nie robiło różnicy.Silniczek jest na dwa piny.

Gdzie znajduje się ten czujnik temperatury czasowo cieplny? i jak sprawdzić 5-ąty wtryskiwacz czy działa i czy te falujące obroty (a raczej szarpanie silnikiem, pulsacyjne skoki obr -1100-1150) będą winą tej czujki od przepustnicy?

: 26 cze 2007, 15:02
autor: endji
a czy wtrysk mechaniczny wieleopunktowy posiada w swoim ukladzie silnik krokowy sterujący wolnymi obrotami?
jeśli tak to gdzie się znajduje?
bo ja mam następujący problem, audi 80 1800 - automat na mechanicznym wtrysku, załozny gaz, wszystko pięknie do momentu kiedy zatrzymam sie i dotknę gazu aby znów ruszyć, po prostu natychmiast gaśnie, to samo przy wrzuceniu wstecznego i dotknięciu gazu.

: 26 cze 2007, 16:02
autor: PABLO
endji pisze:a czy wtrysk mechaniczny wieleopunktowy posiada w swoim ukladzie silnik krokowy sterujący wolnymi obrotami?
jeśli tak to gdzie się znajduje?
Tak, posiada. U mnie znajduje się mniej więcej między pokrywą zaworów a aparatem zapłonowym.

: 26 cze 2007, 18:52
autor: Omen
endji pisze:...a czy wtrysk mechaniczny wieleopunktowy posiada w swoim ukladzie silnik krokowy sterujący wolnymi obrotami?
jeśli tak to gdzie się znajduje?....
Pozdr. Adam.

: 27 cze 2007, 13:12
autor: endji
przed chwilą zaglądałem pod maskę, nic takiego nie ma, czyżbym kupił 80-tkę bez tego ustrojstwa? a nie wygląda na to aby było coś w niej grzebane,
może ktos posiada jakąkolwiek literaturę na temat działania ukladu wtrysku mechanicznego, chciałbym sam go rozgryźć.

: 27 cze 2007, 13:56
autor: WOJTEK26
Powinien być regulator może być schowany prawie pod kolektoren ssącym ale powinna być też śrubka regulacyjna wolnych obrotów przy przepustnicy. Przynajmniej miałem tak w VW był krokowy i śrubka regulacyjna

: 27 cze 2007, 14:02
autor: endji
owszem śrubka regulacyjna jest i nie widzę innego obejścia dla dodatkowego powietrza

: 28 cze 2007, 12:56
autor: silentfox
moment !!
w silniku 3a niema srubki regulacji biegu jalowego

Obrazek

a silnik 3a ma zawor stabilizacji biegu jalowego (chyba ze byly jakies przerobki. bez niego silnik by niechodzil na wolnych obrotach. niektorzy mechanicy wywalaja ten zawor i daja zaslepke z dlawikiem powietrza, mi tez chcial tak zrobic)


wszystkie informacje na temat wtryskow mechanicznych i innych ukladow, sa w dziale download

[ Dodano: 2007-06-28, 13:10 ]
daj foto tego silnika

: 28 cze 2007, 16:45
autor: misiek440
a gdze się tan zawór znajduje????
mam też problem ze ssaniem tak jakby go nie było oborty a zimnym silniku koło 700,
dzisiaj wymieniam czujnik temperatury może to on szwankuje a samochód strasznie dławi jakby dostawał za dużą dawkę paliwa.

Obrazek

[ Dodano: 2007-06-28, 16:47 ]
nie moge odczytać numerów silnika krokowego bo sa starte strasznie, silnik jest na dwa piny

[ Dodano: 2007-06-28, 16:49 ]
nie mogę odczytać numerów silnika krokowego bo sa starte strasznie, silnik jest na dwa piny, ah nie zastanawiajcie się nad tą klapką przeciwwybuchową, gazu nie mam tak ją kupiłem i gazu w niej nie było domyslam się że ten elemt był wymieniany z jakiegoś innego autka co miało gaz - szczelność klapki sprawdzałem ok