Strona 1 z 1
[B3, 1.8s, PM, 91/96] Nie trzyma obrotów po rozruchu po nocy
: 23 lis 2010, 22:26
autor: KrYdE
Witam. Koledzy, może ktoś miał podobny problem. Próbowałem w jakiś sposób wyszukać na forum, ale nie natrafiłem na nic konkretnego...
Problem: Po rozruchu silnika np. po nocy, z rana (po dłuższym postoju) silnik nie wchodzi na równe 900 obrótów, tylko obroty są nierówne, spada np. do 200 lub czasem wogóle gaśnie. Czasami gdy spadnie do tych 200, to chwilke potrzęsie buda i nagle "pyk" i wchodzi na 900.
Co może być tego przyczyną? Wcześniej było w porządku a od jakiegoś czasu zauważyłem że ma taką przypadłość i nie wiem za bardzo gdzie szukać przyczyny. Raz, czy dwa spróbowałem gdy zauważyłem że spadają obroty musnąć pedał gazu i niby to pomaga - wchodzi wtedy na te 900 i już trzyma.
Potem, nawet gdy go już zgasze i zapalę ponownie po krótszym lub nawet dłuższym czasie już jest OK, pali normalnie, bez skoków obrotów. Pozatym autko wydaje się pracować normalnie (wysokie obroty, przyspieszenie itp. są OK).
Nie posiadam LPG. Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
: 24 lis 2010, 11:26
autor: ArtisWLN
Miam m.in. ten sam problem, jutro będę wymieniał kable WN, kopułkę i palec, ale to raczej ze względu na inne problemy, choc i może w tym przypadku pomoże. Sie zobaczy
Jak zrobię to dam info o efektach.
[ Dodano: 2010-11-24, 11:41 ]
Aha... jeżeli u mnie wymiana ww elementów nie pomoże to będę się brał za regulacje obrotów biegu jałowego...
: 24 lis 2010, 11:44
autor: KrYdE
Tak, tylko u mnie się to dzieje po nocy tylko. Potem, jak w ciągu dnia odpalam któryś tam raz z kolei to już chodzi wszystko normalnie i obrotki trzyma cały czas.
Nie wiem, czy to ma związek z temperaturą czy jak. Chociaż ubiegłej zimy nie było takich problemów. Paliłem po nocy i od razu wchodził sobie na obroty 900-1000. A teraz się takie cyrki dzieją nie wiedzieć czemu. Kopułkę i palec wymieniałem jakoś latem, kable może ze 3 m-ce temu, więc nie wiem, czy szukać przyczyny w tym.
Wygląda to tak, jakby mu po nocy przez chwilkę paliwa brakowało i czeka aż mu podpompuje pompka i wtedy wskakuje na 900 lub zgaśnie. Pompkę słychać po włączeniu zapłonu
: 24 lis 2010, 13:36
autor: ArtisWLN
a kable itd. zakładałeś nowe? Bo na moje oko wygląda to troche jakby w nocy łapał wilgoć gdzieś na układzie zapłonu. Innych pomysłów nie mam, może ktoś z bardziej doświadczonych klubowiczów coś doradzi; )
: 24 lis 2010, 13:40
autor: KrYdE
ArtisWLN pisze:a kable itd. zakładałeś nowe?
Tak, są założone nowe, chociaż nie są to te z najwyższej półki...
: 24 lis 2010, 13:49
autor: ArtisWLN
napisz jeszcze czy pali za pierwszym razem, czy musisz go piłować?
: 29 lis 2010, 16:44
autor: KrYdE
Tak sobie przeglądam jeszcze forum i natrafiłem na
taki temat. Koledzy opisują bardzo podobną przypadłość i w dość wielu przypadkach.
Mowa tam o urwanym kabelku gdzieś przy wtrusky rozruchowym. Czy silnik PM też takie coś posiada? Gdzie tego szukać, jeżeli tak?
Niestety teraz gdy zrobiło się mroźno też muszę długo kręcić i czasem więcej niż raz
: 29 lis 2010, 16:48
autor: jaco80
PM nie ma wtrysku rozruchowego.
: 29 lis 2010, 17:53
autor: KrYdE
OK, a czy jest takim razie coś w tym silniku co ma za zadanie pomagać przy rozruchu zimnego silnika? Coś analogicznego w tym modelu silnika? Bo gdy jest ciepły pali w porządku, tylko po długim postoju jest problem (dobrych kilka godzin, po nocy np).
Naczytałem się również o czujniku temperatury (niebieski). Czy on mógłby mieć jakiś wpływ, skoro potem pali już bez problemu, gdy zapali już pierwszy raz w danym dniu?
: 29 lis 2010, 22:43
autor: jaco80
Tak może mieć wpływ. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej od ECU i czujnik temperatury zasysanego powietrza przekazują ECU informacje o temperaturze silnika, i temperaturze zewnętrznej. Na ich podstawie ECU decyduje czy włączyć "ssanie"
: 29 lis 2010, 23:07
autor: KrYdE
jaco80 pisze:[...] czujnik temperatury zasysanego powietrza przekazują ECU informacje o temperaturze silnika, i temperaturze zewnętrznej[...]
Czujnik temperatury cieczy, to wiem który. A gdzie w razie czego szukać czujnika temperatury powietrza?
: 29 lis 2010, 23:33
autor: jaco80
Pod filtrem powietrza na pokrywie samego wtrysku jest takie "uszko" To właśnie ten czujnik. Ale szczerze nie wiem czy ma duży wpływ, u mnie był ewidentnie uwalony, po wymianie nie zauważyłem w sumie żadnej różnicy. Ten od wody raczej wazniejszy. Aha żebyś się nie pomylił czujnik temperatury wody od ECU to ten na dole, z tego co pamietam jest on biały a nie niebieski.
: 05 gru 2010, 17:05
autor: KrYdE
Troszkę poczytałem, popatrzyłem w aucie i np. dzisiaj, gdy było powyzej zera stropni, to samochód zapalił od razu. Wcześniej na minusach (poniżej -10) katowałem go i prawie padał aku.
Czytając na forach natknąłem się na jeża niejakiego. Próbowałem zmierzyć jego oporność jednak miernik nic mi nie pokazuje. Czy trudno jest dostać się i zdemontować tego jeża do konkretnego zbadania, czy działa czy też nie?