Strona 1 z 1
[B4 ABT] Zatykajaca sie odma silnika
: 26 lis 2010, 12:38
autor: tofik1989
Witam, mam taki problem w audi od jakiegos roku szczegolnie objawiajacy sie w zimie(wtedy sie zaczelo)a mianowicie tamtej zimy zatkalo mi cala odma od gory do dolu biala mazia, audi strasznie nie rowno pracowalo z deka kopcilo, wytworzylo sie podcisnienie, troche sie pocilo uszczelka miski olejowej ale wyczyscilem cala odme i bylo juz wszystko ok przez cala wiosne i lato jak temp otoczenia byla juz wmiare wysoka, plynu chlodniczego mi nie ubywa jest on czysty, niebieski, ale problem z biala mazia nie znikna dalej sie zbiera w wiekszych ilosciach niz u innych, jakis miesiac temu znowu czyscilem cala odme lacznie z gorna pokrywa zaworow mimo ze byla jeszcze drozna - tak ppoprostu dla bezpieczenstwa silnika i juz troche sie nazbieralo a jakiegos wielkiego zimna na dworze jeszcze nie bylo. Gdy zdejmowalem przewod odmy gumowy ten co idzie do filtra powietrza (od spodu) widzialem juz troche mazi i wylala sie woda (zebrala sie pewnie bo to najnizsze miejsce)
Teraz pytanie zaczyna sie zima, temperatura spada, Audi jest ganiane na trasie do pracy, nie po miescie, 16 km w jedna strone czyli powinno miec 90stponi zegarowych, ale jest niedogrzane i ma jakies 80-85 wg. zegara i znowu pewnie bedzie sie skraplac wilgoc w gorne partie silnika w wiekszych ilosciach niz u innych. Obstawiam wiec termostat, bo sie wolno nagrzewa, chocaiz najpierw robi sie cieply gorny a potem dolny waz, tylko w tym czasie wskazowka na wskazniku temperatury za mocno sie nie wychyla jakies 50-60 stopni, a chyba temperatura otwarcia wynosi 87 stopni bodajze, kupilem wiec termosat WAHLER w sobote biore sia za wymiane, co jescze moze byc przyczyna tego nadmiernego osazdania sie mazi bo napewno niedogrzanie?
Jezdze na oleju ELF mineral, jak nie pomoze zmiana termostatu zmieniam olej na polsyntetyk, czujnik zegara wydaje sie byc dobry bo gdy na postoju pracuje juz jakis czas i dojdzie do bodajze 110 stopni to wlacza sie wentylator.
Ale sie rozpisalem
Spojrzcie koledzy na to swoimi oczyma i dajcie jakis nowy pomysl. :roll:
: 26 lis 2010, 15:11
autor: proket
: 26 lis 2010, 19:27
autor: Przemo80b3
Hmm. A ELF to zły olej ? Ja myślę, że problem zniknie po zmianie termostatu. A ile km najechałeś od zmiany oliwy ?
: 26 lis 2010, 19:58
autor: tofik1989
Olej byl zmieniany jakos w sierpniu, zawsze co 10tys. srednio zmieniam. Ten moze ma z 2.5 tysiaca albo i nie. Mi chodzilo o to ze zmienie z minerala na polsyntetyk chociaz nie powinno sie tak przechodzic, ale jak wiadomo mineralne nie maja takich dobrych wlasciwosci a co dopiero gdy jest zimno i jest gesty jak maslo.
: 26 lis 2010, 20:05
autor: Przemo80b3
No nie powinno się przechodzić z minerała na półsyntetyk, tak jak mówisz, ale sporo osób z forum przeszło i jest ok. Ja sam myślę nad taką zmianą. Wracając do tematu, najpierw zmień termostat, żeby silnik łapał 90st. i jeżeli wtedy będzie ta biała maź to zmiana oleju.
: 27 lis 2010, 00:24
autor: PICEK1
proket pisze:olej np........
I w czym on jest lepszy od ELF-a?
Moja ma 460tyś przejechane z czego 310 na ELF-ie.
Co do tematu to ja akurat mam do roboty 12km.Takowa maż też mi się robi.Zeszłego roku nie wyczyściłem odmy i zamarzła skurkowana.Wypchało simering wału i rozrządu.
Trzeba będzie znowu zerknąć jak tam to się ma
Myślę że od tego nie uciekniemy.Odmą idzie ciepłe powietrze z mgłą olejową.W gumie przepływki mamy zimne z filtra powietrza.Tak czy siak zrobi się kupka która ścieka powoli na dół przytykając rurkę.
W motocyklu robiłem separator to i tutaj też będę robił.
: 27 lis 2010, 06:38
autor: Przemo80b3
No właśnie, ELF to nie jest zły olej. Ja tamtej zimy też musiałem pary razy przewód od odmy wyczyścić bo zbierała się maź i zamarzała. Ten efekt się nasila gdy jeździ się dużo na LPG (tzn. biała maź). Jak autor tematu założy nowy termostat, żeby mu silnik się dobrze nagrzewał to sytuacja się trochę poprawi.
: 27 lis 2010, 11:53
autor: proket
Przemo80b3 pisze:No właśnie, ELF to nie jest zły olej. Ja tamtej zimy też musiałem pary razy przewód od odmy wyczyścić bo zbierała się maź i zamarzała. Ten efekt się nasila gdy jeździ się dużo na LPG (tzn. biała maź). Jak autor tematu założy nowy termostat, żeby mu silnik się dobrze nagrzewał to sytuacja się trochę poprawi.
Jak nie jest taki zły to czemu zbiera się wam maź w odmie??Ja jeżdżę na Castrolu i odma sucha
: 28 lis 2010, 08:15
autor: Przemo80b3
Jak nie jest taki zły to czemu zbiera się wam maź w odmie??Ja jeżdżę na Castrolu i odma sucha
Poprzedniej zimy miałem zalany Lotos i zbierało się trochę mazi, a teraz mam zalany Castrol i aż zaraz pójdę zobaczę czy jest maź czy nie
[ABT.20 ZATYKAJĄCA SIĘ ODMA SILNIKA]
: 29 lis 2010, 19:15
autor: skifa
Podłącz się do tematu panowie,tez ta maz mi sie zbierała normalne dlaczego jak zauwazyłem u kumpla który jest mechanikiem sprawdzalismy podciśnieniowe te wężyki cienkie i po nitce do kłębka doszliśmy,maz sie zbierała przez to ,że podgrzewacz powietrza ta klapka jak jest uszkodzona czyli jak sie nie otwiera i silnik nie pobiera ciepłego powietrza z nad kolektora to wlasnie takie masło się pojawia, kupilem ten podgrzewacz na szrocie i problem rozwiązany.A zmiana oleju a tym bardziej ELF to nie olej do silnika volkswagenowskiego tylko castrol.mobil lub shell.Boże broń LOTOS!DODAM ZE JEZDZE CAŁY CZAS NA CASTROLU 10W/40
: 29 lis 2010, 19:20
autor: Fantomas_29
Sprawdźcie sobie termostat na filtrze powietrza w ABT on bardzo często pada co powoduje zasysanie zimnego powietrza przez co robi się wilgoć i biała maź.
: 30 lis 2010, 01:02
autor: tofik1989
Termostat dzisiaj zmieniony, ale nie to ze ciezko mi dogodzic ale teraz rozgrzewa sie za szybko :] 90 stopni zegarowych lapie juz po jakichs 5-6 km jazdy 60km/h (szybciej sie nie dalo bo straszny atak zimy dzisaj a drogi nie odsniezone) a podczas normalnej ciaglej jazdy rozgrzewa sie do 100stopni i taka temperature juz trzyma, oczywiscie na postoju idzie w gore i po 110 stopniach wlacza sie wentylator. Wydaje mi sie ze niczego nie pochrzanilem, chyba ze jest jescze troche zapowietrzony, ale to by bylo dziwne, bo najpierw wlalem gornym wezem plyn do silnika, potem przez zbiorniczek zalalem chlodnice, odpalilem grzanie na full i uzupelnilem braki plynu, z nagrzewnica byl problem bo byla zapowietrzona i zimna ale koreczek odpowietrzajacy dal rade. Wiec teraz obstawiam zapowietrzenie ukladu, awaria korka zbirniczka wyrownujacego albo czujnika temperatury. Ale to troche dziwne bo kazda opcja wydaje sie byc sprawna
: 30 lis 2010, 14:54
autor: skifa
mogł byc tez taki przypadek ,że żle ułożył sie termostat i zacina sie.Ja tez mialem przeboje z odpowietrzeniem układu w silnikui troche przy tym zmarudzilem ale jest oki.Rok temu wymienilem czujnik temp.bo też mi pokazywał100 stopni kupilem nowy(58zl)i zalozyłem jak w czasie jazdy przed mrozem pokazywał non stop temp.93-94stopnie a teraz to tak 90 niecałe ale czuje ze termostat mam chyba do wymiany.Według mnie dobrze by było jak byś sprawdził na przyrządzie do pomiaru temp.jaka ma płyn na rozgrzanym silniku jak ma tyle co pokazuje wskażnik na desce to oki a jak więcej na desce a na przyrządzie 90 to według mnie czujnik.pozdrawiam