Strona 1 z 1
[b4 adr] dziwna praca jednostki
: 27 lis 2010, 12:54
autor: Lukaszbroz
Witam Po zmianie silnika mam pewien problem. Auto na wolnych i do około 2500 tys pracuje na trzech gapach. Ma sile ale czuć podczas dodawania gazu że silnik telepie. Silnik pochodzi z passata i jadać nim przed zakupem nie miałem takich objawów. Na komputerze nic nie pokazuje więc trudno znaleźć przyczynę. Zastanawiam się czy to nie wina samego sterownika bądź jakieś słabej masy. Zmieniłem kable ale nic nie dało. Po zakupie silnika wymienilem świece może któraś jest zła. Co o tym myślicie?
: 27 lis 2010, 13:03
autor: WOJTEK26
Sprawdz na którym cylindrze nie pali, potem zobacz czy jest iskra i czy dochodzi paliwo. Dodatkowo sprawdz cisnienie sprezania na cylindrach.
: 27 lis 2010, 13:08
autor: Audi 80 Polska
A tak się dzieje na gazie czy benzynie :?: Może ssie lewe powietrze przez np. przewód od serwa.
: 27 lis 2010, 15:06
autor: Lukaszbroz
połączenia są szczelne. Na benzynie auto pracuje normalnie jedynie obroty ma niskie. Czytałem parametry na polskim Vag 2.5 i tam temp była w jednostce ms a jej wartosc wynosila 1.48 chociaż na zegarze było 90. Do tego lambda miała wartość 6.5 do 8 ale nie było jednostki podanej czy V czy coś innego. Nie wiem czy ten program jest jakiś zły czy naprawdę mój komputer odczytuje takie wartości. Zastanawiam się czy to nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury albo faktem że po załączeniu gazu przekaznik odcina mi całkowicie zasilanie.
: 27 lis 2010, 15:43
autor: Audi 80 Polska
Co do tych odczytów z VAGa to poszukaj nowszego VAGcoma bo pewnie ten co używałeś ma złe etykiety...
: 27 lis 2010, 19:54
autor: Lukaszbroz
Sprawdzałem na innych programach ale wartości pokazuje zbliżone. Lambda jest opisana procentowo i teraz pytanie jaka powinna być wartość. Dziś zmieniłem kable na stare boscha i auto już jeździ lepiej. Dalej jednak jeszcze do 2500 auto pracuje bez jednego cylindra. To widać na spalaniu bo wzroslo do 13. Zmienię jeszcze świece na stare NGK i wtedy znaczę. Dziękuję wszystkim za rady i czekam na kolejne pomysły. Pozdrawiam.
: 29 lis 2010, 10:04
autor: WOJTEK26
Napisz w jakich grupach sprawdzałes te parametry, sprawdz czas wtrysku, temp. cieczy, położenie przepustnicy oraz wskazania sondy.
: 29 lis 2010, 11:05
autor: PICEK1
Sprawdź ciśnienie na tym cylindrze-może coś z zaworami nie halo i przy małych obrotach ma słabe ciśnienie.
: 29 lis 2010, 12:10
autor: Motostacja pl
Lukaszbroz, z jakiego roku masz ten silnik?
: 30 lis 2010, 20:11
autor: Lukaszbroz
z roku 1998.
: 30 lis 2010, 20:14
autor: Motostacja pl
Nie masz tam już czasem tej zmiennej fazy rozrządu?
: 30 lis 2010, 20:18
autor: Lukaszbroz
Podczas badania za pomocą Vag pokazują się różne wartości i wielkości które nie odpowiadają jednostka układu SI wiec czy temperaturę określa się w "ms"??
"ms" to raczej czas wtrysku, a u mnie opisy bloków pomiarowych są pomieszane i to konkretnie.
Szukam jakiegoś programu który jest pewny szczególnie zależy mi na parametrach sondy bo po jej wskazaniach chce ustawić Blos-a
: 01 gru 2010, 15:30
autor: WOJTEK26
VW-Tool ma dobre podpisy podobnie jak VAG 409 i nowsze, najlepszym jest VCDS
: 01 gru 2010, 15:45
autor: Lukaszbroz
ok dzięki wielkie