Strona 1 z 2

[2.0 AAD] Co to może byc ???

: 27 lis 2010, 13:21
autor: 999damian999
chcialbym sie dowiedziec co to jest na przepustnicy i do czego to sluzy[zaznaczone czerwonym ] i czy moge to zalozyc do tego plaskiego kolektroraa i jestem ciekawy co jest z mojm audi 80 b3 2,0 jezeli dam jej odrazu w pizde to od tys obrot do 2 tys obrow tak ja przymuli od czego to zalezy na gazie jak i na paliwie

: 27 lis 2010, 13:30
autor: olapiotr
20 tyś. na minutę? Tyle to nawet F1 nie kręci.

: 27 lis 2010, 13:34
autor: 999damian999
sorry pomylka a wiecie co to moz byc na przepustnicy ???jak to pszyczyna ze ja przymula ma pełny wtrysk taki jak na zdjeciu ten plaski

: 27 lis 2010, 13:35
autor: Audi 80 Polska
To czujnik pełnego otwarcia przepustnicy pod spodem jest czujnik zamknięcia przepustnicy (aby ECU wiedziało kiedy sterować silniczkiem krokowym wolnych obrotów).

Ten "płaski" kolektor wygląda jak od ABK a tam nie ma tych czujników bo jest potencjometryczny czujnik położenia przepustnicy.

Jeśli porzeźbisz to może założysz ten z góry i dołu do tego kolektora od ABK.

_uwaga

: 27 lis 2010, 13:36
autor: 999damian999
a mozna zalozyc przepustnice z tym czujnikiem ???? bedzie pasowac

[ Dodano: 2010-11-27, 13:37 ]
i jak mozecie to piszcie co oznaczaja te skroty bo jestem poczatkujacy

: 27 lis 2010, 13:41
autor: olapiotr
999damian999, Te skróty to typ-model silnika. Pierwsze litery w numerze silnika na bloku.

: 27 lis 2010, 13:44
autor: Audi 80 Polska
999damian999 pisze:a mozna zalozyc przepustnice z tym czujnikiem ???? bedzie pasowac
A ty masz z tymi czujnikami przepustnicę czy bez nich bo już się pogubiłem. Chyba przy AAD albo 3A powinny być fabrycznie.

Masz w profilu poprawne dane czyli dwa litry w B3 :?:

Skróty:
ECU - komputer sterujący silnikiem
ABK - silnik dwulitrowy 115KM występujący w B4, tam jest taki płaski kolektor bez tych czujników
3A, AAD - silniki dwulitrowe 11xKM występujący w B3

: 27 lis 2010, 13:47
autor: 999damian999
aldi ja mam audi 80 b3 2,0 z plaskim kolektorem bez czujnikow i chce je wlasnie zalozyc da rade czy lepiej cala przepustnice przekladac

[ Dodano: 2010-11-27, 13:49 ]
mam 2,0 w b3 bo to rocznik 1991

: 27 lis 2010, 13:56
autor: Audi 80 Polska
Ok przed chwilą się dedukowałem.
3A miał ten okrągły kolektor a AAD (który był w B3 w latach 08/90-12/91) miał ten kanciasty. I rzeczywiście nie miał tego czujnika na górze...

Przypuszczam że może on być na dole albo wcale go tam nie masz albo masz już potencjometryczny czujnik położenia przepustnicy (TPS) (który występował w niektórych silnikach z mechanicznym wtryskiem).

Chcesz zmienić kolektor tylko dlatego że źle wchodzi na obroty :?:

_uwaga

_uwaga

: 27 lis 2010, 14:05
autor: 999damian999
czy az caly kolektor to nie a nie da rady przelozyc samej przepustnicy z ty czyjnikiem do tego koletora plaskiego co nie ma czujnika czy trza caly kolektor

: 27 lis 2010, 14:10
autor: Audi 80 Polska
Może by się udało przełożyć przepustnicę ale jak masz różne czujniki przy przepustnicach których może nie udać się przełożyć a tym samym upośledzisz ECU co może spowodować pogorszenie pracy silnika.

: 27 lis 2010, 14:16
autor: 999damian999
dzieki za pomoc masz jakies inne pomysly ??? a miales takie przypadki z od tys do 2 tys jak deples jej do konca to tak sie przymulila albo zgasla co to moze byc jak to sprawdzic??

: 27 lis 2010, 14:20
autor: Audi 80 Polska
Ja bym stawiał na to co najczęściej przy mechanicznym wtrysku jest przyczyną problemów czyli nieszczelności przez który silnik zasysa lewe powietrze. Oraz skutki wystrzałów LPG czyli uszkodzony przepływomierz, odstrzelone i rozerwane węże.

Masz LPG jeśli tak to problem jest na benzynie czy LPG?

: 27 lis 2010, 14:23
autor: 999damian999
aha czyli mowisz ze jet jakis waż nieszcelny przy kolektorze ok zobacz to dzieki za pomoc :-) :-) :-) :-) :-)

: 27 lis 2010, 14:25
autor: Audi 80 Polska
Przy kolektorze, te węże wchodzące z gumę między rozdzielaczem a przepustnicą oraz sama guma między rozdzielaczem a przepustnicą.